Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - storeulv

Sider: [1] 2 3 ... 12
1
Audi e-tron / Sv: Testpilot for ny digital plattform
« på: Fredag 23. Oktober 2020, klokken 11:52 »
Sitat
Jeg har også meldt meg interessert, så får jeg se om det napper. I tillegg til app-testing, så er de også ute etter å installere en "ny platform" i en del biler.

Da kan man jo alltids håpe på støtte for "automagisk" lading, altså plug-and-play uten app/brikke/kort.

2
Du sier snart 6 år gammel, mon tro om det er samme konstruksjon på den "nye" eGolfen? Noen som vet?

3
e-Golf / Sv: E-Golf erfaringer
« på: Lørdag 17. Oktober 2020, klokken 20:49 »
E-Niro er betydelig større bagasjerom på enn E-Golf ifølge bl.a. elbil.no:


"e-Niro byr på generelt gode praktiske egenskaper, og et bagasjerom med oppgitt volum på 485 liter (inkludert volum under gulv, 451 uten)."
  • Bagasjerom (liter):451
  • Bagasjerom (liter):341

Sorry, jeg blandet med Kona. Pleier å gjøre det, vet ikke hvorfor. Men det er altså noen små litre mer bagasjeromsvolum i eGolf enn i Hyundai Kona.

4
e-Golf / Sv: E-Golf erfaringer
« på: Lørdag 17. Oktober 2020, klokken 10:39 »
Uten at dette skal bli en sammenligningstråd så er det verd å merke seg at en voksen person sitter mye bedre i baksetet på en eGolf en i en Tesla Model S. Da tenker jeg på setehøyde og høyde under taket.

Jeg opplever eGolf som lettkjørt, komfortabel og relativt stillegående.

MMI og tilbehør er jeg ikke så imponert over. Har Dynaudio lydanlegg som låter bra, men menyer og logikk er det verre med. Bl.a. fungerer ikke rattbetjening av lydanlegg når bilen er stengt av (hvorfor??????). Det kommer også en pop-up på skjermen etter 1 - 3 minutters kjøring som kun kan lukkes ved å trykke på skjermen. Ok-knappen på rattet fungerer ikke. Det er LITT irriterende når pop-up’en sverter all annen info på skjermen og den i tillegg kun er der for å informere om at du er velkommen til Car-Net.

Bagasjerommet er brukbart, og det er litt større(?) enn i e-Niro.

Vedlikeholdsutgiftene har for vår del vært lave. Bilen har gått 80’ km på tre år på ren småkjøring, og det har ikke vært noe å si på oppfølging fra Møller.

Kun èn garantisak; bytte av sensorer til klimaanlegg.

Alt i alt en bil jeg er fornøyd med.

5
Audi e-tron / Sv: Luftfjæring
« på: Torsdag 15. Oktober 2020, klokken 09:58 »
Mulig jeg både pirker og spør dumt, men det er vel strengt tatt luftDEMPERE og stålfjærer vi snakker om? Og er det ikke de samme stålfjærene uansett om man har luftdempere eller ikke?

Her spør jeg for egen lærings skyld. Jeg har ikke veldig god greie på bil, men jeg forsøker å forstå ting :)

6
e-Golf / Sv: E-Golf (FL300) - erfaringstråd - hvor godt holder batteriet?
« på: Mandag 12. Oktober 2020, klokken 09:24 »
Min MY 2017 (stort batteri) har gått drøye 80' km siden slutten av september 2017. Det er kun småkjøring. Har ikke satt ladelimit og lader så og si kun på egen ladeboks. Har hurtigladet mindre enn 10 ganger, og bilen har kun én langtur for ca 3 år siden.

Jeg kan ikke si at jeg registrerer noe batteriforringelse. Antall tilgjengelige km på gjettometeret er det samme og varierer kun med utetemperaturen.

7
Audi e-tron / Sv: To ikke relaterte spørsmål
« på: ſøndag 04. Oktober 2020, klokken 12:33 »
Har du forsøkt å trykke «view» knappen..??

Jepp! Ingen hjelp i den, dessverre.

Bruker du Android Auto/Apple CarPlay? Dersom du starter navigasjon med dem, gir de navigasjonsvisning på "hovedskjermen" i midten, men det bare blir et kompass i dashbordet. Dersom du ønsker kart også der, må du brukes bilens egen navigasjon.

Ja, der har vi nok svaret. Takk :)

8
Audi e-tron / To ikke relaterte spørsmål
« på: ſøndag 04. Oktober 2020, klokken 10:30 »
Fikk omsider hente min MY2020 50 AS på torsdag, og jeg er strålende fornøyd :)

Først: impregnerer dere stoffmattene med noe før dere tar de i bruk?

Så; i går fikk jeg plutselig et kompass midt i dashbordet. Jeg liker å ha små «klokker» på hver side og bare kart ellers. Har ikke Adv. Cockpit + om det  skulle ha nien betydning.

Jeg forsøkte å velge med displayvelgeren på rattet uten hell, kompasset var der like fullt. Jeg liker kartvisningen bedre fordi den gir meg mer «flyfølelse» i kombinasjon med de små klokkene på hver side.

9
Audi e-tron / Sv: Functions on demand
« på: Torsdag 24. ſeptember 2020, klokken 09:02 »
Sitat
Jeg er vel så overrasket over de lave prisene. Lite vits å kjøpe matrix til 15000 når du kan leie på vinteren for 1500 hele sesongen? Hvordan skal de hente inn materialkostnadene? Eller ble noen av oss skrudd?

Det er kanskje et ønske om en dreining av inntektene fra rene en-gangs inntekter ved salg til løpende inntekter gjennom utleie.

For øvrig var det vel (om jeg husker rett) ca 15' for å få begge pakkene (Matrix + Lysfunksjon) permanent i konfiguratoren mens det her er delt opp i to forskjellige pakker med hver sine priser? Jeg har ikke fått bilen enda og ser derfor ikke disse prisene i appen.

10
Volkswagen VW / Sv: We Connect ID app - Bruk på gamle biler.
« på: Mandag 21. ſeptember 2020, klokken 18:31 »
Virker litt random hele appen. Jeg får bilde av en ID.3 på min eGolf, og ikonene ser annerledes ut.

11
Volkswagen VW / Sv: We Connect ID app - Bruk på gamle biler.
« på: Mandag 21. ſeptember 2020, klokken 09:33 »
<snip>
Jeg kommer da tilbake til registrering i en loop.

Har du en eGolf eller eUp som er registrert i gamle WeConnect fra før?

12
Volkswagen VW / Sv: We Connect ID app - Bruk på gamle biler.
« på: ſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 13:26 »
Trykk på garasje-symbolet oppe til høyre. Der skal eGolfen komme frem.

13
Audi e-tron / Sv: Risikabelt å lease Audi e tron?
« på: ſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 09:45 »

14
Audi e-tron / Sv: 22 kw integrert ladermulighet, når kommer den?
« på: Lørdag 19. ſeptember 2020, klokken 12:06 »
Fikk bestille ekstra ladeport på høyre side ved bestilling av min SB50 i april, men jeg har aldri sett den opsjonen i konfiguratoren.
Dette er da en MY20 produsert i juli som jeg utleveres nå om ca en uke, og om den skulle vise seg å ta imot 22kW er det bare gull.

Men jeg tviler...

15
Audi e-tron / Sv: Audi-appen mister kontakt med bilen
« på: Fredag 18. ſeptember 2020, klokken 15:16 »
En liten tanke (sliter også ofte med kontakt med bilen ,klager å klager til support)
Hva er poenget med at kommunikasjon mellom app og bil skal innom server Tyskland ? Denne kommunikasjonen burde gått direkte så kunne info blitt lastet opp til server når den fungerer ( som den ofte ikke gjør!)

Det er en generell måte å implementere slike løsninger på hos de aller fleste. Tanken er vel at det er lettere å ivareta sikkerheten i koblingen ved å gå via sentralt datasenter slik at de kan ha løsninger for å luke vekk uautorisert trafikk, hacker-angrep, DOS-angrep m.m.

Det er for øvrig (som nevnt flere ganger her på forumet) ikke et spesifikt Audi-problem, men snarere et VAG-problem der de åpenbart ikke har en robust og stabil nok sentral løsning for dette. Man kan bare spekulere i hvorfor det er slik, men at de mest sannsynlig har en klassisk bilfabrikk-tilnærming til "data & sånn" virker som en plausibel forklaring.

Sider: [1] 2 3 ... 12