Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Viking800

#31
Audi e-tron / Sv: e-tron 50 Teoretisk og faktisk rekkevidde
onsdag 18. desember 2019, klokken 19:58
Sitat fra: eivhelle på onsdag 18. desember 2019, klokken 19:01
Sitat fra: hemi på onsdag 18. desember 2019, klokken 17:55
energiøkonomisk = lage kø for alle andre, samme løkrullene som ikke ligger 110 på GPS i 110 sonen, og 70-75 i 80 på vei til fjellet. Ikke tilhenger av konseptet.

Audi er generelt de som er kjent for å ligge nærme de forran og dytte opp tempo, ikke motsatt, men med e-tron 50.... yeah ;)
Du beviser egentlig akkurat det jeg mener med dette utsagnet. Hvis du tror at energieffektiv kjøring kun har med fart å gjøre har du misforstått hele konseptet. Det handler om å kjøre mykt uten brå aksellerasjoner eller unødvendig brå nedbremsing. Det er null problemer å kjøre energieffektiv og samtidig kjøre i henhold til fartsgrensene. Og man skal selvsagt forholde seg til bilens speedometer og ikke etter en antatt GPS hastighet som baserer seg på at du mener bilen viser for lav hastighet.

Man skal vel holde seg til angitt fartsgrense? Speedometer kan vel være (?) like mye feil som GPS?
#32
Audi e-tron / Sv: Selgerne kan ikke mye om bilene
tirsdag 17. desember 2019, klokken 10:18
Litt på siden; er noen som vet hvor mye bruttofortjeneste det er for forhandler på en bil til 500k - 600k ? Jeg har ikke den ringeste anelse.
#33
Audi e-tron / Sv: Selgerne kan ikke mye om bilene
søndag 15. desember 2019, klokken 18:20
Sitat fra: No-name på søndag 15. desember 2019, klokken 15:50
Det som er overaskende for meg er at selgere ikke følger mer på forum som dette.  Det er så mye de kunne ha lært, pluss at de kunne se hva folk er opptatt av, og møte på jobben forberedt bedre enn idag.
Word!

Hvordan står det til med selgerne i Bergen? Noen som har erfaringer å dele?
#34
Model S 2013 - 2022 / Sv: Verdi på fri supercharging?
torsdag 16. november 2017, klokken 17:24
Alle kan uansett lade 400kWh kostnadsfritt?
#35
Angående felgskade; er det snakk om kantkjøring og lavprofildekk?
#36
Elbilen i Samfunnet / Sv: El + fossil
mandag 06. november 2017, klokken 14:58
Sitat fra: Nasatech på mandag 06. november 2017, klokken 13:12
Sitat fra: zbk på mandag 06. november 2017, klokken 13:10
Selger motvillig min Zoe Q210 i nærmeste framtid fordi jeg ikke er villig til å gi slipp på hengerfestet (og ikke trenger tre biler). Venter på første fornuftig prisede (og leverbare) hengerfesteelbil for å gå helelektrisk. Har heldigvis en av de første og rimelig prisede Ampera-e i garasjen som dekker alt jeg har av normal bilbruk + en noenlunde ny Peugeot til å trekke henger med.

Hva med en inventory Model X til god rente? De har vel fortsatt 0.99% med mulighet for 8 år uten innskudd?

http://teslainventory.teslastats.no/

Ny URL? Har du blitt venner med Tesla?
#37
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 02. november 2017, klokken 11:07
Sitat fra: m på torsdag 02. november 2017, klokken 10:25
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 01. november 2017, klokken 17:07
Du har nok 230V 3-fase. Anbefaler å legge frem 3-fase kabel men bare koble til 1 fase i ladestasjonen foreløpig da det er flere biler som ikke takler 230V 3-fase.

Takk.
Mener du at jeg bør kjøpe en ladestasjon som bare er for 1-fase?

Nei, jeg ville kjøpt en ladestasjon som også takler 3-fase. De fleste 3-fase ladestasjoner kan brukes også med 1-fase tilførsel.

Du kan jo ta en titt på EcoLite som jeg selger:
http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner

Hvor «motstandsdyktig» er denne mot vær og vind? Noen monteringstips i så henseende?
#38
BMW i3 / Sv: Skifte av førersete
lørdag 21. oktober 2017, klokken 06:55
Var det vanlig å skifte bilseter i gamle dager?
#39
Model X 2014 - 2022 / Sv: Norges beste 7-seter?
tirsdag 10. oktober 2017, klokken 12:33
Test av Skoda Kodiaq:

http://www.tv2.no/broom/9414741/

Etter min mening en vesentlig bedre bil enn Ford. Og ikke noe dyrere.
#40
Model X 2014 - 2022 / Sv: Norges beste 7-seter?
mandag 09. oktober 2017, klokken 07:24
Interiøret og ikke minst kvaliteten på det, er jo på Fisher-Price-nivå, i Forden. Plastikk plastikk klikk klikk. Står ikke i stil til prisen på bilen, etter min mening.

Sammenlign med en Skoda Kodiaq for eksempel.
#41
Kjøpe elbil? / Sv: Første elbil. Hjelp til å velge?
fredag 15. september 2017, klokken 19:51
Ah. Så den lader i grunn greit mtp. hjemmelading da!
#42
Kjøpe elbil? / Sv: Første elbil. Hjelp til å velge?
fredag 15. september 2017, klokken 19:39
Sitat fra: oveduesund på fredag 15. september 2017, klokken 19:17
Viss ikkje hurtiglading er eit krav så kan jo B-klassen være eit alternativ. Bra med bagasjeplass og det meste andre ein trenger.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

Hvor "seint" lades en B-klasse?
#43
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla inventorybiler
torsdag 14. september 2017, klokken 19:08
Er det mulig å vise om bilen har hengerfeste?
#44
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla inventorybiler
torsdag 14. september 2017, klokken 18:09
Haha, se hvem som er ute med litt markedsføring.... artig! ;)

#45
EQC / Sv: Reservasjon av EQ C
tirsdag 12. september 2017, klokken 17:15
Størrelsesmessig kan denne bilen sammenlignes med...?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA