Hvordan ser tallene ut så langt i april? Virker som elbilstatistikk gir veldig feil tall?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: arthur på torsdag 25. april 2019, klokken 14:39Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 25. april 2019, klokken 12:36
Forhandler må uansett legge til mva. på innbytteprisen.
Så hvis en forhandler tar en bil i innbytte til eksempelvis 40.000 så må de betale 10.000 (25%) i moms til staten og selge den til 50.000 for å gå i null? Det var nytt for meg.
Sitat fra: GOS på torsdag 25. april 2019, klokken 15:57
Faktisk sågost som 0 i tap på min veteran Model S etter 4 1/2 år
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 25. april 2019, klokken 15:42
10% høres veldig høyt ut, ja. Tror kanskje jeg er på 5% tap etter to år med min Model X.
Sitat fra: Tiger123 på torsdag 25. april 2019, klokken 15:27Sitat fra: Imagine på torsdag 25. april 2019, klokken 10:54Sitat fra: emmern på onsdag 24. april 2019, klokken 20:24
Tror ikke det er sånn at de som kjøper 75 IKKE vil ha lengre rekkevidde... Man kjøper jo 75 fordi prisen i forhold til rekkevidden er grei. Før var jo prisforskjellen for 25% mer rekkevidde urimelig stor.
Etter å ha blitt vant til rekkevidden til e-tron hadde jeg trolig gått for 75D om jeg skulle ha Model S. Det har vist seg at jeg rett og slett ikke trenger mer. Og akselerasjonen og ladehastigheten er jo omtrent den samme. Om det kostet 10.000-20.000kr mer for 100D så kanskje, ellers hadde jeg droppet det. Da jeg vurderte Model S tidligere var det utelukkende 100d eller P100D det stod mellom. Men Model S 75D er klart mest Model S for pengene. I mine øyne kanskje aller mest Tesla for pengene overall. Og den kan da bare lades på den ene eller to turene man skulle finne på å kjøre så langt.
Husk at du har kjørt en splitter ny bil da, og at batteriet som regel taper seg 10% første året.
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 25. april 2019, klokken 14:28
Nei, jeg er investor, ikke spekulant.
Men motivasjonen min for å skrive det er at jeg så jeg kunne tilføre informasjon til diskusjonen.
Sitat fra: 1000kwh på torsdag 25. april 2019, klokken 11:32Sitat fra: Rollep på torsdag 25. april 2019, klokken 11:12Det er vel stort sett bare de skadefro som kommer frem når Tesla leverer dårligere enn forventede tall.Sitat fra: Imagine på torsdag 25. april 2019, klokken 09:48Oi, ser ut som Tesla fantastene går en travel dag i møte
Auda... mye større smell enn ventet:
https://www.dn.no/motor/tesla/elon-musk/bilsalg/tesla-gikk-pa-en-smell-i-forste-kvartal/2-1-592262
https://e24.no/boers-og-finans/tesla-motors/mye-stoerre-tap-enn-ventet-for-tesla/24609182
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/04/Overraskende-stort-underskudd-for-Tesla
Merkelig at noen i det hele tatt skulle ønske eller håpe på at Tesla gjør det dårlig. De gjør og har gjort mer for bilindustrien og miljøet enn alle de andre bilprodusentene til sammen. Og kommer til å gjøre det i laaaang tid fremover
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 25. april 2019, klokken 10:17
Frykter at "Demand hell" kan bli mye verre enn "Production hell"
Sitat fra: emmern på onsdag 24. april 2019, klokken 20:24
Tror ikke det er sånn at de som kjøper 75 IKKE vil ha lengre rekkevidde... Man kjøper jo 75 fordi prisen i forhold til rekkevidden er grei. Før var jo prisforskjellen for 25% mer rekkevidde urimelig stor.
Sitat fra: z4rd på onsdag 24. april 2019, klokken 09:38
e-tron eller andre fete elbiler utfordrer ikke Tesla sin suksess.
Sitat fra: OlaM på onsdag 24. april 2019, klokken 11:12
Veldig spent på de nye demperne. Det trenger ikke å være så voldsomt komplisert heller, så lenge det er forskjellig demping på humper vs brems/sving. Mykt når det skal være mykt og stivt når det skal være stivt er alt jeg forlanger av støtdemping.