Sitat fra: Asbjornel på onsdag 20. juni 2018, klokken 23:29
Takk for fin rapport.
Jeg har tenkt litt på det der med korte turer og kaldt vær. Lurer litt på om det kan være bedre å kjøre på hybrid de første minuttene til bilen blir lunken. Har du prøvd det? Vil koste litt forbruk mot at bilen blir varm fortere.
Har ingenting å si så lenge du har på varme innstilt over ute temp på vinteren. (Altså; så lenge du ønsker varm bil gjennom klimaanlegget, så vil bilen fungere som om den er i HEV-modus, AC-kjøling fungerer uten HEV-modus btw.) Eneste måten å få bilen varm fortere på er å bånne gassen hver gang jeg skulle ut på ringveien på vei til jobb, og på 12km reisetid endte jeg ofte opp med et forbrukt på 0,9l/10km, når jeg ønsket en varm bil, og da var bilen varm 3 av 12 km. Rattet og sete blir jo varmt etter 2 min.