Easee har innebygget dc-vern, så det holder med sikring.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Bjoris på fredag 18. oktober 2019, klokken 16:54
Gidder ikke å bytte og bytte, og akkurat nå er jeg også usikker på hva jeg ville byttet til...
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 21. oktober 2019, klokken 09:32
Det er ikke "bra" for batteriene å lades fullt opp, selv en gang i blant. Fordelen med å gjøre dette er at batteristyringen justerer seg inn i forhold til tilgjengelig kapasitet, slik at man kan få noe mer energi tilgjengelig, og bedre estimater på gjenstående på batteriet. Men det er likegyldig for battericellene hvor riktig disse estimatene er.
Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på lørdag 19. oktober 2019, klokken 21:50
Er ikkjeTibber sin20% rabatt på veg ut? (Når timeprisfakturering og all 'smartness' er fullt implementert for elbilladinga , som er kun det 20% rabatten gjeld for uansett) Er det ein tilleggskost pr nnd for bruk av Tibber Pulse monitor service saman med Easee sin elbillader?
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Sitat fra: gr på onsdag 02. oktober 2019, klokken 11:04Sitat fra: Cral på onsdag 02. oktober 2019, klokken 07:43Har ikke akkurat fulgt med på Soul, men er det et problem der? Har e-Niro samme greia? Har aldri ladet 12V separat på den, men har bare hatt den siden mars, da. Kjøres som regel i et par uker mellom hver gang den plugges inn. Stod også nettopp en måned hos forhandler uten lading (tror jeg), og i sommer stod den omtrent tre uker hjemme uten lading.
Spør Soul eiere om det...
Sitat fra: gr på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 21:08
Og for noen råd, vedlikeholdslade 12V med separat lader?? Hva slags elbiler er det som ikke lader 12V når hovedbatteriet lades? Og under kjøring?
Sitat fra: sylwester på torsdag 12. september 2019, klokken 22:37
Hvor smart er disse smarte laderene? Den ser på strømprisen, men kan ikke gjette uventede fall eller topper i fremtiden. Hvordan vet den at den får den rimeligste prisen nå og de 5 timene som kommer og ikke de 5 rimene som kommer om en time. Alle prisene er lavere om natta så sammenlinet med en dum ladeboks + timer som lader 2-6 hver natt evt utvide på hver side for lengre kjøring per dag. Jeg tviler på at forskjellen vil være så stor. Begge vil være bedre enn at den starter klokka 18.