Jeg syns det er verre med skjøten mellom plastikk bakskjermen og karosseri-metall like under/ved baklykten. Denne skjøten på ca 5-7 cm vander opp og ned ca 1 cm når det er varmt kontra når det er kaldt. Lakken har til og med begynt å skalle av.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: tomrh på søndag 21. oktober 2018, klokken 09:49Sitat fra: Dudi på lørdag 20. oktober 2018, klokken 22:34Hmm...erfaringer fra tidligere generasjoner Leaf viser til dels motsatt. Hva kan være årsaken? Det mest nærliggende er at vinterdekka er kliss nye, og nye dekk har høyere rullemotstand og trenger noen tusen km for å «gå seg til». Kontrasten fra innkjørte sommerdekk til ubrukte vinterdekk vil kunne merkes, ja.
La om til vinterdekk 205/55-16. Tok turen strømmen nordseter igjen. 18mil. Denne gang fikk jeg dårligere rekkevidde. 5% igjen. Sist på sommerdekk 215/50-17 fikk jeg 15% igjen. Det var ca samme været. Kanskje litt kjøligere ved start. Har redusert rekkevidde noe med dekkene å gjøre?
Søeedometeret viser ca 10km for lite. Det må vel bnh rette.
Men valg av dekk og felg betyr jo endel. Kjenner ikke til Bridgestone Driveguard, ser i nettbutikken at de er merket C men kan jo egentlig grense til E? Velkjente Nokian R2 har jo til sammenligning svært lav rullemotstand, merket B men kanskje egentlig på grensen til A?
Aerodynamikk i felger kan utgjøre opptil 8% i luftmotstand eller 4-5% i rekkevidde iflg rapporter jeg har lest. Dine er nok litt mindre aerodynamiske enn originalfelgene. Og hvor tunge er de?
Har aldri hørt om noen som har fått justert speedometer på gamle Leaf, blir overrasket om de gjør noe der.
Sitat fra: tomrh på søndag 21. oktober 2018, klokken 09:49Sitat fra: Dudi på lørdag 20. oktober 2018, klokken 22:34Hmm...erfaringer fra tidligere generasjoner Leaf viser til dels motsatt. Hva kan være årsaken? Det mest nærliggende er at vinterdekka er kliss nye, og nye dekk har høyere rullemotstand og trenger noen tusen km for å «gå seg til». Kontrasten fra innkjørte sommerdekk til ubrukte vinterdekk vil kunne merkes, ja.
La om til vinterdekk 205/55-16. Tok turen strømmen nordseter igjen. 18mil. Denne gang fikk jeg dårligere rekkevidde. 5% igjen. Sist på sommerdekk 215/50-17 fikk jeg 15% igjen. Det var ca samme været. Kanskje litt kjøligere ved start. Har redusert rekkevidde noe med dekkene å gjøre?
Søeedometeret viser ca 10km for lite. Det må vel bnh rette.
Men valg av dekk og felg betyr jo endel. Kjenner ikke til Bridgestone Driveguard, ser i nettbutikken at de er merket C men kan jo egentlig grense til E? Velkjente Nokian R2 har jo til sammenligning svært lav rullemotstand, merket B men kanskje egentlig på grensen til A?
Aerodynamikk i felger kan utgjøre opptil 8% i luftmotstand eller 4-5% i rekkevidde iflg rapporter jeg har lest. Dine er nok litt mindre aerodynamiske enn originalfelgene. Og hvor tunge er de?
Har aldri hørt om noen som har fått justert speedometer på gamle Leaf, blir overrasket om de gjør noe der.
Sitat fra: roger1111 på onsdag 24. oktober 2018, klokken 21:20Sitat fra: Ole Irgens på onsdag 24. oktober 2018, klokken 14:05Sitat fra: hemi på onsdag 08. august 2018, klokken 10:25
Jeg blir litt paff når noen mener man sitter godt i leafen,
har hatt bmw 5 og 7 med komfortseter, 1 med sport, 3 med sport, i3, mercedes GL, landcruiser og tja en haug annet, leafen er vel desidert værste setene noen sinne er min konklusjon.
Du får bli så paff du vil. Jeg sitter godt i Leafen. Det finnes andre biler som har bedre sittekomfort, og det kunne gjerne vært tiltbart sete og lengdejusterbart ratt, men jeg kjører mye med Leafen og sitter godt med mine 1,91, det samme gjør fruen som er 10 cm lavere.
Mvh
Ole Irgens
Hvilken modell har du Ole? Du er klar over at det er stor forskjell på setene i Tekna i forhold til de andre modellene? Jeg skulle ønske at det var Tekna seter i alle modellene.
Sitat fra: Joltus på tirsdag 23. oktober 2018, klokken 12:51
Andre biler får man svar på at varmen er satt på, hvor mye batteri det er og hvor den er før Nissan appen har kommet inn til første bilde man må oppdatere for å få noe relevant informasjon.
Som f eks når na hei skal spore hvor bilen er. Da går man inn på siden der man gjør dette. Da oppdaterer den seg. Når den er ferdig oppdatert står det og spinner litt mens kartet laster for å avsløre den O store hemligheten. Nemlig hvor bilen var sist gang du sporet den..... Så må man oppdatere med tilhørende ventetid og lasting av kart.
Det er altså så håpløst at eg har ikke ord. Hvorfor skal den bruke så lang tid på å presentere den forrige plasseringen av bilen
Det har hvertfall ikke en dritt med forespørsler og servere att og fram å gjøre. Det er rævva programmering.
Sitat fra: MrOtto på tirsdag 23. oktober 2018, klokken 10:35
Finner ingen feil med EV-appen? Da er du diskvalifisert til å kommentere kvalitet på apper. Støtt og stadig får ikke engang EV-appen sendt sin forespørsel. Og når den går igjennom medfører det nesten alltid ventetid. Det har også hendt at programert forvarming ikke har startet. Hender innimellom at den sier jeg ikke har registrert min bruker også.
Sitat fra: Mr.Elliot på mandag 22. oktober 2018, klokken 18:14Sitat fra: Dudi på mandag 22. oktober 2018, klokken 10:06Sitat fra: Mr.Elliot på søndag 21. oktober 2018, klokken 21:31
Finn en der de fleste recalls er utbedret.
Hvordan får jeg sjekket dette?
Hvordan er generell batterikvalitet på bilene?
Hva kan jeg forvente av nedturer eller skuffelser?
https://www.mopar.com/en-us/my-vehicle/recalls/search.html
Her legger du in VIN nummer på bilen.
Batteri har aktiv kjøling, så tror det skal være bra.
Bilen min har rulla 50 000km nå, Jeg har kjørt den i 8000 helt problemfrie km.
Nedturen er jo mangel på hurtiglading, men som bybil er den helt super.
Kona og jeg slåss om å bruke bilen
Sitat fra: Joltus på mandag 22. oktober 2018, klokken 11:55
Du finner ingenting å klage på ved den offisielle appen fra Nissan, men leafspy som er en uoffisiell tilleggsapp som lar deg få vite alle tingen ev appen ikke viser, den er for dårlig?
Har du prøvd ev appen? Den funker ikke særlig rått!! Ikke er den spesielt intuitiv heller. Der må man jo trykke oppdater for å få en annen info den den opptil mange uker gamle informasjon den bruker bortimot minuttet på å finne frem. I tillegg må alle sidene oppdateres selv om man nettopp oppdaterte på siden før.
Neida, ingen feil med den.
Stiller noe høyere krav til en offisiell Nissan app enn eg gjør til leaf spy.....
Sitat fra: Sense på torsdag 18. oktober 2018, klokken 23:13
Da er også våre vinterhjul påmontert.
Contivikingcontact 7 i dimensjonen 225/45/R17.
Felgene er av typen PH Turbin gunmetal.
Leverandøren har påført felglakk og voks. Med TPMS, balansert og montert på bil, kostet kona meg kr. 16600 denne dagen.
Prøver å få lagt inn et bilde her, men får ikke bildefunksjonen til å virke nå. Noen som vet råd?