Jeg fikk høre forrige uke, at Ampera-e produksjonen ikke starter igjen før i slutten av August. Folk som enda ikke har fått produksjons dato i mai/juni, vil ikke få bil før 3mnd etter produksjons mnd. Dermed levering vinter 2017/2018.
Er det noen andre som kan bekrefte eller avkrefte dette?
Da ble brevet om forsinkelser mye mer forståelig.
Så kan vi diskutere hvorfor;
Må LG chem bygge ut kapasiteten sin gjennom sommeren?
Er det faktisk mye feil med Ampera-e kontra Chevy Bolt.
Har oppkjøpet fra PSA sin side gjort at GM har mistet interressen sin i Europa. Hvor GM i all hovedsak lever av ZEV credits i USA. Noe som antaglig vil forsvinne jo lenger inn i Trump presidentskapet vi kommer.
Nå blir det noe pesimistisk, men konsekvensene blir store om GM trakk ut 3'dje parts støtte til PSA solgte Ampera-e. I værste fall blir Ampera-e fort slik som Ampera er i dag om et par år. Siden det antagligvis vil komme andre flotte Elbiler med ca. samme kapasitet fremover.
Som f.eks. Nissan Leaf, Kia Niro/Stonic, Model III, Hyundai Kona, BMW I5, VW ID, MB EQ etc.
Edit; Og annet fantastisk Outlander PHEV med over 12mil realistisk rekkevidde. Noe som må tilsvare rundt 30kw netto. Som ville hatt mange flere bestillinger enn Ampera-e hvis de kunne lovet det.
Er det noen andre som kan bekrefte eller avkrefte dette?
Da ble brevet om forsinkelser mye mer forståelig.
Så kan vi diskutere hvorfor;
Må LG chem bygge ut kapasiteten sin gjennom sommeren?
Er det faktisk mye feil med Ampera-e kontra Chevy Bolt.
Har oppkjøpet fra PSA sin side gjort at GM har mistet interressen sin i Europa. Hvor GM i all hovedsak lever av ZEV credits i USA. Noe som antaglig vil forsvinne jo lenger inn i Trump presidentskapet vi kommer.
Nå blir det noe pesimistisk, men konsekvensene blir store om GM trakk ut 3'dje parts støtte til PSA solgte Ampera-e. I værste fall blir Ampera-e fort slik som Ampera er i dag om et par år. Siden det antagligvis vil komme andre flotte Elbiler med ca. samme kapasitet fremover.
Som f.eks. Nissan Leaf, Kia Niro/Stonic, Model III, Hyundai Kona, BMW I5, VW ID, MB EQ etc.
Edit; Og annet fantastisk Outlander PHEV med over 12mil realistisk rekkevidde. Noe som må tilsvare rundt 30kw netto. Som ville hatt mange flere bestillinger enn Ampera-e hvis de kunne lovet det.