Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - mthoring

#1246
Jeg fikk bekreftet skriftlig av DeliveryNO i dag at min 75d, som ble bekreftet 30.05, kommer med oppgradert ytelse.

Jeg hadde også spurt om oppgradert lader (16,5kw) kom til å være inkludert, og da fikk jeg til svar at de ikke hadde fått noe informasjon om den for allerede bestilte biler.

Jeg antar derfor at oppgradert lader utgår for biler bestilt før 01.07, noen som har hørt noe annet om det fra Tesla?
#1247
Model S 2013 - 2022 / Sv: New performance enhancements
søndag 02. juli 2017, klokken 23:33
Sitat fra: Vidar1979 på søndag 02. juli 2017, klokken 23:30
Fossilbilen jeg har i dag tar 0-100 på 8-ish men hvordan den drar fra 80-120 betyr langt mer for meg enn 0-100 som er mer av akademisk interesse.

Er det grunn til å tro at 80-120 ikke også vil gå raskere med oppdatert bil?
#1248
Model S 2013 - 2022 / Sv: New performance enhancements
søndag 02. juli 2017, klokken 23:12
Sitat fra: mp352 på søndag 02. juli 2017, klokken 23:10
Skjønner ikke hvordan dere finner VIN-nr, jeg finner bare understellsnummer. Får heller ikke til å finne disse kodene rundt DU og lader. Min texteditor (Mac) kommer bare opp med en haug uforståelige tegn. Noe tips? Min 75D har vært ferdig produsert 2-3 uker og står med levering mellom 20 juli og 3 aug. Særdeles spent på om jeg må kansellere eller ei..

understellsnummer == VIN

EDIT: Som nevnt tidligere, så må du kopiere url på "View spec" linken på din reservasjon i "My Tesla", for deretter å lime den inn i en editor (eller noe annet). Hvis du søker etter DU00 i url og får treff så er det mulig at du er av de heldige (gitt at DU00 betyr det mange tror).
#1250
Model S 2013 - 2022 / Sv: New performance enhancements
søndag 02. juli 2017, klokken 20:35
Sitat fra: Softblue på søndag 02. juli 2017, klokken 20:13
De som er medlemmer på teslamotorsclub.com kan se på bildet i nr. 1 i tråden at S75 RWD har DU00, sånn som min S75 RWD.
At DU01 er for S75 stemmer nok derfor ikke.
Men siden min har fått oppgradert lader DH04, så antar jeg at min S75 har fått oppgradringen.

https://teslamotorsclub.com/tmc/media/tesla.116980/

Sjekka i Design Studio akkurat nå:
DU00 vises for 75d (http://ts.la/2t6EGib) og 100d (http://ts.la/2sCamIK),
DU01 vises for 75 (http://ts.la/2sBSePa) og for P100D (http://ts.la/2sBJEzQ)

Kodene er synlig i sidekilden.

Men det er jo tydelig at vi mangler noe, siden du og vedkommende på TMC forumet har DU00 i en 75 (rwd). Bra det snart er mandag!

#1251
Model S 2013 - 2022 / Sv: New performance enhancements
søndag 02. juli 2017, klokken 19:56
Sitat fra: vegar_m på søndag 02. juli 2017, klokken 19:37
Jeg har også CH04 i min S75D som jeg venter levering i aug/sept. Har High Amperage Charger noe betydning for meg? Har dette noe sammenheng med om jeg har nyeste hardware eller ikke? Eller er CH04 vanlig på S75D?

Gjeldende teori er at CH04 er high-amperage charger (16,5kw) og DU00 (75d, 100d) / DU01 (75, p100d) for ny drive-unit (og raskere 0-100).

EDIT: Har VIN 2045xx (bekreftet 31. mai) og de to kodene er i listen hos meg, krysser fingrene.
EDIT2: Bilen er en 75d. Med de to kodene så mener jeg CH04 og DU00.
#1252
Min dukket også plutselig opp i Europa i går. Tidligere på dagen var den "i produksjon", slik den har vært i 29 dager.
#1253
Model S 2013 - 2022 / Sv: Update 17.22.46 på plass!
torsdag 15. juni 2017, klokken 21:56
Sitat fra: ChrML på torsdag 15. juni 2017, klokken 14:27
....
Logisk nok, men ikke helt. Enhanced AP er et forsøk på å implementere funksjonene i MobileEye som i praksis implementerer:
- Algoritme for å følge vegmerking
- Adaptive cruisekontrol
- Skiltgjenkjenning
- Automatisk filskift
- Nødbrems basert på radar

Enhanced AP bruker ikke machine learning i veldig stor grad, med unntak av evt noen konkrete gjenkjenningsalgoritmer. Med andre ord er dette mest if-then-else logikk i tradisjonell forstand.
...

Jeg er uenig i resonnementet ditt her.

Det mest logiske er at en fremtidig FSD bygger på EAP, og at EAP i fremtiden faktisk vil være FSD algoritmen med visse egenskaper skrudd av.
Alt det du nevner i listen over er også nødvendigheter for FSD. Det gir i utgangspunktet liten mening å vedlikeholde to separate software stacker, der den ene tilbyr funksjonalitet som effektivt er et subsett av det den andre tilbyr. Da er det mer logisk at EAP *er* FSD med visse egenskaper avskrudd.
Algoritmer for bildegjenkjenning (skilt, andre biler, vegkant, etc), som er nettopp det Tesla og Musk satser på, har de siste årene nærmest blitt revolusjonert, *nettopp* på grunn av at maskinlæring har gjort sitt inntog. Dette er ikke simpel "if-then-else" logikk, langt fra.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA