Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Henke

#1
Model S 2013 - 2022 / Refusjon eMMC
tirsdag 01. juni 2021, klokken 16:44
Har noen fått refusjon enda? Fikk man kopi når man sendte inn skjemaet for refusjon?
#3
Model 3 / Noen som vet hva prisen for serviceplan er?
onsdag 06. mars 2019, klokken 14:57
Jeg greier ikke å finne prisen på dette. Er det noen som vet hva prisen er for service / serviceplan for model 3?
#4
Model S 2013 - 2022 / Styringen sitter fast i svinger - TMS 2015 85D
torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:05
Opplevde igår en litt skummel opplevelse.

Jeg kjørte igår kveld og opplevde at rattet satt fast i en sving. Jeg trodde først dette var is på veien siden bilen bare fortsatte og at det ikke var noe galt med bilen, så jeg kjørte ut på motorveien.

Når jeg svinger av så skjer det samme igjen. Rattet blir tungt og hjulene går ikke tilbake når jeg slipper det. Nå ble rattet hardt selv om servoen fortsatt fungerer(?) og all kjøring blir "manuel", der jeg må bevege frem og tilbake i svinger for å kompensere.

Veldig glad at jeg kjørte bilen. Kunne fort blitt en ulykke.
Jeg ble litt sjokkert da han på telefonen sa at dette var et vanlig problem på alle biler, ihvertfall Tesla. Han sa det mest sannsynelig var en slitedel som fremprovoserte dette men at jeg måtte ta bilen inn for å sjekke det ut. Tidligst får jeg bilen tilbake i Januar. Altså 60+ dager (Brumunddal Tesla).

Kjøpte bilen brukt mens jeg venter på å prøvekjøre E-tron før jeg bestemmer meg om det blir den eller x. Om det er vanlig at Teslaer plutselig "låser" rattet så tror jeg valget blir rimelig lett. Glad jeg alltid har hendene på rattet.

Tror om autopiloten hadde vært på så hadde bilen bare fortsatt svingen og kræsjet om hendene var av rattet.

Ser nå at et lignende problem skjedde med bilen på 98 000 kilometer, da ble rattstamme modul og et ledd i rattstammen byttet.

Har noen andre opplevd noe lignende? Om jeg tørr så skal jeg filme problemet.
#5
BMW i3 / Slippe gassen charge problem?
fredag 10. mars 2017, klokken 16:58
Hei!

Kjøpte en ny i3 for et par uker siden og har opplevd et par problemer med den siste uken. Skal ned på verksted mandag for å sjekke det ut men tenkte å spørre er først om noen kan relatere til det samme problemet jeg har.

Er det normalt at bilen ikke bremser ned og lader når man  slipper gassen? Merker at bilen kun noen få ganger faktisk bremser ned bilen når jeg slipper gassen og når den bremser er det ofte under 12 kmt. Selv når jeg er i høy fart går bilen nesten i fri og charger bare 2 barer.

Trodde det først kunne være temperaturen. Men idag var en fin dag med masse plussgrader. De første 1000 km var uten dette problemet.

Selv om jeg slipper gassen på motorveien glir bilen og lader ikke.

Noen? Er det et problem eller er jeg bare for gal og kresen.

Takk på forhånd!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA