Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - litium

#31
Lading av Tesla / Sliter med Tibber/Easee
søndag 04. september 2022, klokken 23:03
De siste ukene har jeg slitt med å få Tibber til å lade på riktig tidspunkt på min TM3. Jeg gjør som før, setter planlagt avreise i Tibber og plugger inn, setter ønsket SOC og Tibber rapporter at den planlegger lading på forventet tidspunkt. Så starter den ladingen likevel lenge før - midt i de høyeste pristoppene! Har lastbalansering på 22A (9 kW) men har kontroll på alt annet i huset så det er ikke det som påvirker. Tibber svarer ikke på mail som de gjorde, så sålangt ingen hjelp å få der.

Som workaround nå har jeg slått av smartlading og hånderer det manuelt. Her en natt smartladet den likevel selv om det var deaktivert (unngikk en pristopp som iogforseg var bra...)

Jeg har bare satt smartlading på Easee-powerupen og ikke på Tesla-powerup, etter anbefaling fra Tibber en gang i tiden.

Noen som har erfart det samme og/eller har noen tips?
#32
Model 3 / Sv: Autopilot og tilhenger
fredag 12. august 2022, klokken 12:26
Litt off topic - går strøm til hengeren fra hovedbatteriet eller 12V-batteriet. Altså, hvis man bruker strøm på en campingvogn, hvilket batteri tappes?
#33
Model 3 / Sv: Autopilot og tilhenger
onsdag 10. august 2022, klokken 12:56
Takk for det. Men det som var tilfellet her var at autopilot noen ganger er aktiv, selv med trailer mode aktiv. Men mulig det er når hengeren er lett nok?
#34
Model 3 / Autopilot og tilhenger
onsdag 10. august 2022, klokken 12:04
Etter det jeg forstår så skal ikke autopilot (styring) fungere når man trekker tilhenger. Ved et par anledninger har likevel dette vært aktivert ved tilhengerkjøring (altså både styring og CC) med tilhengermodus aktivert (blått ikon).

Har dette vært en glitch, eller er det muligheter for å ha dette aktivert med henger?

2019 LR AWD.
#35
Model 3 / Sv: Fremgangsmåte for å kreve omlakkering
lørdag 30. april 2022, klokken 17:27
Sitat fra: model3pw på lørdag 30. april 2022, klokken 16:57
Du er sikker på dette ikke bare er standard rustne metallpartikler utenpå lakken fra motorvei etc? Har du prøve å spraye på med Iron X og tilsvarende produkt?

Nei, er ikke sikker på noe - men det kan jeg helt klart prøve, takk for tips. Men ville trodd at man kunne føle en slik partikkel på utsiden?
#36
Model 3 / Sv: Fremgangsmåte for å kreve omlakkering
lørdag 30. april 2022, klokken 16:34
Jeg oppdaget idag at det fullt av små flekker med mikrorust på 2019-modell LR. Jeg kunne ikke føle rustflekkene med fingrene så dette ser ut til å oppstå av seg selv under lakken. Andre med tilsvarende erfaring?
#37
Tesla SW og AP / How annoying...
lørdag 24. juli 2021, klokken 01:04
Neste gang skrur jeg ned det skiltet...  >:(
#38
Lading av Tesla / Sv: Easee-nettverket nede
lørdag 12. desember 2020, klokken 22:11
Jeg kunne ikke deaktivere smartlading på Easee i Tibber, men kunne deaktivere det på selve bilen i Tibber (uvisst for meg hvorfor dette må aktiveres både på Easee og Tesla). Uansett, det løste ladeproblemene for min del.
#39
Lading av Tesla / Sv: Easee-nettverket nede
lørdag 12. desember 2020, klokken 11:56
I dette tilfellet hadde vel ikke spilt noen rolle om man har Tibber eller Easee smartlading siden Easee er nede.

Easee sier til meg at om smartlading hadde vært deaktivert så hadde jeg ikke hatt problemer. Så det blir deaktivert ved neste kontakt. Det er vel peanøtter det man sparer pga nettleien.
#40
Lading av Tesla / Easee-nettverket nede
fredag 11. desember 2020, klokken 23:32
Hele Easee-nettverket er nede og jeg får ikke ladet. Flere som har det problemet? Lite gjennomtenkt at man ikke har en manuell override. Det er strøm, men den klarer ikke å sende den til bilen.

https://easee.statuspage.io/
#41
Model 3 / Sv: Feil på servostyring?
onsdag 09. desember 2020, klokken 19:07
Ja det høres ganske likt ut. Merker det spesielt ved litt større ratttuslag ja. Får nevne det ved neste servicebesøk.
#42
Model 3 / Feil på servostyring?
søndag 06. desember 2020, klokken 22:49
Hehe, nope. Men det det er omtrent slik det kjennes ut - som om den er på sport noen steder.
#43
Model 3 / Feil på servostyring?
søndag 06. desember 2020, klokken 22:01
Siste par uker har jeg merket at styringen virker litt annerledes, det føles som om den er tregere på noen rattutslag og yter ekstra motstand på noen steder. Det dukket opp ganske pluteselig en gang etter jeg byttet til vinterhjul tror jeg. Jeg har riktig trykk på alle hjul, ingen synlig skeivslitasje på dekkene eller vibrasjon eller andre problemer under kjøring. 2020.44.10.1. Noen som har erfart noe lignende?
#44
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
fredag 06. november 2020, klokken 21:55
Jeg synes betalingen er for dårlig ennå til å være betatester for Tesla. Hvis de hever den fra 74.500 til 100.000 så kanskje jeg synes det er verdt det  :D
#45
Sitat fra: sjokomelk på lørdag 06. juni 2020, klokken 23:27
2) Jeg hadde ikke holdt pusten. Det at bilen kobler fra wifi hver gang du setter den i Drive gjør at du kanskje synes det blir for mye styr å koble til wifi hele tiden, og heller betaler de kronene Prem.conn. koster. Hadde jeg vært en leverandør hadde jeg ikke gjort det enklere å la være å kjøpe tjenestene mine som jeg tjener penger på. Heller motsatt. ;D

Bakgrunnen for forslaget er at jeg tenker at dette ikke ikke er noe som Tesla gjør for maksimere inntjening, men for å dekke inn reelle kostnader - slik som jeg forstår er filosofien på superlading også. Dermed medfører ikke de brukerne som velger å ikke ha premium connectivity noe tap heller.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA