Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - storeulv

#16
Audi e-tron / Sv: Er det mye feil på e-tron?
fredag 17. november 2023, klokken 07:29
Ok, det er jo en alvorlig sak i seg selv. Dog er det bare én sak, og den kan neppe brukes som argument for å si at det er mye feil på bilen.Selv har jeg hatt et par garantisaker på min e-tron, men jeg har aldri selv opplevd at Møller har gjort seg vanskelige mht. feilsøking og evt. utbedring av feilene.Men ja, noen slike "fellesfeil" har det jo vært siden lansering, og noen av disse igjen har vært gjengangere;
  • utvendige dørhåndtak blir trege (ikke samme type sak som den NAF skriver om)
  • dårlig design på låsebolt til hjul gjør at den lett ødelegges ved hjulskift
  • vanninntrengning rundt takvindu/takluke pga dårlig pakning[/i]
    • dårlig design på jekkfeste gjør at det kan knekke ved hjulskift[/i]
      • ...og sikkert flere andre feil som andre kan liste...

      Mine erfaringer med bilen og med Møller er gode. Andre får svare for seg.
#17
Audi e-tron / Sv: Er det mye feil på e-tron?
torsdag 16. november 2023, klokken 22:21
Sitat fra: Moas på torsdag 16. november 2023, klokken 21:28Ja, hvis du liker å åpne dørene så har nå NAF en krangel med Møller. Jeg lurer på hvem som vinner

Vær nå endelig ikke redd for å utdype  ;)

Hva er det NAF har en sak om?
#18
Audi e-tron / Sv: Felg- og dekktråden for e-tron
torsdag 16. november 2023, klokken 22:20
Normalt er det plastdeksel, ja. Ang. boltdimensjon så er jeg nokså sikker på at det er 17 mm pipe du skal ha.
Hva ettertrekking angår så har jeg enda til gode å oppleve at det er noe å ettertrekke på disse hjulene, og det er med erfaring på 8 foskjellige biler fra 2002 og frem til i dag. Det måtte i så fall være at dekkmontøren har brukt for lavt moment på staven ved montering av hjulene.
Men det er klart; det er gratis å ettertrekke, og dermed er det en billig forsikring mot å miste et hjul i fart :)
#19
e-Golf / Sv: Ingen varme lengre i eGolfen
torsdag 16. november 2023, klokken 08:10
Sitat fra: Turbomannen på torsdag 16. november 2023, klokken 07:30Jeg har muligens klart å fikse denne feilen med to fingre og 10 sekunders jobb. Tiden vil vise..
Varmen er nå tilbake hvertfall!

Du må gjerne beskrive hva du gjorde, og ikke minst HVORDAN du gjorde det ;)
#20
e-Golf / Sv: Ingen varme lengre i eGolfen
tirsdag 14. november 2023, klokken 14:32
Sitat fra: Turbomannen på tirsdag 14. november 2023, klokken 14:07Takk for tips.
Burde ikke bilen varsle om feil da? Har ingen feilmelding i bilen. Derfor veldig rart

Om det er sensorene som feiler er det ingen feilmelding synlig for bilfører. Jeg fikk byttet mine på garanti for 2-3 år siden, og jeg hadde ingen annen indikasjon enn at det var fryktelig kaldt å kjøre bil i februar...
#21
Audi e-tron / Lagre rute som favoritt?
onsdag 16. august 2023, klokken 10:24
Jeg kjører en del mellom Østlandet og Vestlandet, og jeg liker stort sett å kjøre den samme ruten hver gang. Problemet er at denne ruten ikke er den korteste, og Navi foreslår alltid da en annen rute enn den jeg foretrekker. Da må jeg avvise ruteforslaget og legge inn eget viapunkt. Tungvint og frustrerende.

Finnes det en måte å lagre en kjørt rute, evt. en planlagt rute som favoritt på?
Jeg har destinasjonene lagret som favoritter, men ruten finner jeg ingen løsning for.

Og for de som lurer; ja, jeg kan veien, men jeg liker å holde oversikt over batteri og ladestatus samt å få den lille forvarmingen av batteriet som man får ved å legge inn ladestopp på ruten.
#22
Audi Q6 e-tron og SQ6 e-tron / Sv: Q6 - tester
fredag 28. juli 2023, klokken 07:50
Sitat fra: daktari på torsdag 27. juli 2023, klokken 21:08Går an å håpe på bedre app. Dette er jo helt ny IT-plattform.
Ny 2023 ID.4 har meget godt fungerende app så noe får VAG til.

Det kan gjerne være at stabiliteten på app og bakenforliggende infrastruktur er bedre på Id.4 enn på eldre modeller. Personlig har jeg ikke opplevd mye ustabilitet på Audi-appen de siste 2 årene. Mitt største ankepunkt mot VAG-bilene er at meny-systemene ikke er like intuitive som på andre biler. Det er noe med hierarkiet på menyene som gjør ting unødvendig tungvint. Tyskere er ikke så gode på (les: kan ikke) dette med systemer beregnet på menneskelig grensesnitt.
#23
Audi e-tron / Sv: Etron navigasjon
tirsdag 18. juli 2023, klokken 09:20
Om du har "SmartPhone Interface" kan du gjøre dette med Android Auto så vidt jeg vet. Det fungerer i alle fall slik med iPHone og Apple CarPlay.
Merk deg da at når du bruker navigasjon via telefonen ikke får kart i dashbordet, kun på den store skjermen i midtkonsollen.
#24
e-Golf / Sv: Ny e-Golf?
fredag 07. juli 2023, klokken 08:36
Sitat fra: vinterdekk på fredag 07. juli 2023, klokken 06:32Kan gjøre mange oppgaver i ID bilene med stemmestyring dog.

Er det norsk stemmestyring? Og VWs eget opplegg, eller snakker vi om Siri o.l.?
I min eGolf er det opplegg for stemmestyring, men det funker ikke på norsk språk. Jeg kan rett nok bruke Siri i Apple CarPlay, men det funker bare for iPhone-funksjoner. Jeg kan ikke snakke til bilen for å få den til å navigere til et sted.
#25
Sitat fra: odb90 på mandag 03. juli 2023, klokken 11:18Audi kan vel heller ikke gi et konkret svar hvis jeg bestiller en verksted time?
Nei, det kan de antageligvis ikke. Det er for mange ukjente i ligningen. Om du lurer på dette med batterikapasitet så kan du legge ut på en skikkelig langtur der du kjører så økonomisk som mulig, f.eks. med senket bil, bruke CC osv,. Start med 100 % og se hvor langt du kommer. Tallene fra GOM er ren bingo da de baserer seg på kjøremønsteret i den siste perioden. For å virkelig teste ut bør man kjøre langt og jevnt på landevei. Jeg har selv hatt to langturer nå i sommer på ca 45 mil der jeg hadde et forbruk på under 19 kWH/100 km. Etter disse langturene kommer GOM opp med større rekkevidde enn Audis egne tall for akkurat min modell.
#26
e-Golf / Sv: Guide: bytte sensorer på varmeapparat
onsdag 26. april 2023, klokken 08:14
De første egolfene som kom var AFAIK uten varmepumpe, dvs. man måtte betale 6 000,- for å få bilen MED vp. Hvilken modell har du? Er den bruktimportert eller kjøpt utenom Møller-systemet?
#27
e-Golf / Sv: 3(2) fase lading på 400V TN nett
fredag 31. mars 2023, klokken 07:08
eGolf kan AFAIK ikke ta mer enn 7,1 kW ved AC-lading, altså 32A 230V. 16A 400V gir deg 6,4 kW, men du må da ha en annen kontakt enn schuko, og det hjelper vel ikke å bare sette på en overgang. Jeg tror du må ha ny kladd, for jeg kan ikke huske at det går an å bytte nett-delen av ladekladden på eGolf sin nødlader.
Kanskje noen andre her kan bekrefte eller avkrefte?
#28
Audi e-tron / Sv: Datasim i bilen
onsdag 29. mars 2023, klokken 08:44
MY '21 og nyere har kun eSim, eldre modeller har sim-slot. Modellene med eSim er så vidt jeg vet låst til et eget abonnement, mens de med sim-slot tar alle typer abonnement.
#29
e-Golf / Sv: Ny e-Golf?
fredag 17. mars 2023, klokken 23:23
Men id.X-serien av biler er så inni hestestumpen kjipe sammenlignet med tradisjonell VW.
id.3, og kanskje også id.2 gir meg 1. generasjon Nissan Leaf-vibber.

Det som forundrer meg er at man tror man kan slippe unna med å levere kalde, upersonlige og sære løsninger bare fordi det er elektrisk drivlinje. Det står ganske så åpenbart for meg at VW-konsernet ser elektrifiseringen som en mulighet til å kutte produksjonskostnader på bekostning av opplevd kvalitet.
#30
e-Golf / Sv: Wireless Carplay
lørdag 11. mars 2023, klokken 11:36
Nei, ingen av eGolfene har støtte for wireless carplay.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA