Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - jman76

#91
ID.3 / Sv: Oppdatering fra Volkswagen
onsdag 20. mai 2020, klokken 09:45
De vil vel helst selge trillinger?

Prisen på rimeligste modell er kanskje ikke helt krise, men totalt håpløst hvis det ikke er skiluke på denne modellen.

Da fremstår den som en veldig lite praktisk bil sammenliknet med for eksempel Nissan Leaf. Tror nok det kommer til å rulle ut en del ekstra + Leafer etter denne nyheten.
#92
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Lynlading på Leaf 62kWh
fredag 15. mai 2020, klokken 12:09
Sitat fra: lrhanssen på fredag 15. mai 2020, klokken 10:08
Det er denne utviklingen jeg venter på at det skal skje noe med. Med tanke på at det kommer flere og flere biler på marked i Norge med chademo. F.eks Xpeng, MG ZS Ev, Lexus UX.. Riktig nok kun Nissan Leaf 62KWh som kan lade med høyere hastighet.. I praksis vel å merke.


Sent from my iPhone using Tapatalk

MG ZS EV har CCS.
#93
Tang EV600 / Sv: BYD Tang EV 600 - SUV til Norge i 2020
onsdag 13. mai 2020, klokken 15:02
Sitat fra: Radial på mandag 11. mai 2020, klokken 05:53
Denne så jo ganske romslig ut, mangler bare god pris og en god hengervekt, så er denne fort en suksess som RSA aldri har opplevd før.

Tror ikke den slår Suzuki Baleno ;)

RSA kommer til å tapetsere alle mulige markedsføringskanaler med den nye Norgesbilen Tang.
#94
VW kommer til å styre showet med ID.3. De som skal selge mye elbil i løpet av høsten må posisjonere seg veldig fornuftig i forhold til VW.

Tar nok ikke lang tid før det blir noen veldig fine kampanjer fra Nissan igjen ;)

Tror heller ikke MG kan øke prisene veldig mye på eventuell ny og mer moden batch hvis de skal holde volumet oppe.
#95
G3 / Sv: Xpeng G3
mandag 11. mai 2020, klokken 13:50
Blir nok ikke et voldsomt salg i Norge til den prisen, men det kan nok være fornuftig å starte litt pent og bygge opp lokalt serviceapparatet. Kanskje derfor den er 50.000 kroner for dyr, men noen eksemplar får de nok solgt. Bilen ser bra ut.

Ser de produserer en utgave med 51 kWh i Kina. Tror nok den hadde blitt mye mer interessant i Norge til en pris rundt 300.000. G3 ser betraktelig mer "moden" ut enn MG.

Tror nok Xpeng og BYD kommer til å ta ganske solide markedsandeler i løpet av få år.

Kommer det noen tusen kinabiler med Chademo i Norge fremover, er det ikke sikkert den pluggen så død som alle vil ha det til.
#96
Mii electric / Sv: AC lading Mii
mandag 11. mai 2020, klokken 12:02
Så det er altså mulig å stille inn til 5A lading i bilen?
#97
Leaf 2010-2017 / Sv: Større batteri, 450 km rekkevidde
tirsdag 21. april 2020, klokken 09:12
Artige prosjekter, håper det blir flere slike.

Dere må vel sende inn dokumentasjon eller vise bilen til veimyndighetene når batteripakker skiftes?

Blir marginene for små til at nisjeverksteder faktisk kan satse på dette når markedet etter hvert bli større på brukte batteripakker? Det virker jo som de som får dette inn i fingrene og har de rette produktene kan gjøre denne jobben raskt.

Jeg forstår det slik at det vil være en ganske "enkel" operasjon med tid og stunder å sette inn et 62 kWh-batteri i en 40-Leaf?
#98
Elbilen i Samfunnet / Sv: Vil nybilprisene stige 50% til høsten?
tirsdag 24. mars 2020, klokken 12:12
Nja... Tror ikke EU kommer til å stå så veldig mye mer samlet når dette er over.

Vi må produsere en del mer selv i dette landet. Back to basic.

Det er vel nå lite som tyder på at fornyelsen av bilparken i Norge kommer til å fortsette i samme forrykende tempo. Vi må vedlikeholde mer av det vi har, og det er kanskje ikke det aller verste for miljøet tross alt.
#99
Nissan / Sv: Mulig med kjettinger på nissan Leaf 2018?
fredag 28. februar 2020, klokken 14:26
Noen som erfaring med 12 mm kjetting på Leaf?
#100
ID.3 / Sv: VW ID.3 - tråden
fredag 28. februar 2020, klokken 09:49
Så da blir det trolig både skiluke og takstativ?

Får håpe at 10.000 tyskere klarer å få orden på alle ledninger og software ;)
#101
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Nye BKK ladestasjoner
torsdag 20. februar 2020, klokken 16:10
Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være et bra potensial for en liten samling ladere på Biri eller Moelv. Kanskje litt utfordrende med Moelv akkurat nå med tanke på veibygging, men det er en veikro på Biri som virker å være godt besøkt, uten at jeg vet hvordan den blir berørt av kommende veibygging.
#102
ID.3 / Sv: Priser i Norge og utlandet
onsdag 19. februar 2020, klokken 11:17
Hvilket lager?

Bilene kommer til Norge i sommer. Tidene da folk kjøpte elbiler usett er på hell. De får garantert solgt bilene de trenger når den kommer til Norge. 349.000 fiks ferdig?

Jo, dette blir Norges mest solgte bil i 2020.
#103
Kia Niro EV / Sv: e-Niro på Finn.no
tirsdag 18. februar 2020, klokken 08:49
Det er i mine øyne helt umulig å forutsi et marked når man bestiller en bil mange måneder og kanskje år frem i tid. At noen i enkelte tilfeller kan ønske å tjene penger på det, er vel ingen overraskelse og lite å kritisere.

For min del har jeg ikke ønsket å kjøpe en ny elbil av en aktør som ikke ønsker å levere et stort volum elbiler til markedet, selv om denne innstillingen kanskje ikke har vært det mest lønnsomme for meg de siste par årene.

Flippingens tidsalder er uansett over nå i løpet av 2020 når rammevilkårene er satt.
#104
Leaf 2010-2017 / Sv: Større batteri, 450 km rekkevidde
fredag 14. februar 2020, klokken 14:18
De gamle Leafene er greit dimensjonert for den ekstra vekten?
#105
He, he... utvalget for oss Chademoslitere har jo aldri vært bedre. Har stått 30 minutter i ladekø på to år, hvorav et kvarter var på en gratis hurtiglader i Sverige.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA