Funderer litt på å bytte ut diesel-SUV'en med e-NV200 40kWh og har i den forbindelse lagt inn de mest vanlige langturene vi har på abetterrouteplanner.com for å sjekke hvordan vi kommer ut med ladestopp og rekkevidde. Når jeg har gjort denne øvelsen med vår 2014-modell Leaf 24kWh, stemmer forbruket som ABRP oppgir ganske bra med det faktiske forbruket på bilen.
Men ABRP oppgir et lavere forbruk på e-NV200 (både 24kWh og 40kWh) enn på Leaf'en. Det får jeg ikke helt til å stemme. Greitt nok at Leaf ikke er noen forbruksvinner, men e-NV200 med sin kassebil-form må da komme noe dårligere ut? Drivverk og batteri er jo det samme. Det er riktignok noe mindre og smalere hjul på e-NV200 enn Leaf, så det er kanskje noe å hente der, men likevel...
Noen e-NV200-eiere som har noe erfaring med ABRP? Stemmer utregningene med det virkelige liv, eller er det "way off"?
Men ABRP oppgir et lavere forbruk på e-NV200 (både 24kWh og 40kWh) enn på Leaf'en. Det får jeg ikke helt til å stemme. Greitt nok at Leaf ikke er noen forbruksvinner, men e-NV200 med sin kassebil-form må da komme noe dårligere ut? Drivverk og batteri er jo det samme. Det er riktignok noe mindre og smalere hjul på e-NV200 enn Leaf, så det er kanskje noe å hente der, men likevel...
Noen e-NV200-eiere som har noe erfaring med ABRP? Stemmer utregningene med det virkelige liv, eller er det "way off"?