Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - koltor

#46
Gratulerer! Du kommer nok ikke til å angre på valget :-)


Sent from my SM-G935F using Tapatalk

#47
En aldri så liten digresjon. Fikk testet lasekapasitet i helgen (denslags er jo også en vurdering når man velger bil):

- 4 voksne
- 4 bager
- 4 pc-bager
- 1 stk (demontert) elektrisk trommesett, type stort

Burde kanskje få grønne skilter på bilen  ;D
#48
Jo mer luft, jo lettere ruller bilen, så det vil jo gi økt rekkevidde. Hvor mye det er snakk om vet jeg ikke, men jeg merket litt forskjell på jobbruten (15 km på ring 3). Som en bonus føles bilen stivere og mer direkte. 

Jeg innbiller meg at det nærmest optimale er å fylle 2,3 foran og 2,8 bak, for da er man mellom det som anbefales for "tom" bil og "full" bil uten at dekkene slites feil, men det er jo bare synsing fra min side.
#49
Kjørte Mysen - Oslo (inkl noe småkjøring i går) med 4 voksne i bilen og stappet bagasjerom.
Startet på 100 % batteri, 18 grader i kupéen (akkurat passe for meg), vanlig comfort modus og 2,3 bar foran og 2,8 bar bak.  Ute var det mellom 11-14 grader og både vind og regn.
Brukte mye ACC på motorvei, og var ikke den tregeste på veien  :angel:

Etter ruten Mysen --> Frogner --> Sørenga --> Sinsen (ca 85 km) satt jeg igjen med 56 % batteri (husker ikke kw/100km).
Er nokså sikker på at jeg hadde brukt betydelig mindre dersom jeg hadde gått inn for det, men denslags gidder jeg ikke bry meg om når jeg vet jeg har plenty med gjenværende kapasitet og lader ved destinasjonen.

Siden dette er første tiden min med elbil har jeg ikke fått testet denne øvelsen på vinterstid. Det kan jo være ille kaldt i indre Østfold  ::)
#50
BMW i3 / Sv: Autolukke sidespeil
onsdag 20. september 2017, klokken 13:35
Tror ikke det finnes noe standardinnstilling for det, men du kan også holde inne låseknappen på nøkkelen.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

#51
BMW i3 / Sv: Er i3 bilen for meg?
onsdag 30. august 2017, klokken 19:47
Ville sett på bremsene. Rust kan være et problem pga lite bruk av bremser (kraftig regen i motoren), samt på grunn av salting.

Sitat fra: thompy på tirsdag 29. august 2017, klokken 13:50
Skal på visning på en i3 til torsdag.

74k km fra 2014.

Noen tips til hva jeg burde sjekke ut?
#52
BMW i3 / Sv: Er i3 bilen for meg?
onsdag 30. august 2017, klokken 14:24
2 sone klima har vel aldri eksistert i i3?
#53
Sitat fra: Bavaria94 på mandag 21. august 2017, klokken 12:37
Hvordan fungerer dette for dere andre som har 2017 FC, og som bruker telefon som bl.t kilde?
T

Satt i kø og kjedet meg i dag, så jeg testet litt. Jeg har en Galaxy S7 Edge som kjører Android 7.0. Jeg får opp sangtittel og album, i tillegg til skip frem og tilbake. Bladde litt videre for å se om det var noe bluetooth info, men det var kun info om bilen bluetooth.
Med andre ord ingen albumgrafikk. Vet ikke om det var det du sikter til...

Dersom du sikter til om den hopper direkte inn på undermenyen under ditt bilde nr 2, altså å vise den infoen, så gjør den det automatisk hos meg dersom jeg forlot bilen i den tilstanden.
#54
BMW i3 / Sv: i3 rust bremser
mandag 17. juli 2017, klokken 13:18
Jeg er usikker på om dette gjelder alle modeller, men det gjelder min 2014 1-serie. Når regnsensor er aktiv, og registrerer regn (kanskje over en gitt viskerfrekvens) legger den klossene inn på skivene for å tørke. Jeg vil tro det er noe som er rimelig standard, da min 1-serie ikke er lastet med utstyr.
#55
BMW i3 / Sv: Dårlig kvalitet på frontruta
onsdag 12. juli 2017, klokken 12:52
Sitat fra: Toalmar på onsdag 12. juli 2017, klokken 12:47
Tror ikke vinduspusser går etter at bil er slått av, men om du Jar hatt den på auto og slår av bilen, låser og forlater den. Når du kommer tilbake etter f.eks 10 minutter er funksjonen fortsatt aktiv når tenning aktiveres.


Høres ut som noe jeg må teste litt når jeg omsider får bilen  :)
Mulig den har en slags standby-tid før den går i en slags dvale. På 1-serien er det noe med at den går i dvale først 12-15 minutter etter den er låst, dog er jeg 100 % sikker på at regnsensor uansett er deaktivert når jeg skrur på tenningen igjen uavhengig av hvor lang tid tenningen har vært avslått. 
#56
BMW i3 / Sv: Dårlig kvalitet på frontruta
tirsdag 11. juli 2017, klokken 15:55
Kanskje litt off topic, men i påvente av min Maraton Edition lånte jeg en i3 hos forhandler i dag for å få godfølelsen.

Jeg noterte meg at regnsensoren fortsatt var aktiv da jeg startet bilen etter at jeg hadde slått av og låst bilen. Resultatet var at viskerne tok seg en runde på tørr rute. Det er ikke akkurat bra med tanke på riper, og jeg fant (ikke overraskende) ikke en egen innstilling for dette. Jeg sjekket utsiden av ruten, og det var ikke spor av fukt eller dugg som kunne forklart at viskerne ble trigget.

Noen andre med tilsvarende erfaring? På min 1-serie slås regnsensor av når jeg slår av tenningen...
#57
BMW i3 / Sv: Maraton edition - fjerne emblemer
fredag 23. juni 2017, klokken 20:37
Ser sånn ut :-)
Er bilde nr 2 fra førerspeilet?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

#58
BMW i3 / Sv: Maraton edition - fjerne emblemer
torsdag 22. juni 2017, klokken 11:58
Helt suverent, Gard  :)
Siden du har fått den ... fikk du klokken samtidig som bilen?
#59
BMW i3 / Sv: Maraton edition - fjerne emblemer
onsdag 21. juni 2017, klokken 20:02
Du har et poeng! Nå skiller den seg allerede litt ut siden den ikke har de typiske blå detaljene rundt nyrene og nede på sidene, men jeg får i det minste muligheten til å fremstå som sporty  :angel:
#60
BMW i3 / Sv: Maraton edition - fjerne emblemer
onsdag 21. juni 2017, klokken 13:43
Jeg skal lease, men i følge selger burde det ikke være noe problem å fjerne de merkene  ;D
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA