Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - JFa

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
31
Kia Soul EV / Sv: omlegging av dekk
« på: Onsdag 28. Februar 2018, klokken 17:42 »
Hvordan fjerner man pluggene foran mutterne?
Kjøpte en plastklype på Tesla Servicesenter til å dra de av med.

32
Model X / Dugg
« på: Torsdag 22. Februar 2018, klokken 22:45 »
olavxxx
Hvilken setekonfig har du? Dersom du har 5-seter, hvor mye luft kommer ut av de dysene på B-stolpen ved ulike viftehastigheter? Og blir det noen gang varmluft der?

Har 5-seter selv, samme hva jeg gjør så er det bare så vidt det kommer et lite sig av luft ut av de. Med mindre jeg setter på 11 og lukker alle slusene fremme! Da kommer det "litt" men på langt nær så mye som det kommer fremme når vifta står på 2 selv om den nå står på 11.
Jeg har nye 7s løsningen, bil levert 22. des. (låst design to uker ut i aug).
Jeg tror de med rad 3 har to ACer, men rad 2 og rad 1 er nok lik vil jeg tro på 7, 6 og 5-seteren.

B-stolpen er den bak fører/passasjer sant? Jeg har ikke prøvd å sitte på rad 2 selv, men når AC ikke var koblet på kom det ingen ting ut ved midtkonsollen.
Har 5-seter fra juli 2017, får luft ut av midtkonsollen rad 2, både varm og kald. Krever symbol for ansiktshøyde aktivert på skjermen


33
Model X / Sv: Dugg
« på: Tirsdag 13. Februar 2018, klokken 15:08 »
Virker som modus "omluft" er innkoblet når en starter bilen med klima i auto, uten at omluftsymbolet lyser. Opplever dugging når jeg kjører inn i tunneller og når utetemperaturen synker brått. Inntak av uteluft, og/eller styring av luft mot frontruta fikser det

34
Model X / Sv: Ny eier av Tesla model X
« på: Lørdag 13. Januar 2018, klokken 16:47 »
Off topic, men hvor kjøper dere nøkkelbatteriene? Jeg kjøpte de hos Kjell & Co i Sverige, men disse viste seg å ikke fungere. Mest sannsynlig selger de så lite av dem, at de blir liggende i årevis til de er utladet. Verken Clas, Biltema eller Teknikmagasinet har batteriet her i Norge.

Tror du skal slite med å finne det over disk. Men enkelt å finne på nettet, både komplett.no og batterionline.no har på lager.

Kjipt at de har valgt en så spesiell variant...

Dog bør jo Tesla-butikkene ha disse da. Skulle ikke forundre meg om de bytter de kostnadsfritt om du stikker innom.
Hvor lenge varer batteriet? Jeg må bytte ca. hver 5. uke. Bilen brukes daglig.

Sent fra min Moto G (5) Plus via Tapatalk


35
Model X / Sv: Appen får ikke kontakt med bilen
« på: Lørdag 13. Januar 2018, klokken 03:00 »
Har hatt bilen på service hos Tesla, og får etter dette ikke kontakt med den fra telefonen. Appen bare står og slurer med den hvite linja synlig nederst, som avsluttes med «Vehicle connection error». Har restartet tlf og reinstallert appen, uten resultat. Noen som har opplevd dette og har tips?
Tesla slår av kommunikasjonen i bilen når de har den inne på verksted. Glemt å slå på igjen på skjermen i bilen da de var ferdig?

Sent fra min Moto G (5) Plus via Tapatalk


36
Model X / Sv: Ny eier av Tesla model X
« på: Fredag 12. Januar 2018, klokken 13:31 »
Fikk min model X den 1. Juli.
Kjørt 22k, ingen feil som har krevd verkstedbesøk.
Ved kuldegrader fryser vinduene i fremdørene fast når bilen er parkert, 1/2 time forvarming før jeg kjører løser det.

37
Model X / Sv: Software update
« på: Tirsdag 02. Januar 2018, klokken 16:03 »
Er det mange som opplever 'Software update failed' for tiden? Min har prøvd oppdatere 4-5 ganger  den siste tiden og jeg har fått medlingen at det feilet hver gang. Alt virker som normalt, men virker som jeg er stuck på 2017.50 2...

De som evt har 2017.50 3... ,opplevde dere 2017.50 2 failed og så kom 2017.50 3? Eller var dere aldri innom 2017.50 2...
Sikker på den feiler? Sjekk versjonsnr i bilen. Har du gjort det via WiFi og latt bilen stå i ro uten å åpne dører o.l.?
Bilen har stått i fred så ingen grunn til at den skulle feile. Den gikk fra 2017.46/48? til 2017.50 2...selv om det stod den feilet da. Etter det har den oppdatert 2017.50 2... noen ganger med samme melding om at den feilet. Har ikke sjekket alle tallene bak 2-tallet så jeg er ikke sikker på om det er helt samme. Kan kanskje være noen sensorer som gir feilmeldingen, men resten er installert ok??? Alt virker ihvertfall. Har 2017.50 2275226 nå.
2017.50 2275226 var den som feilet på enkelte biler og ble trukket tilbake. ACC og selvstyring forsvant hos meg.
Etter den har jeg fått 2017.50.1, 2017.50.2 og 2017.50.3

38
Model X / Sv: Software update
« på: Tirsdag 02. Januar 2018, klokken 11:28 »
Er det mange som opplever 'Software update failed' for tiden? Min har prøvd oppdatere 4-5 ganger  den siste tiden og jeg har fått medlingen at det feilet hver gang. Alt virker som normalt, men virker som jeg er stuck på 2017.50 2...

De som evt har 2017.50 3... ,opplevde dere 2017.50 2 failed og så kom 2017.50 3? Eller var dere aldri innom 2017.50 2...
Opplever ikke «software update failed», har hatt 2017.50.1, 2017.50.2 og i natt kom 2017.50.3 med regnsensor. Har ellers merket meg flere nattlige nedlastinger på mellom 1/2 og 1 GB uten noen forklaring eller merkbar forskjell, kartoppdateringer?

39
Model X / Sv: Software update
« på: Fredag 29. Desember 2017, klokken 23:16 »
Håpe kan en jo, men Statens VegVesen vil alltid ligge noen billengder foran når det gjelder fartsgrenser og utstrekning av soner. Ingen navigasjonsleverandører klarer å holde tritt med dem!
Kjører en del i tuneller med fartsgrense 70 km/t som blir forstyrret av 30-soner oppe i dagen. Ingen bedring av dette i den nye versjonen, men opplever at navien gjør noen bedre veivalg enn før.

40
Lading av Tesla / Sv: Bruk og lading av Tesla i kaldt vær, tips ønskes?
« på: Fredag 29. Desember 2017, klokken 01:17 »
Kan noen avkrefte/bekrefte at varmeinnstillingen må stå på Hi for at den skal varme batteriet?
Avkreftet. Range Mode Off er det som trengs for at varmekolben skal aktiveres.
Men da varmekolben slår seg av ved +12gr.C batteritemp blir det ikke allverdens ladehastighet ut av batterivarmingen. Kjøring må til.

41
Model X / Sv: Software update
« på: Torsdag 28. Desember 2017, klokken 23:58 »
Bilen har lastet ned 5,2GB data i kveld, hva kan det være?
Ingen ny SW versjon eller annet synlig. Noe vi venter på?

42
Model S / Sv: Fw 2017.50
« på: ſøndag 24. Desember 2017, klokken 01:05 »
Forvarming av batteriet skjer inntil batteriet har nådd en temperatur som tilsvarer 5 gule streker i redusert regenerering. Ønsker en ytterligere temperaturheving må det gjøres ved å lade batteriet. Noen som vet hvilken batteritemperatur dette tilsvarer? Det samme ved rolig kjøring i streng kulde, batterivarmer slutter å varme ved 5 gule streker

43
Model X / Sv: Software update
« på: Lørdag 23. Desember 2017, klokken 17:00 »
Testet forvarming, -5gr.C, bilen ute i natt, ikke tilkoblet ladekabel. Batteriet ble forvarmet til det var 5 gule streker i redusert regen., svak regenerering var da tilgjengelig. Bilen sto på forvarming ytterligere en time. Kjørte rolig noen mil, batteritemp. stabilisert seg på de 5 strekene. Lot bilen stå parkert et par timer med varmen på, ingen ytterllgere batterivarming. Konklusjon: forvarming uten tilkoblet ladekabel varmer batteriet opp til 5 streker redusert regen, deretter kobler batteri varmeelementet ut. Dette gjelder et 100 batteri, vet ikke om forskjellige batteriutgaver kan ha forskjellig SW.

44
Model S / Sv: Fw 2017.50
« på: Fredag 22. Desember 2017, klokken 12:47 »
Vet du om det er temperaturstyring av batterivarmeren i tillegg til av/på med forvarmingen? Forsøkte å slå på forvarming, men fikk ikke opp symbolet på appen, og fant heller ingen indikasjon på skjermen i bilen

45
Model S / Sv: Fw 2017.50
« på: Fredag 22. Desember 2017, klokken 12:01 »
Har tidligere ikke opplevd forvarming av batteriet når jeg har startet forvarming fra appen uten tilkoblet ladekabel, men dette er første vinteren jeg har bilen. Ved start etter 45min forvarming i -5gr.C kun svak regen, må bremse med pedal i nedoverbakker

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7