Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - mthoring

#16
Lading av Tesla / Sv: Kommer SuC-nettverket til å bli åpnet??
mandag 31. januar 2022, klokken 15:09
Noen som vet om de har installert lengre ladekabler på de aktuelle lokasjonene, eller om de kun har åpnet stasjoner andre bilmodeller kan nå uten å feilparkere?
Kommer 1/3 av ladeplassene til å være blokkert pga. "feilparkerte" e-tron fremover?
#17
Sitat fra: kodax på fredag 24. desember 2021, klokken 09:52
Sitat fra: mthoring på fredag 24. desember 2021, klokken 09:29
GM sin Super Cruise har vært godkjent som L3 på enkelte motorveier i USA i lang tid allerede. https://www.cadillac.com/world-of-cadillac/innovation/super-cruise. I tilfelle ikke alle har fått det med seg.
Er dette L3?
SitatAlways pay attention while driving and when using Super Cruise. Do not use a handheld device
SitatEYES ON THE ROAD

Tja, det er vel i grenseland. Er hands off i hvertfall.

"Level 3 vehicles have "environmental detection" capabilities and can make informed decisions for themselves, such as accelerating past a slow-moving vehicle. But―they still require human override. The driver must remain alert and ready to take control if the system is unable to execute the task."
https://www.synopsys.com/automotive/autonomous-driving-levels.html

Edit: Jeg ser at de ikke definerer det som L3, men at de jobber med en ny versjon som muligens skal hete "Ultra cruise".
#18
GM sin Super Cruise har vært godkjent som L3 på enkelte motorveier i USA i lang tid allerede. https://www.cadillac.com/world-of-cadillac/innovation/super-cruise. I tilfelle ikke alle har fått det med seg.
#19
Tesla / Sv: Tesla forsikring
onsdag 15. desember 2021, klokken 20:01
Betaler 10k/år + tfa hos Storebrand for kasko m/leiebil, 16kkm, 6k egenandel. Full bonus og noe rabatt siden jeg har pensjonssparing der. Asker. Egen garasje. Forhandlet fram den prisen i sommer, men måtte diskutere litt.

Hadde jeg måtte betale 16+k så hadde jeg seriøst vurdert å bytte til innsteg TM3, med takstativ og hengerfeste så hadde jeg greid meg mtp. plass. :D
#20
Model S 2013 - 2022 / Sv: Skiboks for *glasstak*
fredag 12. november 2021, klokken 01:16
Hei! Ja, har forstått det slik at det ikke er likt, uten at jeg vet sikkert hva forskjellen er. Mulig det bakerste festet er litt lavere på glasstak.

Uansett takk for tips :)
#21
Model S 2013 - 2022 / Skiboks for *glasstak*
mandag 08. november 2021, klokken 18:38
Trenger tips til "beste" skiboks for Model S med glasstak.

OBS: Det finnes andre tråder som omhandler erfaringer med takbokser til soltak, det er ikke relevant i denne tråden, da biler med soltak har andre festepunkter.

Ønsker å finne en boks som:

- Ser riktig ut (er fin og går mest mulig i ett med bilen, peker ikke opp eller ned).
- Lav profil (hovedsakelig for frakt av ski)
- Ikke er i veien for bakluke
- Kan åpnes fra siden.

Håper noen har noen konkrete forslag basert på egne erfaringer.
#22
Sitat fra: sjokomelk på mandag 25. oktober 2021, klokken 21:38
Sitat fra: mthoring på mandag 25. oktober 2021, klokken 20:25
Når den står utendørs i regn og snø så er det sikkert greit å koble fra laderen når bilen er ferdigladet.
Stikk motsatt. Du vil la den stå plugget inn, for da bruker du strøm fra veggen når du forvarmer bilen.

Ikke nødvendigvis.
#23
Har ikke Tesla fortsatt hardkodede kwt-grenser for reduksjon av ladehastighet på SuC? Det vil jo i såfall tale mot en bil som har vært mye langkjørt.
#24
Når den står utendørs i regn og snø så er det sikkert greit å koble fra laderen når bilen er ferdigladet. Det at bilen bør stå tilkoblet handler vel mest om at hovedbatteriet kan gå tom for energi hvis den står lenge uten å være i bruk. 12v vil lades ved behov uavhengig av om bilen er tilkoblet strømnettet så lenge hovedbatteriet ikke er (tilnærmet) flatt.
#25
Model S 2013 - 2022 / Sv: Batteri: Fra 190km til 0km iløpet av 93km
fredag 08. oktober 2021, klokken 00:20
Du har ikke flippet over km-visningen på rated i stedet for typical da? Det kan jo lett forklare tilsynelatende høyt forbruk. :D
#26
Model S 2013 - 2022 / Sv: Oppgradere til MCU2 for salg?
torsdag 02. september 2021, klokken 08:18
Sitat fra: k1 på onsdag 01. september 2021, klokken 23:09
Og er det noen som ikke har hatt havari som har fått byttet eMMC preventivt slik vi ble lovet en gang i vinter?
Min er supertreg og har vært det lenge, og går vel egentlig bare og venter på det preventive byttet for å se om det blir bedre. Hvis ikke skal jeg vurdere MCU2, eller bare evt bytte bil.

Bestilte time i morgen hos Tesla for å rette opp i noe småtteri, når jeg skulle godkjenne ordren, så hadde de lagt til en linje med emmc-oppgradering. Så tydelig at de har begynt med preventivt bytte ja.
#27
"Forstår at dette er estimert rekkevidde basert på tidligere historikk, men er ikke det lavt? Med tanke på en WLTP på 530?"

- Estimert rekkevidde er bare basert på hvor mange kwt bms estimerer at batteripakken har igjen, ingenting annet.
#28
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S tilbake på Nürburgring
torsdag 29. juli 2021, klokken 11:38
Sitat fra: Muffinman på torsdag 29. juli 2021, klokken 08:27
Tenkte jeg skulle se innom etter noen oppdateringer ang topic, og har nå kastet vekk tid på å lese dette mølet. Takk skal dere faen meg ha. Dere vet hvem dere er  :-1:

+1. Er dere snart ferdig med å diskutere flomhjelp og om det er passende eller ei å kjøre på ringen?
#29
Lading av Tesla / Sv: Begrenset ladehastighet 2016 tms75d 55 kw
torsdag 29. juli 2021, klokken 11:27
Kan det være feil med et spjeld foran eller en kondenservifte? Mener jeg har lest at det påvirker ladehastigheten negativt og at man ikke får noen beskjed om det.
#30
Tesla SW og AP / Sv: Hvilken autopilot ville du kjøpt i dag?
onsdag 28. juli 2021, klokken 14:26
Ville klart meg med vanlig AP. EAP og spesielt FSD er ekstremt overpriset, i forhold til innhold, slik jeg ser det.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA