Forstår argumentet bak, men pris på tid er vel blanding av gammel holdning og tanke for å unngå 'parkering' av biler som får rapidgate eller coldgate (for varmt eller for kaldt batteri) på laderen. Dermed får man en viss bevissthet om bruk av ladere så man unngår 'langtidsparkering' til en viss grad.
Det går jo å ha en middelvei. Kople har i tidsrommet 22:00—08:00 ikke minuttpris sammen med kWh pris.
Tesla har vel både differensierte kWh pris ut fra pågang i tillegg til 'parkeringsgebyr' over en viss SoC (med forbehold om korrekt forståelse fra hva andre skrevet).
Hvis det blir pålegg om kun kWh pris så bør det bare være opp til 80 % SoC. Ikke over.
For eksempel i tillegg til NOK/kWh:
< 80 % SoC - 0,00 NOK/kWh
81—90 % SoC - 1,25 NOK/kWh
91—100 % SoC - 2,50 NOK/kWh
> 100 % SoC - 5,00 NOK/kWh
I tillegg så kan ladeoperatørene differensiere kWh pris ut fra belegg på de enkelte laderne, men da må et opp digitale skilt med pris slik som ved bensinstasjoner.
Det går jo å ha en middelvei. Kople har i tidsrommet 22:00—08:00 ikke minuttpris sammen med kWh pris.
Tesla har vel både differensierte kWh pris ut fra pågang i tillegg til 'parkeringsgebyr' over en viss SoC (med forbehold om korrekt forståelse fra hva andre skrevet).
Hvis det blir pålegg om kun kWh pris så bør det bare være opp til 80 % SoC. Ikke over.
For eksempel i tillegg til NOK/kWh:
< 80 % SoC - 0,00 NOK/kWh
81—90 % SoC - 1,25 NOK/kWh
91—100 % SoC - 2,50 NOK/kWh
> 100 % SoC - 5,00 NOK/kWh
I tillegg så kan ladeoperatørene differensiere kWh pris ut fra belegg på de enkelte laderne, men da må et opp digitale skilt med pris slik som ved bensinstasjoner.