Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Erik Ola Ulvestad

#241
Turer i Norge. / Sv: Sognefjellet med Hyundai IONIQ
torsdag 24. juni 2021, klokken 19:13
Kan ein anta at det å løfte bilen opp på fjellet er neglisjerbart samanlika med å presse farkosten fram gjennom luft i 100++km/t? Og med vesentlig lavare fart så er høgdemeterane inga bekymring? Litt på samme måte som at nedstiginga gir sjeldan netto gevinst. Billig i drift nedover, ja bevares, men lite påfyll på batteriet.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

#242
Sitat fra: turfsurf på lørdag 19. juni 2021, klokken 15:24
Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på lørdag 19. juni 2021, klokken 12:03
For norske kundar i Norge, unge som eldre, så er vel VIPPS eit godt alternativ?

Problemet da er at man må drive med forhåndsbetaling og gjette hva ladeprisen blir. Vipps er og klønete ifht rfid/nfc. Nei, roaming og en registrering er tingen.
Nei, nei, det er vel ingen problem at Vipps sender betalingsforespørsel på faktisk beløp etter avslutta ladesesjon? "Pumpestikk" er ikkje eit problem iom at betaling er autentisert ved oppstart. Konto kan sjølvsagt vere tom, med sjeldan eit problem.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

#243
For norske kundar i Norge, unge som eldre, så er vel VIPPS eit godt alternativ?

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

#244
Kia Soul EV / Sv: Newbie! Ladeboks!?
lørdag 19. juni 2021, klokken 11:56
Fast ledning er heller ikkje å forakte. Då slepp du å kjøpe ein ekstra kabel (som ein ofte gjer for å sleppe å dra sin eine kabel ut og inn av bilen) Den er heller ikkje så utsatt for å bli stolen.
Argumentet for å ha kontakt for laus kabel er feks at du lett kan bytte kabel om den skulle bli ødelagt, og at du kan lade gamle Type1 bilar. Men desse er og blir, nettopp, gamlare og sjeldnare, og vil ein sjeldan gong lett klare seg med vanlig stikkontakt. Så, med mindre du har eldre Leaf eller anna med Type1 kontakt så synest eg dette er eit dårleg argument.
Du kan ikkje skøyte saman ladekablar for å rekke lenger (plugg og kontakt kan passe, men pinnar i kontakta får ikkje kontakt pga måten desse er konstruert på sikkerhetsmessig) , men det er klart at det er lettare å få kjøpt ein 10m lauskabel om du skulle ha stort behov for det, enn å forlenge(bytte) ein fast kabel.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

#245
Kan kanskje vere behjelpelig med å skaffe pistol frå GEWISS som er 225mm totalt. Men desverre uten kabel. (Fant kun 5 meter i lista. Kan kanskje spesialbestille)



~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

#246
Fant du ut av det? Den manualen var ikkje god.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

#247
ID.4 / Sv: Lading av ID4
onsdag 05. mai 2021, klokken 22:29
Ser ut til at det blir en del interessante posts om ID.4 og AC lading framover.
Om ID.4 lader med 11kW på 400V TN så er dette typisk med 3 stk 16A ladetrinn. For 1fas kan dette ofte koplast (automatisk i bilen) til 2x16 for 32A 1fas , altså 7.4kW. 8.5kW kan vere s.k. OpenDelta kobling ved 230V 3fas. Mange bilar og boksar kan nytte dette, men ikkje alle. Om ID.4 kan lade 7.4kW 1fas 32A er det trygt med slik OpenDelta fordi N-leder allereie er dimmensjonert for 32A. Men full symmetrisk 3fas lading  på 230V IT slik som Tesla Model3 blir det ikkje.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

#248
Lade hjemme / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
tirsdag 27. april 2021, klokken 18:07
Har heller ikkje første hands erfaring med Equalizer, men har skrivekløe ;-)
Mitt inntrykk er at hastighet på kommunikasjon mellom strømmåling og ladeboks slett ikkje er viktig, dvs i den grad at det er behov for sekundoppdatering. Sikringane vil tåle overbelastning i lang tid. 30-60 sek går fint. Men om omvegen via internett tek fleire minutt, så er det sjølvsagt kjedelig. Omkobling frå 3fas til 1fas lading er neppe særleg godt standardisert og lading med 2 fasar er sjeldan å foretrekke. Røra med 3fas, 11/22kW, enkelt/dobbellader, 2fas(eGolf?), 1 fas og parallellkopla ladetrinn gjer det ikkje enkelt for ladeboksen å fungere universelt. Logisk nok er trinnet ned frå 3fas altså 1fas (og ikkje 2fas). Stopp og start av lading kan plage fleire bilmodellar så hyppig bytting mellom 1fas og 3fas samt bytte av aktiv fase for 1fas, skaper kun unødig trøbbel, meldingar i bil-app, osv. At Easee vél den minst belasta fasen ved oppstart og held seg til den, er derfor forståeleg. Det gjeld også for ladeboksfabrikantane å unngå scenario der feks HAN port er knytta til ein type ladestasjon og ein underkurs er brukt til ein annan type ladestasjon med eigen strømmåling (evt seriekopla på HAN) og regulering. Det vil ikkje nødvendigvis fungere bra saman.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

#249
Lading av Tesla / Sv: Tesla og V2G
fredag 23. april 2021, klokken 17:29
Heilt andre incentiv enn selg billig og kjøp dyrt (strøm, altså) må iallefall på bana.
Sol/vind + batteri, for V2H, også i 'island mode' (som krev utstyr for til/fråkobling (og kanskje synkronisering) av distribusjonsnettet) kan gjere det aktuelt.
Dyrt blir det nok.
~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no
#250
Forskriftsmesissig adapterløsning "låst" til spesifikt utstyr kan då bli som: https://www.besen.no/product/besen-flexcharge-pro-reiselader-type-2/

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

#251
Sitat fra: elektrolux på lørdag 17. april 2021, klokken 10:02
Annonse for blant annet denne adaptoren dukket i dag opp på telefonen min.

Det skrives at den kun skal brukes sammen med tilhørende mode 2 ladekabel, men her ser jeg farlige muligheter:

Passer perfekt i 32A stikket mitt, og med en 20m 3x1,5mm2 skjøteledning rekker jeg tvers over tomten til den elektriske grillen.

Blir gjerne liggende over sommeren, og plutselig blir det kortslutning i enden av skjøteledningen.

Da blir det lett en 20m varmekabel. ::)

Det er dessverre slike adaptorer som ødelegger for trygge varianter. DSB gjør det enkelt og forbyr bare all bruk av adaptorer og gjør med det vanlige borgere med behov for en trygg adaptor til forbrytere
Om du får kortslutning vil nok 1.5m2 kabelen din også klare å trippe 32A sikringa. Verre er det om ikkje får kortslutning....

Ang. adapterkabelen så kan den vere 'innanfor' dersom den er dimmensjonert for 32A, men formmessig tilpassa 16A kontakt, og forutsatt kun brukt med leverandøren  sine øvrige produkt, dvs at tilførselkabel til ladeboks/ladekladd også er dimmensjonert for 1-fas 7.4kW. Dette fremgår av forskrift. Jfr. Tesla sine adapters, m.fl.
Anna bruk enn "tilltenkt" kan vere ulovlig.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no
#252
Lade hjemme / Sv: Lading med liten hovedsikring
torsdag 15. april 2021, klokken 23:31
Sitat fra: elektrolux på torsdag 15. april 2021, klokken 18:43
Like kort og en god del rimeligere svar er Accelev Basic som har dynamisk regulert ladestyrke innebygd for kun 4990.-

I tillegg eliminerer den faren for tyveri all den tid den tas vekk mellom ladeøktene og kun stikket står igjen. ;)
Har denne ekstern strømmåling eller er det kun 'intelligensen' dei baserar dette på?
Fungerar det å føle på spenning og strømvariasjonar, fasevinkel, osv eller blir dette litt vel 'mojo'?
Det er jo fleire som prøvar å profilere forbruk kun ved sensing på inntaket, men eg er skeptisk.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

#253
Leaf 2010-2017 / Sv: Problem med VIN i app
søndag 11. april 2021, klokken 00:02
Eg har iallefall fått god hjelp og oppfølging av Yvonne på norway@nissan-services.eu.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

#254
Lade hjemme / Sv: Hvilken ladehastighet har jeg?
lørdag 20. mars 2021, klokken 23:32
Om det går en 2 leder pluss jord til ladeboksen så er det '1-fas'. Då blir det det samme enten du har 230V eller 400V anlegg.
Men, med 20A oppsett skal du få maksimalt 4,6kW , så då rimer det ikkje heilt med bilen.
For en ny bil så vil ladeboksen fortsatt indikere til bilen kva som er tilgjengelig,  så du vil ikkje oppleve at ny bil "trekker mer strøm". Det blir som før.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

#255
Lade hjemme / Sv: Bruk av ladekabel med schukokontakt?
fredag 19. mars 2021, klokken 06:51


Sitat fra: KjellG på torsdag 18. mars 2021, klokken 18:48

Nja. Gitt en skjøteledning, 1,5mm2, 200 meter lang. Du kortslutter i ytre ende og sikringen ser 50A. ...

Kva motstandsverdi pr meter har du kalkulert med?

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA