Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - crappeliten

#1
155/70R19  og samme foran og bak
#2
Må ha nye sommerdekk, og ønsker dekk som passer godt for kjøring på fylkesvei med mye svinger og forholdsvis lav hastighet i forhold til østlandet. Det går veldig mye i 60-80 her og selvsagt ingen motorvei.

Er det noe med dette i tankene eg bør tenke på når eg velger sommerdekkene? Eg ønsker selvsagt at dekkene skal vare lengst mulig og at det er mine kjøreferdigheter som avgjør det meste her, men kanskje finnes det dekk mer egnet til dette kontra å kjøre i 90+ på motorvei hele tiden?
#3
BMW i3 / Sv: Nye dekk til i3 sommer og vinter
torsdag 17. november 2022, klokken 15:07
Noen som kan anbefale vinterdekk, piggfrie, for isete føre uti distriktet? Her er det stigning og svinger, men det er fylkesveg, så den blir stort sett saltet, men likevel. Trenger det beste for slikt føre.

155/bredde70Rprofil19
#4
BMW iX / Sv: Bmw iX - pen?
tirsdag 24. august 2021, klokken 08:43
Sitat fra: crappeliten på mandag 23. august 2021, klokken 09:39
Har ALDRI likt grillen til BMW, den ser ut som en stygg hitler bart som er den styggeste barten som finnes. Lyktene har eg likt.
edit: Etter et døgn har ix grillen vokset litt på meg, den ser ikke lenger ut som en bart, men 2 honningkuber. Så eg likte grillen likevel.

i3 hadde fantastisk grill, ser ut som en snute fra et villt dyr. Helt fantastisk. Den ser faktisk rå og vill ut, akkurat som den føles å kjøre. 

Og innvendig (ix), hvorfor har de ikke åpent mellom setene foran slik som i i3? Tenker der som flaskeholderen står i i3, der er det helt åpent, men når eg tok en tur innvending på den nye elektriske, var det stengt som tradisjonelle fossil biler har.
#5
BMW iX / Sv: Bmw iX - pen?
mandag 23. august 2021, klokken 09:39
Har ALDRI likt grillen til BMW, den ser ut som en stygg hitler bart som er den styggeste barten som finnes. Lyktene har eg likt.
edit: Etter et døgn har ix grillen vokset litt på meg, den ser ikke lenger ut som en bart, men 2 honningkuber. Så eg likte grillen likevel.

i3 hadde fantastisk grill, ser ut som en snute fra et villt dyr. Helt fantastisk. Den ser faktisk rå og vill ut, akkurat som den føles å kjøre. 

Og innvendig, hvorfor har de ikke åpent mellom setene foran slik som i i3? Tenker der som flaskeholderen står i i3, der er det helt åpent, men når eg tok en tur innvending på den nye elektriske, var det stengt som tradisjonelle fossil biler har.
#6
BMW i3 / Sv: My BMW - ny app
mandag 14. juni 2021, klokken 09:08
Er det ikke mulig å sette lading til f.eks 70%? Eg har lademulighet på jobben, så er ikke nødvendig å lade fullt hjemme.

Det eg gjør nå er å regne ut når den skal starte for å nå ca prosenten eg ønsker.
#7
BMW i3 / Sv: Brukt i3 fra 2018, er det fallgruver?
søndag 06. juni 2021, klokken 06:37
Takk for betryggende svar. Eg har sett på endel no, og veldig mange har litt småskader på bildøren fremme fra steinsprut, som ikke har blitt behandlet med engang og fått litt rust. Det er svært små partikler som du må helt inntil for å se.
Hvordan er det å etterbehandle sånt? Må man først av med rusten før man tar på klarlakk og original-lakk? Hvordan gjør man i såfall det? Er redd det ruster videre under viss eg bare tar på lakken.
#8
BMW i3 / Brukt i3 fra 2018, er det fallgruver?
mandag 31. mai 2021, klokken 09:23
Hei

Eg har lenge hatt lyst på en i3, og nå var eg så heldig at min gamle diesel fossil ble sulgt på et blunk, at eg endelig kan kjøpe min drømmeelbil. Eg trenger 10mil på vinterdagene (ca -10 her), så tror 94Ah skal være nok. 

Eg tenker spytte ut i underkant av 200 000kr for en brukt, helst ikke mer enn 180 (eg liker ikke fully charged dilldall, og skinnseter har eg aldri likt). Er det noen fallgruver man kan gå i når bilen er så ny, og kun har gått alt i fra 20k til 40k km?
Eg ser svært sjeldent at de tar med hvor fort bilen kan lade om eg skal reise litt lengre, er det standard ladehastighet fra ulike årsmodeller eller er dette ekstrautstyr?

Ellers har eg lest tråden om å kjøpe brukt elbil, var mye poeng i å sjekke ladehistorikk og evt. sjekk av battericeller osv, men usikker på hvor lett dette lar seg gjøre fra private selgere, og om det har så mye å si på en nyere brukt. Er veldig redd å kjøpe en som har stått fulladet lenge.
#9
BMW i3 / Sv: forbikjøring med i3'en?
tirsdag 02. mai 2017, klokken 13:25
Sitat fra: hemi på tirsdag 02. mai 2017, klokken 12:41
Er det egentlig så lett å miste kontrollen? tror mange bare kjenner underlaget bedre enn de er vant til, sjelden ESP kobler inn, og den er veldig bra, ja du merker variasjonen i veibanen og spor om det er det, men de tynne dekkene sporer ikke sånnsett.

Har nå 9700km på min, og leste at alle sa den var ustabil og vinglete.. njaa tja, jeg vil heller si at den er skarp og presis, i3'e er ikke den bilen du bør spise pølse, snakke i mobilen og drikke kaffe samtidig som du styrer med beina i, er mer riktig, da  kort lock to lock med stor svingradius jo gjør sitt. Jeg digger det! den er i helt motsatt ende av f.eks. min US suv.

i3 akser bra opp til 120-130 ca, så blir den litt daffere, maks er vel 150

Hadde en godt modifisert mini cooper S i 2002 når de kom, og den minner litt om den rett og slett, morsomt bekjentskap. i3en har blitt min favorittbil og jeg bruker den over andre jeg har.

wow, hadde ikke turt å håpe at i3'en skulle være såpass trøkk i. At man kjenner underlaget setter eg faktisk pris på. Eg holder fartsgrensen, men eg får små horn på hodet når eg ser folk ligge ujevnt i fart foran meg, under grensen. Eg føler meg faktisk som et lite barn når eg tenker på denne bilen.. Det gjør vondt

Nå kommer det bare an på hva eg kan få i innbyttepris på min gamle fossil bil. Første svar eg har fått lignet ikke grisen, og da venter eg heller bare ett år til da den nylig har fått skiftet bremseklosser, service og EU godkjent. Men hvem vet, kanskje er det en butikk som er villig til å gi noe som eg kan godta. Er vel momsfritak frem til 2020 slik eg forstod.
#10
BMW i3 / Sv: forbikjøring med i3'en?
tirsdag 02. mai 2017, klokken 10:46
Men eg lurer litt på hvor mye akselerasjonen faller når man starter i 75km/t. Er det fortsatt rikelig?

Tesla er utelukket på dette tidspunkt, har vurdert det, men tanken på en rå bybil som ser så vanvittig tøff ut som i3. Eg elsker utseende, har aldri likt BMW grillen før, men elbil grillen ser ut som nesen på en rå pimpet okse.
#11
BMW i3 / forbikjøring med i3'en?
tirsdag 02. mai 2017, klokken 10:13
Hvordan er det å gjøre forbikjøringer med denne bilen? I Norge, eller hvertfall hvor eg bor, så kjører folk helt på trynet. De ligger stødig i 70 uavhengig om det er 60 eller 80 sone. I tillegg så er dette en riksveg, og selv om det er forholdsvis lite trafikk, så føler eg at eg trenger en god trøkk for å kunne gjøre en trygg forbikjøring.

Ofte er det i 80 sonen eg trenger kjøre forbi, og når eg trenger dette, ligger bilen foran i typisk 75, men såklart så gasser han opp i 80 når det markert for forbikjøring.. Hvordan er trøkken i akselerasjonen i dette spennet? Har ikke tenkt å komme i 120, men raskt opp til 105/110 er ønskelig.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA