Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - oggaman

#16
Rogaland elbilforening / Sv: Lading i Sirdal
mandag 09. oktober 2017, klokken 08:57
Koster 99,- pr. lading.

Da tror jeg heller jeg stopper på Ålgård og topper batteriet. 73 km må jo kunne gå glatt.

Egentlig burde vel Sandnes-Sinnes også gå greit 89 km. Men på en litt kald dag, og en del høydemeter som skal forseres, så vil det være litt scary.
#17
Rogaland elbilforening / Sv: Lading i Sirdal
mandag 09. oktober 2017, klokken 08:07
Klarer jeg Sandnes-Sinnes med en Leaf gen2 24 kwt?

Nesten 90 km med mye oppoverbakke kan vel bli i lengste laget...?
#18
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=104790567

Greit kjøp. 2,5 år med nybilgaranti.
#19
Innenfor budsjettet ditt ville jeg heller sett på Leaf gen 2 eller VW UP!

Trillingene er ok biler, men veldig enkle.
#20
Kjøpe elbil? / Sv: OBS! Se opp for Sandven AS, svindlere med stil
søndag 17. september 2017, klokken 14:02
Kjøpte du bil av Sandven AS (orgnr. 977 511 380)?

Eller kjøpte du bil av et annet selskap med et annet orgnr.?
#21
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Pris!
fredag 15. september 2017, klokken 07:54
Rabatten ligger på 9-12% for alle Nissan-modeller pdd. Litt rart om nye Leaf blir unntaket fra dette.

Samtidig ønsker nok ikke Nissan å gi vekk penger. Interessen for nye Leaf er så stor at rabatten ikke trengs for å få den solgt.
#22
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Pris!
torsdag 14. september 2017, klokken 17:11
Nissan vil nok melke interessen blant folk mest mulig. Tipper det blir agrol-rabatter, men det blir nok på et senere tidspunkt!
#23
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Pris!
torsdag 14. september 2017, klokken 08:40
AGROL
Rabattsatsen for nye Nissan Leaf 2018 40 kWh, er ikke avklart fra importør enda. Det vil komme informasjon på våre hjemmesider så fort dette er bestemt.

#25
"Oppgradere fra Trilling?? Iflg min kone er iOn'en den aller beste av alle biler som finnes på veien!"

Haha... Ja, med en iOn har jeg kanskje allerede det beste bilverden har å tilby!
#26
Har en Peugeot iOn som nærmer seg 5 år. Er blitt veldig glad i bilen, men vurderer nå å oppgradere til en litt større og mer komfortabel bil. Ser litt på brukt Leaf/Soul/Golf 1/i3.

Er det andre som har oppgradert fra trilling? Er det verdt de ekstra pengene, eller bør jeg bare beholde iOn'en og være blid og fornøyd?
#27
USAleaf / Skrekkhistorier: egenimport av US Leaf
onsdag 02. august 2017, klokken 21:35
Jeg vurderer å importere en US Leaf. Har sett på en del 2014 og 2015 modeller som kan fås til en relativt rimelig penge. F.eks https://www.cars.com/vehicledetail/detail/708837337/overview/
Denne koster 75000,- pluss ca. 20000,- for å få den hjem til Norge. 95000,- for en 2015 Leaf er en temmelig god deal. Billigste 2015 Leaf på finn.no koster 135000,-

Samtidig er risikoen ved egenimport temmelig stor. Worst case scenario er at bilen får store problemer som koster en formue å fikse i Norge. Men Leaf er vel kjent som en temmelig driftsikker modell? Er det noen som har noen skrekkhistorier å fortelle om US Leafer? Er det idioti å prøve å spare noen tusenlapper?


#28
Kjøpe elbil? / Sv: Fiat e500
tirsdag 01. august 2017, klokken 08:13
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101128407
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101129951

Tydeligvis også privatpersoner som ser muligheten til å tjene noen kjappe penger.
#29
Fiat 500e / Sv: Fiat 500e, första i Sverige?
søndag 23. juli 2017, klokken 22:13
Er de norske forbrukerrettighetene verdt 70000 kroner?
#30
Kjøpe elbil? / Sv: Fiat e500
onsdag 12. juli 2017, klokken 10:49
Må innrømme at det er ganske fristende å importere en Fiat 500e.

Samtidig så tar man litt av en sjanse. Er det noe galt med bilen så sliter man ganske kraftig, men regner med at standard operasjoner som bremser går greit.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA