Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - mthoring

#901
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
onsdag 25. april 2018, klokken 18:26
Noe av grunnen kan vel være at en god andel bruktbiler står å støver ned. Men det koker uansett ned til tilbud og etterspørsel. Jeg ville aldri kjøpt brukt med de prisene som er nå.
#902
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bytte av frontrute
lørdag 21. april 2018, klokken 17:34
Byttet rute på Riis i Asker i januar. Var ca en uke ventetid på ruta. Var en kalibreringsrutine som gjorde at de måtte innom Rud med den ja. Leverte den om morgenen og fikk den vel tilbake i ett tiden. Uproblematisk for min del, men skjønner virkelig ikke at det skal være nødvendig å ha den innom Tesla. Enten så må Tesla gi disse firmaene verktøyene de trenger, ellers så må Tesla kunne gjøre denne kalibreringen remote.
#903
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bytte av frontrute
lørdag 21. april 2018, klokken 00:17
Byttet ruta på Riis i Asker i januar, var ikke noe problem da, var vel ca en uke ventetid på rute.
#904
Hva med drop-in? Har benyttet meg av det 3 ganger på Rud..
#905
Enig i at det er kjipt at ikke vinterpakken er eget valg til 8k, slik det var før sommeren i fjor. Husk dog at varme i forsetene er standard, og at bilen kan (og bør) forvarmes med app når det er kaldt. Hepa filter er forresten også kjekt, da det tar vekk stort sett all lukt fra utsiden. Det kan man kjøpe på ebay til en billig penge og sette inn selv hvis man har en bil med facelift.

Ulempe at det tar tid å få den levert ja,men kan være du kommer over en inventorybil, hvis du leter litt. Vet ikke om du har sett her: http://teslainventory.teslastats.no/?

EDIT: Sjekka nå, og det er bare biler til over milionen tilgjengelig der, men det kommer inn nye med jevne mellomrom.

Strippa 75D har ikke adaptiv cc dessverre. Når det gjelder bruktbilpris, så tenker jeg at man må kjøpe det man synes man selv har bruk for, og en 2018 75D vil uansett være mye mer attraktiv enn en 2015 85D om feks 4 år.

Trodde også man trengte refferal for å få gratis superlading. Det kan du uansett få fra hvem som helst (meg selv inkludert).

EDIT2: Man betaler resten når man henter ut bilen. Man avtaler tidspunkt når den nærmer seg klar for utlevering. Hvis man ønsker å få den utsatt med type måneder, så er det noe som må avtales ved bestillingstidspunktet, mener jeg.
#906
Men hva er det egentlig du savner på "ribbet" 75D? Hvis du feks må ha både oppgradert lyd og autopilot/acc så blir steget opp til en ny 75D stort, men hvis du ikke trenger både premium og autopilot så er det plutselig kanskje snart mer fornuftig med ny? Mye som tidligere var tilleggsutstyr er jo nå standard. Et tips er å prøve en ny bil først, hvis du har mulighet til å arrangere det, slik at du har mulighet til å sammenligne kjørefølelse med bruktbil. Tipper du vil oppleve ny bil som vesentlig forbedret ift eldre modeller, uavhengig av tilleggsutstyr. Personlig synes jeg bruktprisene på S er for høye enda.
#907
Ny ribbet 75D ift ribbet 2015 85D:

Elektrisk bakluke, bedre støydemping, luftfjæring (var vel ikke standard på 85D i 2015?), LED lys (adaptive), premium belysning, ny og mye raskere MCU, AP 2.5 hardware, helglasstak inkludert, midtkonsoll foran, facelift front, 0-100 på 4,4 (~450hk), 8 års garanti på drivlinje og batteri, 5 års reklamasjon (/garanti) på resten, lavere rente på billån.

Sikkert flere ting jeg har glemt?
#908
Tesla / Sv: 2018.14 - Bedre ytelse for første-generasjon MCU!
fredag 13. april 2018, klokken 20:45
Tegra 3 støtter 1080p MPEG-4 AVC/h.264 40 Mbit/s High-Profile, så youtube ol. med html5 burde ikke være noe problem hvis tesla gikk inn for det.
#909
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hva slags typical range på en Tms75d?
torsdag 12. april 2018, klokken 01:25
Hadde 384km på min sist jeg ladet til 100%. Dette vil jo også avhenge av hvor godt batteristyringssystemet har fått kalibrert seg. Husk at du kun bør fullade når du virkelig trenger det, ellers bør den ideelt sett lades til maks 70-80% til hverdags.
#910
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kampanje på aktivering av autopilot
mandag 09. april 2018, klokken 13:35
Man mister muligheten til å åpne garasjeporten med Tesla-appen uten EAP. Da knappen for dette kun er å finne i summon menyen.
#911
Tesla / Sv: 2018.12 - Ny navigasjon og raskere MCU
søndag 01. april 2018, klokken 14:41
Men den er vel kun tilgjengelig for Nord Amerika i øyeblikket (?)

Merker ellers ingen ytelsesforbedringer i UI, men ble merkbart kjappere i 2018.10...
#912
Model S 2013 - 2022 / Sv: 100 D
onsdag 28. mars 2018, klokken 14:18
Er det 3,8-3,9 0-100km/t eller 0-60mph, med eller uten roll-out? Hvis det er 0-60mph med roll-out, så er det vel ikke usannsynlig at det gjelder alle biler, da tesla oppgir 0-60 på 4,2 eller 4,3 uten roll-out på 75/100D.
#913
Det stemmer ikke nei, skjønner ikke hvorfor den myten stadig dukker opp igjen. Det eneste som kan påvirke denne rekkevidden er hvis batteriet blir svært kaldt, da vil de i såfall dukke opp et blått snøkrystallsymbol ved siden av. 361 høres lavt ut. Feks 75D har ca 384km ny @100%. Sjekk med tesla.
#914
Kjørte en 85D (ap1) lånebil hjem fra jobb en dag, og jeg opplevde det som å kjøre en simplere bil. Dårligere fit og finish, gammel front, elendige seter, mer støy i kupéen, ikke like pen lyd ved lukking av dørene, osv. Det har mao. blitt gjort merkbare forandringer på bilene siden den ble produsert.
#915
Model S 2013 - 2022 / Sv: AP2 på 2018.10.4
mandag 19. mars 2018, klokken 15:02
Sitat fra: Jeronan på fredag 16. mars 2018, klokken 22:34
People also report improved performance on the MCU. Do you notice that since this last 2018.10.4 update?

Synes MCU responderer raskere med 2018.10.4. Feks så kommer input boks for adresse (+forslag) opp umiddelbart når man klikker Navigate i Navskjermbildet. Samme gjelder klikk på "Anything" inputboksen i Spotify. Mener begge deler hadde større forsinkelse før.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA