Noen som vet om felt J-M i plan 3 fortsatt er stengt?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Joltus på onsdag 28. november 2018, klokken 09:03
Bimmelim eller bommelom?
Sitat fra: TM på mandag 26. november 2018, klokken 20:57Nei, det var høy batteritemperatur som strupet ladefarten. Skal sies at jeg på vei hjem tok av E6 ved Minnesund og kjørte rv. 33 om Gjøvik. Da var det rundt fem minus og tempmåleren i bilen sank noe. Ladet kjapt på Gjøvik, men rakk ikke å sjekke ladefarten på siste lading, da var andre behov mer prekæreSitat fra: jman76 på fredag 23. november 2018, klokken 10:46Så lav utetemperatur er heller ikke nok til å hindre at batteriet blir varmt ?
To raske ladinger hver vei, så ble det ganske tregt (laveste 26 kW). Cirka 1.t 20 min lading hver vei. Temperaturer fra minus fem til noen plussgrader i Østfold og Sverige.
For det var vel ikke lav temperatur på batteriet som ga så lav ladefart som 26 kw ?
Sitat fra: ThomasEL på fredag 23. november 2018, klokken 10:52Sitat fra: jman76 på fredag 23. november 2018, klokken 10:46
Da har jeg gjennomført ilddåpen som elbilist. Lillehammer - Gøteborg t/r med lading over natten i Gøteborg.
Konklusjon; fullt mulig hvis man henger etter trailerne på E6 og henger med trailersjåførene på Trailer Club på CircleK.
Fem ladestopp hver vei (hadde holdt med fire med litt mer tolmodighet på laderne). Fem minutter i ladekø på en gratis hurtiglader i Sverige, ellers ledig ved alle ladere. Bruker ikke Leaf Spy.
To raske ladinger hver vei, så ble det ganske tregt (laveste 26 kW). Cirka 1.t 20 min lading hver vei. Temperaturer fra minus fem til noen plussgrader i Østfold og Sverige.
Grei tur alene, men gjentar nok ikke samme tur med barn uten overnatting på halvveien
Takk for at du deler erfaring :-)
Vi snakker da ca 46 mil..?
Fem ladestopp hørtes utrolig mye ut. Burde jo teoretisk gå med to. Og iallfall med tre. Men det avhenger selvsagt veldig av forbruk (fart) og hvor lenge man vil lade hver gang.
Sitat fra: Dudi på tirsdag 25. september 2018, klokken 09:21
Skal bli spennende å kjøre Leaf 2018 fra Strømmen til Nordseter til helgen. Det blir masse motorveikjøring og stigning. Jeg kjørte denne turen et par ganger med en Ioniq i fjor. Jeg får stort sett samme kjøreforhold som i fjor denne gangen også. Startet med max sakteladet batteri. Husker at Ioniq hadde igjen 60Km på Rudshøgda etter 130Km kjøring. Da hurtigladet jeg.