Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Dudi

#16
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Selge en 2018 LE gått 20000
onsdag 22. januar 2020, klokken 18:08
Sitat fra: Øyst1 på onsdag 22. januar 2020, klokken 17:49
Sitat fra: Dudi på onsdag 22. januar 2020, klokken 13:34
Sitat fra: leafnor på mandag 20. januar 2020, klokken 16:32
199.000.
Forøvrig, har den fått SW-oppdatering for fix av rapidgate?

Betyr dette noe? Jeg har ikke gjort det enda, men vurderte dette. Jeg har nok rekkevidde uansett.

Rekkevidden påvirkes ikke av fix for rapidgate, men at det er mulig å hurtiglade den på langtur.
Personlig hadde jeg vært nøye med å sjekke at bilen hadde denne fixen før jeg kjøpte, for å slippe å gjøre det senere. Når det er sagt, tror jeg ikke at folk flest vet om dette engang. Er bare oss «nerder» her på forumet som er opptatt av dette.

Hvis jeg skulle kjøpt en Leaf ville jeg hatt en uten denne fiksen. Da var jeg helt sikker på at batteriet ikke hadde gjennomgått denne "utfordringen". Det hadde vært enda bedre om batteriet aldri hadde vært hurtigladet.
#17
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 22. januar 2020, klokken 14:51
Sitat fra: Dudi på onsdag 22. januar 2020, klokken 13:46
Jeg må ha hengerferste på elbilen hvis jeg bare skal ha en bil. Har vært veldig fornøyd med Leaf. "Tett" og fint skrudd sammen. Amerikaner vil jeg ikke ha. Dem "åpner" seg i alle skjøter. Testet en Tesla, men den pep høyfrekvent inne i bilen at jeg ville blitt gal.

Så da har jeg vel en utfordring.

Vil nok si at leaf piper enda verre, kan og mute alle de lydene i tesla.
Du sier ikke noe om budsjett men er få elbiler som kan dra henger, beste alternativet er vel da etron50

Det var ikke alarmlyder, men piping fra motor eller regulater i ifm gassen.
#18
Jeg må ha hengerferste på elbilen hvis jeg bare skal ha en bil. Har vært veldig fornøyd med Leaf. "Tett" og fint skrudd sammen. Amerikaner vil jeg ikke ha. Dem "åpner" seg i alle skjøter. Testet en Tesla, men den pep høyfrekvent inne i bilen at jeg ville blitt gal.

Så da har jeg vel en utfordring.
#19
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Selge en 2018 LE gått 20000
onsdag 22. januar 2020, klokken 13:34
Sitat fra: leafnor på mandag 20. januar 2020, klokken 16:32
199.000.
Forøvrig, har den fått SW-oppdatering for fix av rapidgate?

Betyr dette noe? Jeg har ikke gjort det enda, men vurderte dette. Jeg har nok rekkevidde uansett.
#20
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Selge en 2018 LE gått 20000
mandag 20. januar 2020, klokken 15:53
Hva er verdien av en helt strøken sort 2018 LE. Hurtigladet bare 2 ganger. Har kjørt 20000Km. Aldri hatt noe feil med bilen. Sommer og vinterdekk.

Jeg har 2 biler og får ikke solgt MB'en. I tillegg har behovet for 2 biler endret seg.
#21
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Tilbud på Nissan Leaf 40kwh 2019
tirsdag 03. desember 2019, klokken 07:58
Jeg har en 2018 LE som jeg er svært fornøyd med. Aldri hatt en eneste ting å sette fingeren på bortsett fra appen som jeg egentlig ikke har bruk for. Fortiden setter jeg pris på varme i rattet og varme i baksetet. Hjalp min sønn å flytte med den. Overrasket over hvor mye jeg fikk med meg i den når jeg la ned setene bak. Kjøpte den ny for 265k og har hatt 3000.- i utgifter ifm service på den. Kona lader på jobb. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spart bompenger til Lillehammer. Knallbillig bil. Jeg er 177 og sitter godt i bilen. Kjører i D modus og har lært meg en økonomisk kjørestil. Dette har vært lærerikt. Kunne ønske meg tilhengerfeste en gang i året.
#22
Dette har nok ikke noe med bilene gjøre. Det er infrastrukturen på systemet som ligger bak. Dvs at alle med leaf er plaget av dette.
#23
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Nissan EV app problemer
tirsdag 08. oktober 2019, klokken 21:39
Nå har det vært umulig å få kontakt med bilen via appen i flere dager.
#24
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Nissan EV app problemer
søndag 29. september 2019, klokken 12:32
I dag funker den igjen! Tregt som vanlig...
#25
E / Sv: Honda Urban EV Concept - skal i produksjon i 2019
lørdag 28. september 2019, klokken 21:09
haha

#26
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Nissan EV app problemer
fredag 27. september 2019, klokken 23:34
Jeg er en tålmodig person, men nå begynner alle disse app-problemene å irritere meg ganske mye. Like om hjørnet legger jeg snart dette bak meg for alltid. Dvs at jeg finner en helt annen løsning. Skremmende hva Nissan holder på med. Amatører...
#27
Min LE har nå gått 12000. Kjørte tur retur Hvisten fra Lillestrøm, pluss litt til.
Hadde et forbruk på 12,5 KWh/100Km. Ikke værst!

Ikke en eneste feil med bilen.  :) :+1:
#28
Den var flott. Takk!

[ You are not allowed to view this attachment ]
#29
Er det noen som kan gi meg en Ladeplan fra Oslo til Stavanger og tilbake 2 dager etter. Leaf 2018 uten softwareoppdatering.
#30
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Vinterhjul
fredag 05. april 2019, klokken 15:02
Byttet fra Bridgestone Driveguard 205/55-16 og til Bridgestone Blizzak 205/60-16 i vinter. Kunne ikke bli mer fornøyd med dette byttet. For det første ble speedometeret mye mer korrekt. For det andre ble det myyyye stillere i bilen. For det tredje ble det mer bitt mot "underlaget". Det virker som at rullemotstanden også er bedret. 60 profil passer bedre på bilen. Virker kraftigere og fyller hjulbuen flottere i tillegg. 
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA