16
Audi e-tron / Sv: 10 meter ladekabel
« på: Tirsdag 04. Februar 2020, klokken 21:44 »Ja, type 2. Takk for klargjørende spørsmål og tips!Betryggende å vite at leverandøren anbefaler produktet
Det er alltid betryggende!
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Ja, type 2. Takk for klargjørende spørsmål og tips!Betryggende å vite at leverandøren anbefaler produktet
Au, Bergen gjør ikke det som er anbefalt. Gi alle som bor i byen mulighet for soneparkering, regler vil gjelde for alle nye. Da unngår man mye hysteri, sinne etc og alle nye som kommer har bare en bil.
Da lærte eg noko nytt i dag også. Skuffende av VW, men ikkje overraskende. Eg tek ikkje dei seriøst før dei starter levering («lansere» er ikkje nok) av en Passat-ish elbil med krok og ok tillat vekt, mulighet for takstativ, 100kW+ hurtiglading og rask levering.
TB kjører 1000-km test med e50 nå. Lader på 120kW+ i starten, dabber litt av på 35% og oppover, men er fremdeles på 110 kW ved 65%. Er naturlig nok ikke noe topplading underveis når målet er å komme raskest muliig frem.
Hvor lang er type 2 kabelen som følger med bilen, noen som vet?
Min e-tron vil ikke smartlade slik som min e-golf gjør ved hjelp av Tibber. Får beskjed fra Tibber(strømmegler) om at det er sendt kommando til bilen om å stoppe lading, men bilen starter opp igjen umiddelbart selv. Har satt MMI>Utvidet ladeinnstillinger>lade mellom 2400-0700. Men bilen lader uansett når på døgnet man kobler til. Noen som har tilsvarende problem?
R3 gir vel litt bedre rekkevidde, men jeg er usikker på hvor mye.
Stemmer nok, men det er marginale forskjeller. Kanskje noen kilometer totalt på en full lading. Er nok mer å hente på å ha korrekt dekktrykk.
Dealbreaker for meg, betyr man må stå opp tilsvarende tidligere. Rekker ikke stikke opp på fjellet i dag p.g.a. arbeidsmengde, så drar 06:00 for å rekke første heisen, men om man har god tid, og ikke noe i mot potensiell ladekø sparer man jo 150.