Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Livsforvalteren

#31
2011 |  49750 | 38,9 Ah | 81,04 % | 05/17 | i-MiEV | @Livsforvalteren

Tok en ny måling etter en balanseringslading (kjørt til to prikker og ladet fullt (@6A)) og fikk en bedre måling :D Trenger sikkert ikke oppdatere listen, men må bare poste likevel :)

2011 |  52270 | 39,8 Ah | 82,92 % | 07/17 | i-MiEV | @Livsforvalteren
#32
2011 |  49750 | 38,9 Ah | 81,04 % | 05/17 | i-MiEV | @Livsforvalteren

Hadde litt trøbbel med adapter. Kjøpte Wifi-utgave fra Teknikmagasinet for 400,- som viste seg å være likt (ihvertfall i utseende) som "kina-utgaven" nevnt i gammeltråden. Connected, om og om igjen, og fikk ikke ut data. "Nedgraderte" til BT-utgaven deres (300,-) og den fikk hentet data :D Men gir beskjed i appen at OBDII-adapteret ikke er kompatibelt. Go figure... Fikk ikke fartsmåling med noen av de to, litt sporadiske utslag på siste skjermbilde (tq, rpm) med blåtann.

Selvsagt fornøyd med resultatet :) Kan man grovt sett, forutsatt pen behandling, gå ut ifra at batteriet nå vil bruke omtrent dobbelt så lang tid ned til 60 %? Ca 9 mil ideell kapasitet? Kan bli pendlerbil i mange år etter 2029 da :) Og dette med cellene uten N :)
#33
Har letet etter dette selv, kjøpte brukt og borte var den. Denne tråden var ett av søketreffene, så: Servicemanualen er på mange måter bedre :)

http://mmc-manuals.ru/Mitsubishi_i-MiEV:_Service_Manuals
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA