Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Erik Ola Ulvestad

Sider: [1] 2 3 ... 20
1
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Kun 25A på 32A kurs.
« på: Mandag 22. Juni 2020, klokken 16:48 »
Kjøp GEWISS!
Har ikkje hatt problem med 5 stk 32A GEWISS kombiautomatar for 5 stk KEBA ladestasjonar på 1-fas 32A på jobben iallefall. Er i daglig drift. Ikkje alle bilane dreg 32A rettnok, men her er alle typar.
Automatar bør klare nominell strøm i laaaaaang tid.


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


2
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Overdimensjonert jordfeilbryter type B
« på: Fredag 19. Juni 2020, klokken 22:06 »
Jordfeilbryter NL210 er vel ikkje ein overlastbryter sjølv om den er rata for 64A?  Du må i tillegg ha overstrømsvern, dvs ordinær automatsikring sidan du planlegg ny kurs. Vern med kombinert overtrøm og jordfeil Type-B (også kalla 'RCBO') er tradisjonellt jækla dyre og store, gjerne 6-7 modulbredder (avhengig av poltal) (feks Siemens/Gewiss, ABB, Schneider...).  Men, GARO har en genial kombiautomat i mindre format . Rekn likevel med kr 3.000+++ for ein slik. Resultatet blir at alle gjengs ladestasjonar vil måtte ha DC-RCM innebygd for ein vesentleg lavare totalpris.

Husk også overspenningsvern.


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


3
Audi e-tron / Sv: Autopass i frunken
« på: Fredag 19. Juni 2020, klokken 21:45 »
Dette har vore prøvd her på forumet ein stad (eller var det Facebook?), og det fungerte ikkje. Dvs med manglande kontakt går all identifisering pr video, så det fungerar jo på eit vis, så du kan like gjerne legge brikka i hanskerommet.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


4
Lade hjemme / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
« på: Tirsdag 16. Juni 2020, klokken 14:35 »
Klarer Easee V2G?
På ingen måte. V2G er for DC ladere med inverter tilbake til elnettet. Er vel kun Nissan som har vore på banen med dette.

Edit: sjå post nedanfor.
I lys av andelen Tesla her i landet så kan det tenkast at Easee eller andre finn det interessant å tilrettelegge V2G for Tesla modellar, om enn som 'ustandard' løysing. Eg tvilar....

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

5
Lade hjemme / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
« på: ſøndag 07. Juni 2020, klokken 21:08 »
Er det noen risko ved å ta i bruk Easee i et borettslag? Hørte noe rykter om at man kan bli låst til deres faktureringsløsning eller lignende, og så kan de bare melke kunden i all fremtid?
Er vel det som heiter "forretningskonsept"?
Prinsipielt sett kan vel fakturering overlatast til 3.part. Men dersom Easee driftar infrastrukturen med mobilsamband (4G/LTE/5G), backend system, osv er det vel å forvente at dei vil ha ein viss kompensasjon for dette.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


6
Elbilen i Samfunnet / Sv: Rett før det blir fossilbil igjen
« på: Tirsdag 02. Juni 2020, klokken 19:42 »


...Ringdalskogen hadde ikke kø, når han kom dit. Men det var kanskje etter trafikk-toppen.
...
Ringdalskogen kl 18, 2. Pinsedag; Ionity: 2 stk eTron (4 ladere ledig), Grøn Kontakt: Alt ledig.
Ingen trengsel akkurat.
(Men så var det utrulig nok heller ingen kø til Oslo)


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


7
Elbilen i Samfunnet / Sv: Rett før det blir fossilbil igjen
« på: ſøndag 31. Mai 2020, klokken 12:05 »
Eg vil berømme trådstarter for virkelig å ha prøvd å leve ut 'elbildrømmen'. Men å dra scooter og hest langt og bratt er tøft, i ordets rette forstand. Diesel er nok kanskje rett valg i dette tilfellet.
Sjølv er vi no satt opp med Leaf 30kWh og eTron 50. Har hatt mange 150 x 2 km turar i det siste som krev fleire ladestopp med Leafen.  Uten hengerfeste og litt kort rekkevidde hadde det vore kjekt med en fossilbil, men i det daglige?...uaktuelt å bytte tilbake.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


8
Lade hjemme / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
« på: Lørdag 30. Mai 2020, klokken 13:05 »
Få inn elektriker og ikke bruk den kursen er mitt råd. Dimensjonen på kabelen er også svært lav.
Tipper feilen er defekt,løs sikring eller dårlig kontakt og at vekselstrømmen setter opp et lite magnetisk felt som får noe metall til å vibrere. Det skal ikke være slik. Ville byttet både sikring og kabel her. Slik summelyd er ofte forbundet med spoler og magneter og kan være normalt på visse apparater,men ikke en sikring

Takk! Ja det virket veldig feil for meg.
Det er eTron som er problemet. Den støyar fælt. Vi høyrer det i induksjonskoketoppen når vi ladar bilen (eTron 50) med 1 fas 20A. Ikkje det samme med Leaf'n.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


9
Avansert: Batterier og Lading / Sv: 32A 4pol jordfeilautomat og IT
« på: Mandag 11. Mai 2020, klokken 21:00 »
Malthe Winje v/Bjørn Olsen , tlf 66996100 er importør av GEWISS. Eg fann denne type info som viser alternative koplingsmåtar for Gewiss jordfeilverna, men ikkje for automatane i farten, desverre.
Installatøren din kan jo også sjekke direkte på mwhandel.no.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


10
Lade hjemme / Sv: Ladestasjon på CEE stikk
« på: ſøndag 10. Mai 2020, klokken 18:43 »
BESEN sin ladestasjon feiler på sikkerhet og bør unngås.

Løser ikke ut på "diode-test" og kan dermed aktiviseres dersom pistolen blir liggende i en vannpytt eller annet overslag.
@Rav4_EV Og det har du frå?
Meiner du at den ikkje er iht IEC61851?
Skal ta det opp med importør.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

11
Lade hjemme / Sv: Ladestasjon på CEE stikk
« på: ſøndag 10. Mai 2020, klokken 15:05 »
Det "dumme" med BESEN er at de ikke støtter 230v 3-fas ser det ut som?

Skal det feks måles strøm til displayet, med strømtrekk på N,L1 og L2 som er koblinga for lading på 3-fas 230v, blir jo L3 med 0 i displayet.
BESEN 22kW versjon lader fint TM3 på 3fas 230V IT, kan eg bekrefte. ALLE ladeboksar må kople ein fas til sin N. Den tredje fasetilkoblinga vert enten tom eller laska saman med ein av dei andre, avhengig av fabrikat. Iom at verdens ladeboksar utanfor Norge då bryr seg lite om strøm i N så vil ein av dei tre  fasemålingane vise 0 for strøm og spenning. Funksjon blir likevel korrekt, også effekt måling. Kun(?) Tesla TWC har klart å lage ein bug i verdiformidlinga i pilotsignalet for dette tilfellet. Ellers er det ikkje så "magisk" som Easee skal ha det til.

Ein annan fordel med BESEN dersom du vel å få den montert med CEE og fast (Type2) kabel ,er at den er montert på brakett, låst feks m hengelås, så du lett kan ta deg med deg på hytta. (Vel du Type2 kontakthus, er det ikkje så smooth)

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


12
Lade hjemme / Sv: Ladestasjon på CEE stikk
« på: ſøndag 10. Mai 2020, klokken 10:05 »


What!? Hva slags % viser den da?
Den viser vel ikkje % men eit animert batterisymbol som fyllest opp under lading. Ingen ladestasjonar viser batteriprosent dersom dei ikkje brukar IEC/ISO 15118 protokollen. Huttigladarar har denne funksjonen, men få eller ingen AC veggboksar har dette. (Tesla har ein properitær CAN bus med sin TWC)
TIbber har eit opplegg med å snakke gjennom webservices til bilen sin konto for dei bilmodellar som støttar det, men det er jo ei indirekte løysing.


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


13
Lade hjemme / Sv: Ladestasjon på CEE stikk
« på: ſøndag 10. Mai 2020, klokken 00:58 »


Noen med erfaring fra BESEN stasjoner?
Eg har 2 stk BESEN 7.4kW (1fas 32A) i/på garasja på ein 3fas 25A kurs for E-tron + Leaf. Men eg har versjon med app fordi eg ville ha eit api å programmere laststyring mot (jfr 25A kursen og 53A hovedinntak).
Du får dei med fast kabel eller type2 kontakt. Det litt spesielle kontakthuset fungerar som super kabelkveilholder.
Men batterisymbolet viser nok ikkje sann bil-batteri-prosent, desverre.


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


14
Lade hjemme / Sv: Ladestasjon på CEE stikk
« på: Lørdag 09. Mai 2020, klokken 23:10 »
Du har i dag jordfeilvern i form av kombiautomat. Men du treng jordfeilvern som taklar DC strøm med feks 30mA følsomhet  ELLER tilsvarande funksjon. Tilsvarande oppnår du med feks innebygd DC-RCM i ladestasjon. (Automat av Type B for DC og høyfrekvent finnest ikkje i lite kombiformat men kun som OV+JFV som gir 6-7 modulbredder, meg bekjent) Er det nyinstallasjon er det vel no også krav om overspenningsvern, i det minste på hovedinntak. Så, kun en fornuftig ladestasjon er det du treng, så vidt eg kan forstå. 3 fas gir deg +15% for bilar med 2 ladetrinn som kan bruke dette på 230V IT nett. Pr d.d. er det vel kun Tesla TM3 som kan nytte full symmetrisk 3fas på 230V IT, muligens model Y?
Bruk av schuko grunnar nok i at det er eksisterande opplegg og at ladekladd typisk dreg kun 8-10A og har DC-RCM innebygd. Det kan sjølvsagt hevdast at regelmessig lading er bruksendring og derfor utløser krav om anlegg iht tiltenkt bruk jfr siste gjeldane forskrift. Men folk lukker vel auga for det..

Ein godt montert ladekladd på schuko treng ikkje vere dårleg, men fast anlegg og funksjon som gjer at kontakter ikkje blir kopla under belastning, dimmensjonering på kontakter, osv gjer ladestasjonen overlegen pluggbart materiell med daglig til og frå kopling.
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

15
TLC / Dårleg DAB mottak
« på: Torsdag 07. Mai 2020, klokken 18:23 »
Eg synest DAB+ signalet har tapt seg veldig siste månader. Feks for NRK P1 i Oslo Øst/Sør. Greit nok at det fell ut i tunell, men det blir gjerne stille i skyggen bak Ekebergåsen rett før Skulleruddumpa sørover. Også i området Sofiemyr.
Saman med mobillading er det håplaust.
Er det typiske feil som kan oppstå med Leaf 2017 Tekna antenne eller kabel? Har pisk antenne på taket.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


Sider: [1] 2 3 ... 20