Sitat fra: gr på mandag 25. september 2017, klokken 10:06Sitat fra: Nasatech på søndag 24. september 2017, klokken 22:10Selgeren min anbefalte 7-seter fordi de mener den er mye mer lettsolgt i bruktmarkedet. Litt merkelig ettersom det er registrert flere 6-seter enn 5 og 7 til sammen, men samtidig så er det INGEN 7-seter å oppdrive i inventory, alt blir solgt ut på timer. Det var en i forrige uke og en uka før, begge forsvant før man rakk å si kake.Sitat fra: Luring på søndag 24. september 2017, klokken 22:05
Alle så langt eg ser er 6 setere p.t. samt 1 stk. 5 seter.
Nokon som veit grunnen?
Solgt ut eller ikkje tatt inn?
Var en del 7-setere i listen før, men tydeligvis blitt solgt. 6-seter har alltid vært mer populær så sikkert derfor det er flere av den.
Kan også ha med at seteløsningen har blitt endret, og mange av oss som har blitt påtvunget ny seteløsning fortsatt er på jakt etter den gamle.
Jeg vurderer å skifte til 6-seter (vi er fem), men kan ikke fordra løsningen med at dersom en kjører med 4- eller 5-seter så kan alt bagasje suse rett inn i kupéen, og med alle seks oppe så er det lite bagasjeplass.
Det kryr av 6-seter i inventory, men dessverre veldig få X-er med hengerfeste siden alle som ligger der nå er fra før pakkeendringene hvor hengerfeste ble standard.
Slik var det
Jeg tror årsaken er det du er inne på, hvis man ser tilbake i tid var 7-seteren dyrest og minst fleksibel.
Rad 2 kunne ikke legges ned, så det var umulig å få med lange gjenstander.
6-seteren med åpning hadde jo da mulighet for smale og lange gjenstander, den var også litt billigere enn 7-seteren, men litt dyrere enn 5-seteren (ca 50.000 ?). Mange foretrakk også den åpne kupeen i 6-seteren, samt at de som egentlig ikke trengte mer enn 5 seter fikk et bonus-sete og litt bedre plass på rad 3.
5-seteren ble jo mer den "praktiske" løsningen, men mange er redd for å kjøpe en SUV med 5-seter. Ofte går jo folk på bruktmarkedet etter mange seter i SUV. Men klart at den var mest praktisk og billigst.
Slik er det
Men så kom jo den nye 7-seteren "på godt og vondt", denne ble mer praktisk enn den gamle 7-seteren og trumfer derfor egentlig 5-seteren på mange måter. 5-seteren er litt billigere (25.000) og gir litt mer oppbevaring under gulvet bak, men på bruktmarkedet vil nok en 7s med nye løsningen være mer salgbar enn en 5seter løsning.
På bruktmarkedet er det nok mange som liker den gamle 7seter løsningen også, så kan godt tenkes de "støvsuges" på inventorybilene. Men den gamle 7s var egentlig litt "midt mellom" 5s og 6s, den hadde flere seter, men var minst praktisk, samt den var dyrest. Men for de som måtte ha 7-seter var det jo eneste valget de hadde.
Jeg personlig ville ha den nye 7s-løsningen og får heldigvis den. Har ikke behov for 5 seter en gang, men "greit å ha". Foretrekker det praktiske fremfor det "fancye" når det gjelder den gamle vs den nye, selv om det sikkert er kult å briefe med å styre setene fra skjermen Men jeg foretrekker heller å kunne legge ned alle setene ved behov. Men hadde jeg måttet velge 5s, gamle 7s eller 6s, hadde jeg nok valgt 5s.