Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - olavxxx

#1441
Model X 2014 - 2022 / Sv: Alcantara innertak i Model X?
lørdag 03. februar 2018, klokken 20:36
Det ser ut som alcantara, så fremt du har premium seter
#1442
Tesla / Sv: Adaptive kurvelys - kun med Premiumpakke på nye biler
lørdag 03. februar 2018, klokken 16:51
I tåkelysene, skal de L-formede parklysene lyse opp? Har premium og skal ha siste lys osv (låst 17.aug). Kan ikke si jeg så de L formede i tåkelysene som lyser i USA. "Svinglys" i hovedlys virker. (Stod mot et vindu)
#1443
Tesla / Sv: DNB finasiering
fredag 02. februar 2018, klokken 20:39
Sitat fra: AnfieldRoad på fredag 02. februar 2018, klokken 17:33
Ok. Så 0.25 gjelder ikke nå?

Min 0.48 var fram til 31 jan.
Kan velge 1.25 hele periode. Eller 0.48 i 3 år og opp til 2.9

Jeg kjører 40 000 i jobb pr år. Da blir det 3 år så klart!
Nei, du kan ikke få 0.25 nå. Det var en kampanje som varte store deler av 2017
#1444
Model X 2014 - 2022 / Sv: Salg av X75d - Prismeninger?
fredag 02. februar 2018, klokken 20:35
Sitat fra: gr på fredag 02. februar 2018, klokken 20:23
Den har metallic lakk og 20" vinterhjul av ekstrautstyr.

Men vil vel påstå at det trekker kraftig ned at den selges med en "menneske kabel" som annonsen sier. Jeg ville nok styrt unna biler med den slags kabler i.  8) :D
Ja, det er dessverre ikke det mest tvilsomme med annonsen :P
#1445
Tesla / Sv: Hvor lang tid tar tilbakebetaling fra Tesla?
torsdag 01. februar 2018, klokken 17:31
Jeg ringte de i går, skulle ikke ha ut dep. Men så på papirene fra dnb at dep ikke var gått på lånet.  Tok ca 5 minutter før han på tlf skjønte hva jeg mente
#1446
Model X 2014 - 2022 / Sv: Salg av X75d - Prismeninger?
torsdag 01. februar 2018, klokken 17:09
Var en her inne som fikk over 700k for x60d gått ca 20-30k tror jeg.
#1447
Tesla / Sv: 2017.50.3.f3425a1 - auto sensing wipers!
torsdag 25. januar 2018, klokken 19:15
Synes den fungerer bra noen ganger, men nivå 2 dungerer best. Av og til er den alt for treg. Håper den lærer input av swipe knappen.
#1448
Model X 2014 - 2022 / Sv: Riktig pris for X60?
torsdag 25. januar 2018, klokken 15:05
#1449
Model X 2014 - 2022 / Sv: FWD åpnet seg i fart
torsdag 25. januar 2018, klokken 14:20
Sitat fra: Ellemelle på torsdag 25. januar 2018, klokken 14:15
Sitat fra: olavxxx på torsdag 25. januar 2018, klokken 14:03
Vinduet spyles veldig dårlig, kommer nesten ingen veske ut på førersiden.
Fra og med software 50.1 kommer det merkbart mer spylervæske ut på førersiden.
Hvis du ikke ser at væsken renner nedover vinduet på førersiden, vil jeg tippe at spylervæskeslangen ligger i klem.
Dette kan du sjekke selv ved å løfte av dekslet som ligger mellom frunk og frontrute, eller ta en drop-in på et servicesenter og få de til å sjekke det.
Er det lett å løfte dekselet?
Har ikke så mye tid til å skru bil, kvelden er satt av til babyen og dagen til jobb
#1450
Model X 2014 - 2022 / Sv: Gummimatter
torsdag 25. januar 2018, klokken 14:14
Kjøpte toughpro
#1451
Model X 2014 - 2022 / Sv: FWD åpnet seg i fart
torsdag 25. januar 2018, klokken 14:03
Jeg har opplevd begge de samme tingene, har meldt til Tesla muntlig og skriftlig, har ikke hørt noe.

Vinduet spyles veldig dårlig, kommer nesten ingen veske ut på førersiden. I tillegg nekter noen ganger døren å åpne og påfølgende dag har jeg begynt å kjøre, så plutselig er døren åpen. Er snakk om ca 10-15cm den da står ut.

Bilen min har 50.3 sw, er q4 2017 kjørt 1200km. Selvåpnende dør har skjedd 3 ganger for meg.
#1452
Jeg tenkte mer at hvis man skal holde batteriet varmt ved å lade, forutsetter det at man har kapasitet ledig på batteriet å lade opp.

Står man med 11a og batteriet er ladet opp fra før, blir det ikke generert "ladevarme".
#1453
Sitat fra: gr på tirsdag 23. januar 2018, klokken 13:35
Jeg glemte viktig informasjon i forrige innlegget mitt om regen limit, og det er at når den har stått 7-8 timer i 12-14 graders p-anlegg på jobb og har begrensning på regen, så hjelper det ingenting om den har stått på lading på 11A hele dagen (med mindre jeg bruker forvarming såklart). Det betyr bare at svært lite energi går tapt til varme. Varmeutviklingen man ønsker å ta vare på for å varme kupé og batteri er fra motorene under bruk...
Hvordan klarer du å lade hele dagen på 11A med så kort kjøretur? Får jo fullt batteri etter hvert?
#1454
Model X 2014 - 2022 / Sv: Plassering av bombrikke
onsdag 24. januar 2018, klokken 19:56
@luring kan tenkes fergene regnes som en del av veien og at bompenger derfor er greit?
#1455
Model X 2014 - 2022 / Sv: Bytte til Model X fra Ford S-max?
tirsdag 23. januar 2018, klokken 23:14
Noen ting å være obs på med Tesla:
Model X har ikke så mye takhøyde i midten av rad 2, der takets "bjelke" går. (Vil tro motorene ligger inni der også?). Vet ikke helt hvordan falkevingedørene styres, hvis noen vet om noen bra "innsidevideoer"; legg gjerne inn her :P Vil tro makshøyde til person i midten av rad 2 bør være nær 180cm for å ikke ta oppi taket med hodet. Rygglengde vil jo variere litt, men jeg tar oppi og er 183cm.

Men en positiv ting da: På rad 2 er det ganske bra med bredde, særlig på nye 7s. Det er jo en "benk"-løsning, men den har split, man kan kjøre frem/tilbake i split, vinkle ryggen og legge flatt i splitt. Jeg synes rad 2 på 7 og 5 s er veldig bra for barneseter, siden en voksen da kan sitte i midten og være med ungen.

I praksis kan man ha to voksne og en babystol på rad 3 uten problemer, det går ikke i feks en Toyota Avensis, da blir midterste setet ofte ubrukelig for en voksen person hvis det er en babystol ved siden av. Ford S-Max kjenner jeg ikke så mye til, men jeg tror den har ganske mye plass.

Vær også obs på at 7S og 6S model X har lite bagasjerom med rad 3 oppe, da er det veldig liten plass bak til feks barnevogn o.l.. Man har et lite rom under og plass til litt. Samt man har frunk. Legger man ned rad 3 har man mye plass, men da har 6-seteren usikret bagasje (åpent rom mellom setene på rad 2). Da vil nye 7s eller 5s ha sikret bagasjen gjennom bakseteryggen.

Gamle 7s har også bagasje sikret med bakseteryggene, men der er det kapteinstoler, som betyr at de ikke kan legges flat. Samme gjelder 6-s modellen, rad 2 kan ikke legges flat.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA