Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - emmern

#1
Tesla SW og AP / Sv: 2021.44.25 - Holiday update
fredag 24. desember 2021, klokken 21:50
Sitat fra: olekvi på fredag 24. desember 2021, klokken 21:48
Sitat fra: emmern på fredag 24. desember 2021, klokken 21:00
irriterende at de baserer alt på units på språket i telefonen. så nå har jeg Fahrenheit og miles. I bilen kan jeg velge, hvorfor ikke i appen? helteit of ødela en god del av gleden

Jeg har engelsk språk på telefon og app med temperaturer i celsius og avstand i kilometer!


Ellers så synes jeg v11 ser bra ut.  Tar nok litt tid å bli vant med bare.

hvilken versjon av appen har du og er det English US eller UK? Er det Android?
#2
Tesla SW og AP / Sv: 2021.44.25 - Holiday update
fredag 24. desember 2021, klokken 21:00
irriterende at de baserer alt på units på språket i telefonen. så nå har jeg Fahrenheit og miles. I bilen kan jeg velge, hvorfor ikke i appen? helteit of ødela en god del av gleden
#4
Model 3 / Sv: Ghost bremsing - er det kurert nå?
tirsdag 14. desember 2021, klokken 15:40
Beregnet på motorveier ja, men ikke noe om at du IKKE skal bruke den på landeveier.

Forøvrig - nei ghost braking er ikke kurert.
Map data på fartsgrenser er helt krølla til, den hiver seg fortsatt ut i busslommer, noe den startet med i 2018-2019.
Skrå stiplede linjer til start av taxifelt klikker den på, bare plutselig vrir rattet og kaster seg unna og bremser.

Autopilot er livsfarlig hvis man ikke passer på, og ser ut til å bli dårligere etterhvert som tiden går på mange områder.
#5
Model 3 / Sv: Ute-temperatur-måler viser feil
tirsdag 14. desember 2021, klokken 10:42
Sitat fra: jlan på tirsdag 14. desember 2021, klokken 10:21
Joda, men det kan fort bli slik hvis de slipper ny software uten grundig nok testing. Her har de sikkert prøvd å legge på noen sekunder filtrering, men så har de gjerne brukt tidskonstant timer i stedet for sekunder.

Jeg kommer fra en garasje der det er +8 og den går i -7 etter 5 min med kjøring i +2. Ganske funky filtrering i såfall
#6
Model 3 / Sv: Ute-temperatur-måler viser feil
mandag 13. desember 2021, klokken 20:54
Sitat fra: Handyman på mandag 13. desember 2021, klokken 19:35
Det kalle "bug", og er helt sikkert en utilsiktet konsekvens av en annen endring/oppretting.
En gammel tommelfingerregel sier at for hver feil du retter i en kode, så lager du 5 nye ;-)

Ja, er utvikler selv,  men det er en ganske elementær ting de har tulla til :)
#7
Model 3 / Sv: Ute-temperatur-måler viser feil
mandag 13. desember 2021, klokken 18:05
Hvorfor ta noe som har funka før og gjøre slik at det ikke funker?
#8
Model 3 / Sv: Ute-temperatur-måler viser feil
mandag 13. desember 2021, klokken 16:06
Min viste -7 grader når det tydelig var plussgrader og regnet
#9
Model 3 / Sv: Ute-temperatur-måler viser feil
mandag 13. desember 2021, klokken 10:23
Samme her. Da er det forhåpentligvis ikke hardwaren!
#10
Tesla SW og AP / Sv: Holiday update - «Lot of cool stuff»
mandag 06. desember 2021, klokken 23:54
Fjorårets oppdatering var ikke noe å skryte av. Så håper vi får det nye brukergrensesnittet som nye S/X har.
#11
Har det kommet ennå? Er på 2021.40.6.
#12
F-150 Lightning / Sv: FORD F-150 electric pickup
lørdag 29. mai 2021, klokken 11:57
Utrolig at hverken denne eller Cybertruck kommer til Norge. Mange fler hadde nok kjørt pickup her, hadde det ikke vært så sabla dyrt. Isteden kjører alle rundt med henger og er desperate etter hengerfeste.
#13
Model 3 / Sv: OBD dongler som funker med TM3
torsdag 04. februar 2021, klokken 17:39
Kan nå bekrefte at KONNWEI KW902 funker med SMT :)
#14
Har installert Scan My Tesla, og bilen kjører praktisk talt på motoren bak hele tiden, uansett hastighet.
#15
Sitat fra: stefse på tirsdag 02. februar 2021, klokken 19:05
Er nevnt flere ganger tidligere at statorene fungerer som varmelement. Så den henter nok varme fra motorene, men om sløyfa går via batteriet først har jeg ikke studert. Det vil jo føre til forsinkelser i varmen.
Bergvarmen din har sikkert cop 4-5 hele året. Med cop 1 ville du hatt 2000watt. Det er for lite til å få tinet vinduer og få varme i bilen kjapt.

Alt er i samme sløyfe, men Octovalve kan stenge av f.eks. sløyfa til batteriet, eller åpne for å bruke batterivarme til kupe, noe som er issue med Model 3 Performance
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA