Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Torkor

#46
Takk KjellG. 
Når det gjelder prioritering, så er det enkelt å sette opp hvilken ZAPPI som skal være nr 1 og nr 2, og hvem av de som skal redusere effekten først. Brukergrensesnittet er helt OK.
#47
KjellG. Jeg forstår ikke spm. Hva mente du?
#48
Jeg har snudd sensorene i alle mulige retninger, og får aldri positivt på alle tre samtidig, så det er nok Software som ikke takler tre-FAS enda. Har sendt spm.  til produsenten nå.
#49
Tusen takk for utfyllende svar. Det var nyttig informasjon, men forutsetningene er andre enn de du la til grunn - jeg burde gitt flere opplysninger innledningsvis.

Begge Zappiene er koblet til dedikert 3X40 sikring. Z1 til L1- L2, Z2 til L2-L3
Hver Zappi kan trekke 32A.  Når totalfobruket i huset når 19kWh, skal systemet redusere effekten til ladestasjonene.

Zappiene er koblet til en trådløs lastmåler med tre sensorer.  Jeg har satt en sensor på hver av inntaksledningene til hovedsikringen i huset. Er ganske sikker på at det stemmer - jeg får avlesninger både i Ampere og Watt som ser ut til å stemme med totalforbruket, samt faseforskyvningene.  Så det er nok et settings - softwareproblem - enten hos meg, eller i Zappiene.
#50
Dette har også vært noe berørt i tråden om 3-FAS IT med lastdeling, men jeg lar det stå til: 
Har installert to zappier i garasjen og en harvi inne. De fungerer helt etter hensikten, og jeg er godt fornøyd. Imidlertid ønsker jeg å begrense effekten til Zappiene slik at totalforbruket i huset ikke overstiger 19kkW når vinteren setter inn. Etter timer med frustrasjoner har jeg  fått med meg at det må en SW oppdgradering til. Men siden jeg allerede kan lese av både strømforbruk i A og effekt i W for hver av de tre fasene i zappi, er jeg fremdeles litt i stuss. Når jeg legger sammen forbruket i displayet på Zappi, stemmer det, men når zappi selv legger sammen, måler den ca halvparten av effekten. Jeg skal gi beskjed hvis jeg får ordnet det,  men tar gjerne imot tips.
230V 3x50Ah inn i huset.
#51
Hyundai KONA / Sv: Nytt om Hyundai KONA
onsdag 22. august 2018, klokken 06:40
Sitat fra: andy99 på tirsdag 31. juli 2018, klokken 10:41
Tilbehørskatalogen for KONA electric er lagt ut:

http://www.mobisparts.eu/de_de/custom/mobis_accessories_db/carmodel_products.php?brand=h&carmodel=109&category=all

Ingen hengerfeste :o
Heller ikke noen 18" felg foreløpig.

På videoen i innlegg nr 37 ser vi at bahjulsopphenget på electric er det samme som på den kraftigste fossilkonaen. Batteriet er ikke trukket helt bakover.  Det skulle forundre meg stort om ikke ettermarked hengerfeste til fossilkona kan monteres uten modifikasjoner. Jeg bruker hengerfeste til å frakte sykler og en bagasjeboks - og kommer til å sjekke dette når jeg får bil - forhåpentligvis i desember - januar.
#52
Hyundai KONA / Sv: Kona: Medieomtale, tester, o.l.
onsdag 25. juli 2018, klokken 19:39
Jeg er spent på hvor mye av motorveistøyen som skyldes dekkene.  Det får vi en ganske god indikasjon på når vi bytter til vinterdekk. Jeg kommer nok til å bytte til et annet dekksett til sommeren hvis hjulstøyen er påtagelig.
#56
Hyundai KONA / Sv: Kona: Medieomtale, tester, o.l.
onsdag 25. juli 2018, klokken 17:16
Topgear er svært fornøyde. Har lest mange tester nå, og registrerer at  Monn -Iversen i motor.no er ganske alene i sin gjennomgående kritiske tone.

https://www.google.no/amp/s/www.topgear.com/car-reviews/hyundai/kona/150kw-premium-64kwh-5dr-auto/first-drive%3famp
#57
Hyundai KONA / Sv: Tracking Kona - oppgi din leveringstid her
søndag 24. juni 2018, klokken 17:01
11xx. Chalk White, skinn, soltak. Des/januar.
#58
Jeg kjøpte en PHEV-box med NoICEheater funksjon i mars, men har bestemt meg for å bytte til ny bil nå, så får ikke bruk for den. Den gjør om ECO-knappen til en ren elbil-knapp.

Betalte 279 EUR, men selger den for 2000kr. Ligger i Originalforpakning med garantibevis. Kontakt meg på telefon 99578337 eller mail: torkorp@gmail.com.

Google PHEVbox fra Vtech-tuning for info om boksen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA