Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - BH

#1
e-up! / Redusert effekt ved kald bil
lørdag 13. februar 2021, klokken 10:21
Hei,
Vår nye e-Up oppfører seg litt rart når vi kjører til og fra jobb, den klarar maks 70 km/t ved kjøring oppover. vi har ikke eco modus på!
Er slik at den ikke gir full effekt ved kaldt batteri?
#2
Tesla / DNB finasiering
fredag 02. februar 2018, klokken 12:54
Vi har valgt å benytte oss av Tesla sin finansiering gjennom DNB som har en flytende rente på 0.25% rente pluss omkostninger. Dette er for vår del helt topp men jeg lurer på hvordan avtalen mellom DNB er og om dette kan endre seg? Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg ble oppringt av DNB som lurte på om jeg ville tegne avdragsforsikring og kunne fortelle at det bare kostet 6.45% av det måtelige beløpet. Dette takket jeg pent nei til, da jeg har pant i bilen og anser det som sikkerhet nok.
Dette blir vel det samme som at du betaler inn 6,45% på hele lånesum inkludert renter. Da blir jo hele finansieringen fryktelig ugunstig. Noen andre som har opplevd det samme?



Sent from my iPhone using Tapatalk
#3
Model X 2014 - 2022 / Sv: Forsikring av TMX
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 19:33
Har tilbud fra if 8950,- 16000  km med 75% bonus - superforsikring hva nå det er.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#4
Model X 2014 - 2022 / Sv: Kjøleboks til 6-seter
mandag 16. oktober 2017, klokken 21:23
Har du bilder av hvordan dette ser ut? kan boksen festes i gulvet? og vil en kunne legge skipose med ski oppå denne boksen
#5
Model X 2014 - 2022 / Sv: PUP
onsdag 20. september 2017, klokken 09:34
Vi gikk for Premium pakke i TMX75D med 6 seter. Premium mest fordi det er setevarme og klima bak samt Biodef... Mange skiturer og fjellturer i våte forhold da er det viktig med litt varme til de bak og så kjører vi ekstremt masse tunneler uansett hvor vi skal.
Vi kjøper ny bil ca hvert 10 år så jeg putter noe kr i dette fordi jeg vet vi kommer til å angre senere på alt vi ikke tok med. En annen ting med setevarme er at du kan senke temperaturen i bilen når du durer avsted passe døsen uten at resten av familien klager på kald bil. Premium Lyd har jeg ingen preferanser på men savner god lyd i bilen vi har i dag.
Varme i vindusvisker og speil har vi god erfaring med, det blir betydelig mindre slitasje på pusserbladet.
Det eneste vi ikke har valgt er vel Skinnseter og Selvkjøring, Liker ikke skinnseter (Vegan) og selvkjøring er nok utopi for våres del da kona fremdeles ikke har brukt CC ever på våre 10 år gamle bil.
#6
Lånerenta kan reguleres og renten vil settes opp hvis verdien i panteobjektet(bilen) ikke fult ut dekker lånets restverdi, tror det var noe slikt som står.
dvs at DNB kan sette opp renten hvis bilens restverdi overstiger lånet. slik tolket jeg avtalen. husker bare ikke hvor jeg fant den
#7
Bestilling og levering / Utlevering og sjekk TMX75D
fredag 08. september 2017, klokken 09:02
Utlevering og sjekkliste. Har ein del spm rundt dette som ikkje Tesla burde svare på så eg prøver forum her
Skal hente ein TMX75D 6 seter i slutten av oktober og har satt opp Drammen som utleveringspunkt (som sikkert mange andre)
Bilen skal til Sogn, men valgte Drammen for det er den plassen vi kjører oftast forbi då me har mykje familie i Telemark. (fikk inntrykk av at utleveringpunkt og evnt reklamasjon burde være same plassen)
- Finst det noken sjekkliste ved overtakelse?
- Lakkforsegling eller foliering, trengs dette?
- Vil det være plass til vinterdekka og fam på 4 i bilen ved utlevering?
- Er bilen lada ved utlevering, erfaring på dette?

Kan velge Ålesund eller Bergen og da det er kortere tur, men eg er omtrent aldri i Ålesund. Bergen kan eg godt velge men det er litt unaturlig for min del. Noken som har erfaring å dele der?

Vil helst sjekke bilen grunding og ikkje overta før den er slik den skal, da det er en lang tur til servicepunkt og småting neppe blir utbedra uten på service.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA