Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - JFa

#16
Jeg er ukjent med hva de forskjellige modellene viser ved lading på 3-fase 230V IT-nett med Tesla spesial «2-fase»
Min viser 22kW 3-fase når jeg lader ca. 8 kW fra en Ecolite boks tilkoblet 32A 3-fase 230V.
Kanskje orakelet Kirkebo har fasiten?
#17
Jeg har 3-fase/400V tilførsel til to Easee bokser, når Tesla lader alene, drar den 3x16A lik 11kW. Noen ganger går den over til å lade 1-fase 16A, dette vises i Tesla som 4 kW, 16A uten 3-fase symbol, er vel egentlig ca. 3,7 kW, men ingen desimaler i Tesla display.
Kan det være at bilen går over fra å lade kvasi «2-fase» til 1-fase?
Fikk i dag oppdatert Easee boksene fra SW V154 til V173, som skulle fikse mitt problem, som oppstår når en bil er ferdigladet og den andre skal overta ledig effekt. Eller ved oppstart av lading etter pause pga. høy strømpris.
Har modell X, 2017.
#18
Tesla SW og AP / 2019.32.12.3
fredag 25. oktober 2019, klokken 09:30
32.12.3 her også. Nå virker webbrowser igjen! AP2, MCU1
#19
Lade hjemme / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
fredag 06. september 2019, klokken 00:27
Kun strøm, nettleie faktureres av den lokale netteier, foreløpig.
#20
Lade hjemme / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
torsdag 05. september 2019, klokken 23:58
Easee og Tibber app, visning av strømforbruk

Sent fra min Moto G (5) Plus via Tapatalk

#21
B-Electric / Sv: Sirkelsaglyd 2015-modell
fredag 16. august 2019, klokken 15:01
Har fått sirkelsag lyden jeg også, 2015 mod, ca. 80k km.
DU skal byttes, Mercedes har mange forskjellige delenummer på drivverket, så uklart om jeg får en forbedret utgave eller ikke.
#22
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
mandag 15. juli 2019, klokken 11:01
Fikk 144kW på SC i Åmot ved 30% SOC, redusert til under 100kW ved ca 50% SOC. Eneste gang jeg har fått mer enn 118kW.
Ladeuttaket hadde bare en kabel, var merket 4B, la ikke merke til noe 4A uttak.
#23
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
mandag 15. juli 2019, klokken 09:59
Forklaringen til muffinman stemmer bra med mine observasjoner, men hvordan finner jeg oppgraderte ladestasjoner? På kartet i bilen står det 120kW på alle jeg har sjekket


#24
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
mandag 15. juli 2019, klokken 00:36
Tja, har en følelse av at min X100D også har fått redusert ladehastighet, maxer som tidligere på 118kW, men tidligere falt hastigheten under 100kW ved ca. 60% SOC, nå skjer det ved ca. 50% SOC.

Sent fra min Moto G (5) Plus via Tapatalk

#25
Sitat fra: Per Magnus på onsdag 10. juli 2019, klokken 17:01
Var visstnok en teknikker som befarte anlegget på Åmot (Vinje) nå nylig mtp. oppgradering av denne stasjonen.

Skulle iflg. teknikker komme en oppgradering ila. høsten. Vet ikke om det er flere "staller" eller om det er snakk om V3 - eller begge deler. Åmot var en av de tidlige SC i Norge - så det lov å håpe at denne blir oppgradert til V3 :)
Ladet for noen dager siden, fikk 144 kw ved 30% SOC på uttaket nærmest hurtigladestasjonen, X100D.
Alldri opplevd mer enn 118 kw før, så noe er gjort

Sent fra min Moto G (5) Plus via Tapatalk

#26
Sitat fra: Lynet på lørdag 18. mai 2019, klokken 08:24
Er det noen med 19" originalfelger som kan sjekke hvilken maksimal ekte som er preget inn i dem?
Ingen maksimalvekt preget inn i mine 19 tommers originalfelger.
For min X100D fra juli 2017 er maks aksellast oppgitt til 2052 kg.
Lastindeks bak er oppgitt til 106, originaldekkene merket med 110.
Maks aksellast på 2052 kg må være feil, tillatt totalvekt er 3079 kg og vektfordelingen er sånn omtrent 50/50. Men verdiene er det Tesla som har lagt inn i Autosys databasen, og det virker ikke som de har tenkt å rette dem.
#27
Jeg har to Easee bokser på en 3-fase 16A 400V TN kurs.
Dynamisk lastdeling er ikke klar ennå, så lastdelingen ble gjort ved at boksene ble tildelt hver sin fase.
Begge bilene har 3-faseladere, Tesla trakk 4 Kw og Mercedes B-klasse 2 Kw.
Satte derfor opp boksene uten lastdeling og stilte de inn på hhv. 10A og 6A.
Dette gir 7 Kw til Tesla og 4 Kw til Mercedes.

Venter på dynamisk lastdeling, i løpet av april ble det sagt.
#28
Dagens CCS standard gir max 200A over CCS-pluggen og batterier i dagens tilgjengelige biler er på max 400V. Det gir max ladeeffekt på 80kW.  Ingen biler kan per i dag lade med mere en dette, uansett hvor stor effekt nye ladestasjoner måtte ha?
Må vi vente på ny 800V batteriteknologi før de nye laderne kan utnyttes?
Teslas proprietære plugg tåler drøyt 300A og lader med max 120KW
#29
Model X 2014 - 2022 / Sv: Plassering av bombrikke i Model X
mandag 16. april 2018, klokken 14:49
Sitat fra: Holraven på mandag 16. april 2018, klokken 14:44
Sitat fra: gr på tirsdag 10. april 2018, klokken 12:50
Jeg fikk tilsendt ny brikke til Teslaen (fresht batteri..), og montert under panseret (limte den på blekket i øvre del der den ligger litt skjult bak avstivende struktur) så får den sjelden avlesning.

Har ikkje fungert ein einaste gong for meg. Myth busted... Då blir det i frontruta i staden.
Har klemt min fast mellom taktrekket og frontruta, funker hver gang. Ingen liming.
#30
Model X 2014 - 2022 / Sv: Adapter til strømkabel for henger
tirsdag 13. mars 2018, klokken 22:42
Sitat fra: Leikvik på tirsdag 13. mars 2018, klokken 19:42

Har brukt biltema sin adapter 13 til 7 polt på flere tilhengere og biler uten problemer. Glødelamper på tilhenger.
Biltema har en egen utgave dersom det er LED lys på tilhenger.
[/quote]

Har du fått Biltema sin adapter til å virke på nyeste versjon av TMX som har led rund baut?
[/quote]
Ja, X100D 5-seter levert juli 2017, brukt to foskjellige hengere, Tysse og Gaupen
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA