Mange kommentarer viser tydelig uvitenhet på typisk et område: hva bilene viser av maks km etter en fullading. Veldig mange tror tydeligvis det viser bilenes faktiske rekkevidde
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: turfsurf på tirsdag 30. april 2019, klokken 13:03Sitat fra: Imagine på tirsdag 30. april 2019, klokken 12:50Bedre og penere er subjektive meninger, ikke fakta som du presenterer det som. IMO er eGolf er bedre på motorvei (ironisk, med det lille batteriet) enn i3, dårligere ellers. Og veldig traust utseende.
E-golf kjører jo bedre enn f eks I3, mindre morsom og spennende ja, men mye mer komfortabel og stabil. Mye mer «bil». Og så er E-golf en kompaktbil med pent utseende.
Men ja, den frir helt klart til de som vil ha det vanlige, litt golf klassen sin motpart til etron.
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 30. april 2019, klokken 11:10
Skal vel heller ikke se bort fra at vi snakker om to helt forskjellige kjøpegrupper. De som kjøper e-Golf har nok litt mere traust syn på bilkjøp når det gjelder trygghet, servicetilgang, og lokal- og historisk tilknytning. I så måte kan man vel si at også e-Golf (og den kommende ID). har en stor base å ta av.
ps. I tillegg er e-Golf en veldig god bil å kjøre, og passer sikkert bra for de mange som ikke først og fremst er interessert i fart og "Breaking Technology".....
Sitat fra: Philip Marlowe på tirsdag 30. april 2019, klokken 10:10
Blir virkelig close race dette. I øyeblikket ligger Tesla Model 3 bare fem biler foran VW Golf.
M3: 718
Golf: 713
Ref: https://elbilstatistikk.no/?sort=2
Sitat fra: Pneg på søndag 28. april 2019, klokken 18:21Sitat fra: daktari på søndag 28. april 2019, klokken 14:37
Er det noe etron-eiere som har kjørt over 400 km enda?
Hva er status for de bilene som har stått en måned på verksted nå?
Jeg er en av de som har bil stående på verksted i fra den 5april. På den 4 uka nå, ingen info i fra Møller annet enn frasen som gjentas ukentlig «vi håper den snart er klar». Vognkortet har jeg fått men ikke sett bilen enda..
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 09. april 2019, klokken 08:40Sitat fra: Imagine på mandag 08. april 2019, klokken 23:35Skal vi så gange opp 280km med resten av batteriet helt symmetrisk til antatt rekkevidde med slik kjøring til 0 % ville E-tron få 280 ganger 1.05 = 294km, Model S 280 ganger 1,11 = 311km og Model 3 280 ganget 1,19 gir 333km.Mer riktig:
Audi e-tron: 280 / 0,95 = 295 km
Tesla Model S: 280 / 0,89 = 315 km
Tesla Model 3: 280 / 0,81 = 346 km
Sitat fra: elektro på lørdag 27. april 2019, klokken 11:51Sitat fra: Tellus på lørdag 27. april 2019, klokken 10:03
EPA inneholder også komponenter fra kjøring i ekstreme temperaturer. I Norge i sommerhalvåret bør alle biler gå lengre enn EPA med en blandet miks av by,land og motorveikjøring.
WLTP derimot er mer optimistisk, men bør absolutt kunne nås under ideelle forhold med AC avslått
Men det stemmer jo ikke, for både X90D og S75D har 417km EPA rekkevidde blandet (259 miles). Det er ikke mulig å kjøre særlig mye lengre enn det, uten 19-tommers hjul, medvind, nedoverbakke og «sola i ryggen». Og ikke over 100 km/t i lengre perioder..
417 km. tilsvarer et forbruk på hhv. 192Wh/km. og 163Wh/km. forutsatt at bilene er relativt nye, og du får 80kWh ut av X90D og 68kWh ut av S75D. Likevel skal du jobbe, om du kjører en runde. Eneste gangene jeg var i nærheten av 400 km. på min S75D var ned fra fjellet på tørr asfalt og passe med plussgrader.
Sitat fra: z4rd på fredag 26. april 2019, klokken 20:46
Jeg har lest testen og tar det for det det er. Det endrer dog ingenting. I hvert fall ikke virkeligheten.
Imagine: For å være en som ikke er opptatt av rekkevidde, så er veldig mange av postene dine relatert til dette og "forsvar" av e-tron sin rekkevidde. Det er helt i orden i utgangspunktet, men jeg reagerer hver gang når du kommenterer rundt tematikken, fordi du rapporterer skjevt og vektlegger kun ting som får deg og ditt valg til å fremstå som best. Tror du at ting hadde sett likt ut i den testen med 22" på e-tron også? Eller for å snu på det, 20" på i-Pace og TMX.
Uavhengig av rekkevidden - så er det tilgjengelighet av ladere og deres effekt - i tillegg til kjøremønsteret som avgjør hvordan totalopplevelsen blir
Sitat fra: AJ82 på fredag 26. april 2019, klokken 09:06
Liten tvil om at vi har valgt rett bil
A.J.