Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Daruu

#121
Skoda Citigo iV / Sv: Priser på VAG Trillingene
mandag 21. oktober 2019, klokken 08:57
Ved å få tilbud å sette de opp mot hverandre. Alle møller kan matche den prisen sa de.
Det eup mangler vs seat launch edition er følgende som jeg kan se:
• 16» sommerhjul med aluminiumsfelger
• Mørke vinduer bak
• 6 høytalere
#122
Skoda Citigo iV / Sv: Priser på VAG Trillingene
søndag 20. oktober 2019, klokken 17:04
Fått nytt tilbud på eup med den entry pakka, 3års serviceavtale, vinterdekk og metallic-lakk nå - 185k.

Skoda havner på samme pris, men med litt mer utstyr, 16"felg og høytalerpakke ihvertfall. Eneste utstyret som mangler på Skodaen er såvidt jeg kan skjønne oppvarmet frontrute, den får man kun om man kjøper største pakka.

Edit: Mulig man får 2x 16" alu med største pakka mot et sett 14" stål og et alu på den billigste.
Jeg liker designet på Skodaen bedre enn vw, men er litt skeptisk til annenhåndsverdien når den skal selges...
#123
Kjøpe elbil? / Sv: E-Golf Executive til ca 300k - et lurt kjøp?
søndag 20. oktober 2019, klokken 16:51
185k for ny eup med 3års serviceavtale og vinterdekk da, om det greier seg plassmessig...
#124
e-up! / Sv: Bakbremser e-Up er ikke vedlikeholdsfrie
søndag 20. oktober 2019, klokken 16:48
Sitat fra: elektrolux på søndag 20. oktober 2019, klokken 09:14
Sitat fra: Daruu på lørdag 19. oktober 2019, klokken 20:05
Er det justering fra baksiden på disse?
Har sett noen biler som ikke har hatt gummiplugg over disse hullene (mulig det skulle ha vært det riktignok), men det i kombinasjon med norsk klima gjør at det setter seg rimelig fort...

Det skal være mulig å justere bremsene bakfra noe som ville betydd lettere demontering, men tilgangshullene er knøttsmå, og jeg fant ikke ut noen fornuftig bruk av dem. I stedet ble det rå makt, og heller bøye tilbake deler som må gi etter. Viktig å dreie / file ned rustkanten som dannes, for enklere demontering neste gang.

Men det satt ingen plugg i disse hullene? Isåfall har man vel en stor del av grunnen til at det setter seg der...
#125
e-up! / Sv: Bakbremser e-Up er ikke vedlikeholdsfrie
lørdag 19. oktober 2019, klokken 20:05
Er det justering fra baksiden på disse?
Har sett noen biler som ikke har hatt gummiplugg over disse hullene (mulig det skulle ha vært det riktignok), men det i kombinasjon med norsk klima gjør at det setter seg rimelig fort...
#126
Skoda Citigo iV / Sv: Priser på VAG Trillingene
fredag 04. oktober 2019, klokken 22:26
Ambition:

Serviceavtale (Inntil 45.000 km)
Vinterhjul (14" aluminiumsfelger)
Utstyrspakke som inkluderer alt tilgjengelig tilvalg for Ambition: 16" aluminiumsfelger, skinnratt, ryggesensor, høydejusterbart passasjersete, mørke ruter og metallic-lakk
1,99 % rente


Style:

Serviceavtale (Inntil 45.000 km)
Vinterhjul (14" aluminiumsfelger)
Utstyrspakke som inkluderer alt tilgjengelig tilvalg for Style: Metallic-lakk og oppvarmet frontrute
1,99 % rente

https://www.tv2.no/a/10892133/
#127
Skoda Citigo iV / Sv: Priser på VAG Trillingene
fredag 04. oktober 2019, klokken 21:42
Det virker som om det eneste man får for 199 vs 184 er metallic lakk og oppvarmet frontrute. Ikke verdt det etter min mening
#128
Skoda Citigo iV / Sv: Priser på VAG Trillingene
fredag 04. oktober 2019, klokken 15:08
Ok, da får jeg oppdatere litt:
Seat - 189k med "alt" utstyr, vinterhjul, serviceavtale 3 år/45k Km og sparkesykkel(så lenge de har igjen)

Skoda: 185k med "alt"utstyr, vinterhjul, serviceavtale 3år/45k km. Denne er mest usikker, da den prisen jeg har fått ikke er levert som et pristilbud som de andre, men ren tekst i en mail

VW: 193k med nesten alt ustyr,14" felg istedet for 16"(?), vinterhjul og 3år/45k km serviceavtale

Seat kan levere i slutten av februar, Skoda usikkert, VW uke 10/11

Edit: Man kan få seat med mindre utstyr for 179k å
#129
Skoda Citigo iV / Sv: Priser på VAG Trillingene
torsdag 03. oktober 2019, klokken 11:18
Dere som har fått totalpris - hva endte dere på? Venter selv på det, men ikke hørt noe...
#130
Partner/Tepee/Berlingo / Sv: Elektrisk Partner og hurtiglading
tirsdag 15. januar 2019, klokken 19:00
Takk for nok et svar, får se hva jeg ender opp med!
#131
Partner/Tepee/Berlingo / Sv: Elektrisk Partner og hurtiglading
mandag 14. januar 2019, klokken 08:24
Takk for svaret.
Hvordan holder rekkevidden seg når batteriet blir noen år gammelt og har gått noen tusen km?(det er sikkert litt individuelt også da men)

Prøvde en helt ny, å fikk lett ut 10+mil med litt sparsommelig bruk av varme og ca - 5 grader ute, noe som forsåvidt greier seg stort sett til mitt bruk.
#132
Partner/Tepee/Berlingo / Elektrisk Partner og hurtiglading
søndag 13. januar 2019, klokken 09:11
Hei.
Er det sånn at alle elektriske partnere har mulighet for hurtiglading? Selv de fra 2013/14?
Hvis ja, hvilken type lader og kontakt trenger man?

Ser det står hos Peugeot på de nye nå, men står sjelden(aldri?) i annonsene for de eldre...
Kikker på en brukt sånn en nå som dailydriver, men er avhengig av å en gang i blant kunne hurtiglade.
#133
Drar opp igjen denne, og kan øke budsjettet om det hjelper...
Hvis man tar i så man kan få ny egolf eller i3 feks, hvilken bil vil dere da si er best egnet til 11mil pendling i 110km/t året rundt? Da fortsatt på en lading, selv om muligheten for å lade på jobb fortsatt ikke er helt utelukket.
Edit: Må være noe som kan leveres ganske omgående, da bilen som nå brukes går maks en måned til...
#134
Takk for svarene.
Hmm får se litt mer ihvertfall da, trodde de skulle greie det uten problem. Budsjett på ca 250k, men gjerne mindre.
Er E6 ja, så hurtiglading er absolutt en mulighet, men vil gjerne slippe det HVER eneste gang, hehe.

Når kom golf med mer rekkevidde? Ser det er endel 2016 modeller ute som går innenfor budsjettet ihvertfall

Zoe hadde vi egentlig hoppet over pga mangel på hurtiglading, men får ta en kikk ekstra og evt en prøvetur.

Får høre om det er mulighet for å få lade med 10A på Dal evt, DET hadde løst mye av problemet, hehe.
#135
Hei. Ser på elbil nå, fortrinnsvis ny men brukt går jo selvfølgelig også an.
Eneste viktige "kravet" er at den må greie å kjøre Tangen - Dal tur/retur på en lading vinterstid (ca 11 mil totalt, motorvei med 110km/t sone hele veien.)
Har mulighet for hurtiglading et par km unna hjemme, ellers kun 10A i veggen(vurderer å sette opp noe som kan lade mer etterhvert)

Soul og leaf er vel egentlig alternativene som er mest aktuelle per nå.
Soul har litt større plass(?) og er etter min mening penere. 7års garanti vs 5 på Leaf(som har 8år på batteri?). Leaf har litt lenger rekkevidde og appstyring, noe som ikke soul har?
Koster ca det samme begge to.
Er det noe annet som er forskjellig?

Finnes det noen andre gode alternativer?
Bør isåfall ikke koste stort mer, budsjettet er allerede godt strekt for å greie en leaf/soul, hehe. Men med nesten 6k kr i måneden i bom og bensin(+ årsavgift og forsikring) med nåværende bil kan man betjene et greit lån og fortsatt "tjene" på det...

Tar gjerne imot tips og synspunkter  :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA