Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - JFa

#1
B-Electric / Sv: B250e etter garantiutløp
tirsdag 09. mars 2021, klokken 23:40
Har en 2015 mod. «B Electric» tror jeg den het.
Byttet DU på garanti ved ca. 80k.
Hatt en EU kontroll og service etter garantiutløp.
Måtte betale for bytte av tørkepatron, arbeid og deler, som var gratis i garantiperioden. Ellers ingen problemer. Har ikke merket noe til batteridegradering i form av redusert rekkevidde.
#2
Tesla SW og AP / Sv: Erfaringer MCU1 med FSD/HW3
fredag 22. mai 2020, klokken 11:23
Sitat fra: Radon på torsdag 21. mai 2020, klokken 22:55
Sitat fra: mthoring på torsdag 21. mai 2020, klokken 00:52
Ingen endringer i visualisering, som jeg har merket. Også fortsatt forsinkelse på bilene på IC. Om det er noen forskjell i latency, så er den i såfall marginal.

Angående pipelyder, så har jeg ikke merket noe til det.

Kjedelig at at vi med MCU1 forsatt har forsinkelser på IC. Hadde håpet det skulle bli bedre med HW3. Ikke at det har så mye å si, men gir en bedre følelse av at bilen henger med i hva som skjer rundt når visualiseringen stemmer med omgivelsene.
Tror ikke det bare gjelder visualiseringen. Min hugger i bremsene ved møtende store kjøretøy når de er på siden eller forbi, ihht visualiseringen skjer det like før jeg møter dem.
#3
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Hvilken ladeløsning til meg?
fredag 31. januar 2020, klokken 12:45
OK, takk for opplysningen.
Fikk min nyeste med mod.X i juli 2017, får behandle dem pent så de holder like lenge som bilene.
#4
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Hvilken ladeløsning til meg?
fredag 31. januar 2020, klokken 10:32
UMC som ble levert med Tesla S og X tar 3-fase.
Benytter den både på Tesla og Mercedes
#5
Lading av Tesla / Sv: Tesla begrenser ladehastighet på 100-pakker
onsdag 08. januar 2020, klokken 10:12
Har X100D, 2017 AP2.0, MCU1, 97k på telleren
Samme erfaring med redusert ladehastighet som Espen.
Har ladet ca. 7000kWh på SC, men merker ikke noe til redusert rekkevidde.                                                                                                     
#6
Tesla SW og AP / Sv: Batterivarmer deaktivert i 2019.36.2.1?
lørdag 04. januar 2020, klokken 15:10
Ingen forvarming av batteri med tilkoblet strøm heller, forvarmer dersom bilen lader.
#7
Tesla SW og AP / Sv: Batterivarmer deaktivert i 2019.36.2.1?
lørdag 04. januar 2020, klokken 14:45
Fortsatt ingen forvarming på SW 2019.40.2.5
#8
Tesla SW og AP / Sv: Checking for updates - Fake funksjon?
onsdag 01. januar 2020, klokken 02:40
Har ikke fasiten, men fikk 2019.40.2.5 i går til min
X100D, 2017 AP 2,0 MCU1
#9
Tesla SW og AP / Sv: 2019.40.2.1
torsdag 12. desember 2019, klokken 22:06
Sitat fra: Morpheus- på torsdag 12. desember 2019, klokken 20:23
Sitat fra: JFa på torsdag 12. desember 2019, klokken 15:10
Batterivarmer starter i det minste når jeg slår på bilen, det gjorde den ikke i forrige versjon. Får regen ganske kjapt.
Ved forvarming uten tilkoblet ladekabel er det ingen batterivarming
Ved forvarming med ladekabel får jeg batterivarming.
fikk 40.2.1 i natt

Batterivarmeren starter om du prøver og lade uansett forvarming eller ikke.

Sikker på at bilen ikke ladet eller sto innstilt på tidsbestemt lading når du testet? For i så tilfelle fungerer ikke batterivarmer med ladekabel i, da det er ladingen som trigger varmeren og ikke preheat.
Du har rett, sto innstilt på Tibber/Easee «lad når det er billigst» så ladingen slo inn for å kalkulere ladetid når jeg testet forvarming med tilkoblet kabel.
Har prøvd på nytt, batterivarmingen blir trigget av ladingen, ikke forvarmingen.
#10
Tesla SW og AP / Sv: 2019.40.2.1
torsdag 12. desember 2019, klokken 15:10
Batterivarmer starter i det minste når jeg slår på bilen, det gjorde den ikke i forrige versjon. Får regen ganske kjapt.
Ved forvarming uten tilkoblet ladekabel er det ingen batterivarming
Ved forvarming med ladekabel får jeg batterivarming.
fikk 40.2.1 i natt
#11
Model X 2014 - 2022 / Sv: Batterivarme
onsdag 11. desember 2019, klokken 14:09
Ja, hverken med eller uten tilkoblet ladekabel.
SW 2019.36.2.1, AP 2.0, fra 2017
#12
Tesla SW og AP / Sv: Batterivarmer deaktivert i 2019.36.2.1?
torsdag 21. november 2019, klokken 08:27
Prøvde preheat uten tilkoblet ladekabel i natt, ingen forvarming av batteriet, gule regen.streker helt til topps ved start.
Heller ingen batteri symbol å se i appen, slik det var i forrige SW versjon.
#13
Tesla SW og AP / Sv: Batterivarmer deaktivert i 2019.36.2.1?
onsdag 20. november 2019, klokken 14:20
Mange varianter her, fikk 36.2.1 i går.
Her er min utgave:
Satte på utsatt lading og kupeoppvarming til 07:30. Bilen var fulladet, kupeen varm og batteriet oppvarmet slik at det gjensto fire og en halv gul strek av regen.begrensningen. Men da jeg begynte å kjøre var det ingen varme å få. Viftesymbolet lyste, men ikke tallet som viser innstilt temperatur. Skrollehjul-resett og varmeapparat av/på noen ganger fikk liv i varmeapparatet.
Mod. X 2017

#14
Jeg opplever det samme, TMX 100D fra 2017.
Har ladestasjon 16A 3-fase TN nett. Ved lavt forbruk når batteriet er kalt, trekker den strøm bare fra 1 fase og strømtrekket varierer fra 1A til 16A. Noe av det skyldes at batterivarmeelementet kobler ut og inn
#15
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
onsdag 30. oktober 2019, klokken 10:02
Sitat fra: hawK på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 15:32
Hei

Har hatt min LR siden mars, og er storfornøyd etter 15.000km dersom noen skulle lure.

Men, jeg opplever en irriterende høyfrekvent pipelyd ved svakt pådrag. Hadde bilen inne på SC for noen uker siden, men de mente dette var normalt. Jeg tror ikke dette stemmer, da hadde jeg garantert lest om det på forum eller fb-gruppa. Sannsynligheten er større for at de ikke traff riktig frekvens.

Lyden merkes alltid ved svakt pådrag/svak berøring av "gass"-pedalen.
Grunnet støy merkes den naturligvis best ved lavere hastigheter, rundt 30km/t.

Har utelukket klimaanlegg som mulig årsak.

Forsøkte å gjøre et opptak med mobilen.
https://www.dropbox.com/s/a9wyyb74r2pking/Kjeppestadveien.m4a?dl=0
Synes det lignet veldig på ulyden i min EL Mercedes B-klasse 2015, som har Tesla Drive Unit. Lyden ble gradvis sterkere etter som tiden gikk.
Motor ble byttet på garanti etter ca. 80Kkm
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA