Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Torkor

#31
Ladeplasser og ladekabler / Sv: ZAPPI redusert fra 7.4-6.5 kWh?
torsdag 13. desember 2018, klokken 14:13
Glemte å si at jeg har to ZAPPIer, og det er samme på begge to, så da må det nesten ha noe med spenningen i huset å gjøre. Ser at spenningen nå er 226-228 V,V. Mener den var over 230 tidligere. Lurer på om det er vanlig med spenningsfall om vinteren.
#32
Ladeplasser og ladekabler / Sv: ZAPPI redusert fra 7.4-6.5 kWh?
onsdag 12. desember 2018, klokken 14:51
Sitat fra: elektrolux på onsdag 12. desember 2018, klokken 09:49
Har du symbol av et hus nederst til venstre. I så fall er det dynamisk lastballansering som er aktiv.

Takk for forslag, men Intet hus nederst, og jeg har forstått det slik at dynamisk lastbalasering  fremdeles ikke virker på 3-fas i påvente av SW oppgradering.
#33
Ladeplasser og ladekabler / Sv: ZAPPI redusert fra 7.4-6.5 kWh?
onsdag 12. desember 2018, klokken 14:45
Sitat fra: Electrix på onsdag 12. desember 2018, klokken 10:03
Kanskje du ikke har ladet en hel time? Hvis man lader med 7,4kW (kilowatt) i en time blir det 7,4kWh (kilowattimer), men hvis man lader med 7,4kW i bare 53 min så blir det 6,5kWh.

Nei. ZAPPI viser både kontinuerlig ladeeffekt og total kWh pr lading.
#34
Ladeplasser og ladekabler / Sv: ZAPPI redusert fra 7.4-6.5 kWh?
onsdag 12. desember 2018, klokken 09:17
Displayet på ZAPPI viser til enhver tid ladeeffekten i kWh
#35
Ladeplasser og ladekabler / ZAPPI redusert fra 7.4-6.5 kWh?
tirsdag 11. desember 2018, klokken 23:15
Vi har kun hat ELbiler og ladestasjoner siden i sommer, og for noen dager siden registrerte jeg at TESLA ikke lenger tok i mot 32A, men 30A fra ZAPPI, noe som tilsvarer 6.5 kWh ved ca 228V.  Sjekket så mot i3, som vanligvis lader med 7.4kWh, og den har også gått ned til 6.5 kWh.  Alle innstillinger er urørt, og står på 32Ah.  Jeg lurer på om det kan ha noe med spenningen i huset å gjøre - at det er lavere effekt til huset når det er kaldt og nettet er sterkere belastet? Eller?  Er det noen med lengre ladeerfaring som har opplevd det samme?
#36
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gode Tesla kjøp på finn
fredag 30. november 2018, klokken 19:27
Sitat fra: larsbanan89 på fredag 30. november 2018, klokken 18:30
Prøvekjørte en Model S i dag, så sitter nå å vurderer ny/vs lett brukt.

Er det noen grunn til at denne fortsatt ligger ute på finn?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=134586657

Virker jo kurant? Eller mangler den noe vesentlig utstyr etc?
Jeg var og så på den. Flott bil synes jeg, men siden jeg var ute etter AP ble det ikke et like godt kjøp.  Mener det koster nær 60 K å aktivere autopilot.
#37
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gode Tesla kjøp på finn
torsdag 29. november 2018, klokken 11:26
Da ser du nok min. Skal hente inventory metallic grey 75D i Kristiansand på mandag:)
Sitat fra: oggy007 på onsdag 28. november 2018, klokken 22:52
Da blir det ut til Tesla Kristiansand imorra for å bestilte inventory bil.
Enda usikker på hva jeg skal gå for..
Drømmebil med alt utstyr, fikk pris idag på 744.000 for blå, soltak, premium interiør carbon og vinterdekk. AP og oppgradering inkl...

Men så var det om man skulle holde seg litt edruelig, og gå for en midnight grey til 655.000 å handle dekk på Finn...

Hmmmmm
#38
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gode Tesla kjøp på finn
lørdag 24. november 2018, klokken 19:00
Har fulgt nøye med på FINN i 3 uker nå. Synes prisene på 2 år gamle biler er overraskende høye. Valgte å kjøpe en Midnight silver 75D med AP fra inventory i dag i stedet.
#39
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gode Tesla kjøp på finn
fredag 23. november 2018, klokken 15:59
Fikk du 1.33% på 10 år nå?  Trodde rentekampanjen var over. Da må jeg sjekke inventory selv igjen!
#40
Hyundai KONA / Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
tirsdag 30. oktober 2018, klokken 08:34
Kønr 1181. Opprinnelig Des/Jan, nå Nov/Des. Forhandler har ikke tilgang på VINnr enda. Chalk White Soltak.
#41
Hyundai KONA / Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
torsdag 27. september 2018, klokken 16:58
Sitat fra: Limodriver på torsdag 27. september 2018, klokken 09:25
Sitat fra: Torkor på torsdag 27. september 2018, klokken 09:18


Du mener altså det er riktigere at du får levert bil for tidlig på grunn av rotet til Hyundai enn at de som står foran deg i køen får bil til riktig tid. Say no more - jeg håper inderlig du og jeg ikke handler i de samme butikkene eller står i andre køer sammen noen gang.

Det er stråmannargumentasjon. Bare egnet til å konstruere konflikt. Poenget mitt er at HYundai ikke bør bryte lovet leveringstid til senere kønummer for å tilfredsstille tidligere kønummer som ombestemmer seg.
Håper ellers å møte deg i køen på REMA:)
#42
Hyundai KONA / Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
torsdag 27. september 2018, klokken 09:18
Sitat fra: navyelsen på torsdag 27. september 2018, klokken 07:45
f.eks:
[?
Hyundai: Det viser seg at en kunde med høyt kønummer har bestilt i samme farge som deg, men med skinn. Kunne du tenke deg å overta denne bilen i stedet? Det koster 10.000 ekstra for skinnseter, men du vil få bilen din i august i stedet for november.
Kunde: ja, takk. Det er greit!
Hyundai: Da har vi en avtale. Vennligst signer ny kontrakt med skinnseter, så får du bilen din straks :)

Helt greit det, så lenge det ikke er min bil med allerede oppgitt leveringstidspunkt som blir tilbudt ::)
#43
Hyundai KONA / Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
fredag 14. september 2018, klokken 10:42
Med kønr 1181, skal jeg få bil i desember/ januar etter planen.  Det er en Cap. white med skinn og sol. Kontaktet forhandler forrige uke- intet nytt. Men det stemmer jo forsåvidt med forespeilet leveringstid også.
#44
Hyundai KONA / Sv: Prøvekjøring Kona / Stonic
fredag 31. august 2018, klokken 12:23
Undertegnede prøvekjørte KONA Electric i går, og kan bekrefte at det er en helt annen bli enn bensinutgaven. Jeg er bilinteressert i den grad at jeg deltar på banedager, og selv om jeg ikke har planer om å bruke KONAen på bane, betyr det er del for meg at bilen er underholdende å kjøre. Derfor er det trivelig å slå fast at KONAen leverte bedre enn jeg hadde forventet på opplevd kjøreglede, kjøredynamikk og motorkarakteristikk. Det lave tyngdepunktet gir lite krengning samt følelsen av å kjøre en lavere bil. Fjæringen er fast, men tar ujevnheter bra. Motoren er sterk nok til underholdende kjøring, og den mister ikke dampen i høyere hastigheter slik BMWi3 og LEAF gjør. (Vi har en i3 LCI som jeg sammenlikner med). Jeg kjørte i regnvær, og er barnslig nok til å elske muligheten til å få forhjulene til å spinne bare med dreiemomentet selv i 70km/t. Dette blir bra.
#45
Fikk bekreftet fra produsenten at det er SW.   Foreløpig er avlysningene i trefat bare surr. Men det løses snart:

«In its current firmware, Zappi does not support 3 phases readings. Even if you set a Harvi to measure 3 phases, it will only show the readings from the phase it's connected to.

3-phases will be supported in a firmware update to be released next month.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA