Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - KTS

#16
Model Y / Sv: Tesla Model Y Videos
søndag 15. mars 2020, klokken 21:50
Feil link tidligere...


https://youtu.be/A02SV63bwok
#17
Skoda ENYAQ / Sv: Enyaq i media / Nyheter om Enyaq
lørdag 11. januar 2020, klokken 20:34
Sitat fra: lirekassa på fredag 10. januar 2020, klokken 22:29
KAROQe iV

Skal være en større vil en Karoq, i så fall Kodiaq ett eller annet...
#19
Skoda ENYAQ / Sv: Reservasjon Skoda Vision iV
søndag 03. november 2019, klokken 08:04
Denne kom i går:
HVA FORVENTER DU?
ŠKODA er i innspurten av utviklingen av merkets store elektriske familie-SUV. I den forbindelse vil vi gjerne få noen innspill fra deg om bilvalget ditt og forventningene dine til oss og til bilen. I ŠKODA tror vi på smarte løsninger, og når vår første helelektriske familie-SUV rulles ut på norske veier, skal den være smart – og i størst mulig grad tilpasset dine behov og preferanser.
#20
Skoda ENYAQ / Sv: Reservasjon Skoda Vision iV
torsdag 31. oktober 2019, klokken 07:37
Var det ikke slik at forhandlere skulle få litt mer info i november og vi andre ut på sen vinteren?
#21
Skoda ENYAQ / Sv: Reservasjon Skoda Vision iV
onsdag 16. oktober 2019, klokken 20:58
Sitat fra: EspenFe på onsdag 16. oktober 2019, klokken 15:33
Sitat fra: telcontar på onsdag 16. oktober 2019, klokken 15:04
Lest at produksjonsmodell skal være veldig lik konseptmodellen, da tolker jeg det som at det er coupe kommer først.

Vision iV bygges på id3 plattformen, så den bruker ikke noe eksisterende fra Skoda eller VAG.
I følge elbil24 så har de fått bekreftet fra Skoda følgende:

"Det som til nå ikke er gjort kjent er at Vision iV kommer i to utgaver, og det er ikke kupé-utgaven vi her har prøvekjørt som kommer først. Det er nemlig en mer ordinær SUV som først dukker opp, en bil der taklinjen er trukket rettere bakover, tilsvarende som på Skoda Karoq. Denne kommer i løpet av andre halvår 2020, og et par måneder senere dukker kupé-utgaven opp."

Om vi skal stole på elbil24 så kommer SUV-utgaven først, og coupe senere.

Er vel Skoda Kodiaq den blir tilnærmet lik i størrelse
#22
Skoda ENYAQ / Sv: Reservasjon Skoda Vision iV
mandag 16. september 2019, klokken 22:31
Må vel bety at vi er minst 6245 som har betalt inn 5000 kr. Så spørs det hvor mange som har angret... kanskje noen 100?
#23
Skoda ENYAQ / Sv: Reservasjon Skoda Vision iV
lørdag 07. september 2019, klokken 19:29
1200 biler produseres per dag på fabrikken i Mlada Boleslav
(https://www.skoda-auto.com/news/news-detail/all-electric-vehicles)

10000 Kodiaq i måneden fordelt på 6 fabrikker (https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/250000th-kodiaq-manufactured-a-new-milestone-in-the-skoda-suv-campaign/)

Får håpe at Skoda faktisk prioriterer Vision, så får vi nok nok biler til Norge.

#24
Skoda ENYAQ / Sv: Reservasjon Skoda Vision iV
søndag 01. september 2019, klokken 13:00
Nærmer seg 6000 registrerte nå. Blir spennende å se hvor mange biler Skoda kommer til å lage per uke.
#25
B-Electric / Sv: Forvarming
tirsdag 22. januar 2019, klokken 17:00
Ladekabel må ikke stå i. Bruker selvsagt litt kapasitet, men det er det verdt. Batteri blir vel også varmet opp, da regenerering fungerer umiddelbart i kaldt vær. Kan også forhåndsinnstille direkte i bilen. App funker meget bra til direkte oppvarming. Er på i ca 15min
#26
B-Electric / Sv: Serviceavtale hos Mercedes-Benz
mandag 10. desember 2018, klokken 15:40
Gammel tråd, men fikk nettopp pris på B service: kr 5737,-
Dette er dyrere enn bensinbilene jeg har hatt tidligere...
#27
B-Electric / Sv: dårlig kvalitet på motorer?
mandag 03. desember 2018, klokken 18:26
https://avt.inl.gov/sites/default/files/pdf/fsev/fact2015mercedesbclass.pdf

28kWh tilgjengelig med det som blir indikert som 100%.
32kWh tilgjengelig ved Range+ Bilen indikerer fortsatt 100%, men man kam kjøre ca 20-30km før man kommer under 100%
35/36kWh total kapasitet.
Det vil si at det er mer kapasitet igjen etter range+.

Jeg har ikke fått noe informasjon ved kjøp av mine to biler (nr 2 er omlevering av nr 1, men forskjellig selger) at man må spare på bruken, ei heller at reklamasjon og garanti ikke vil være gjeldende.

Og ja, hurtigladere hadde vært flott!
Men funker for turer rundt 200km+ om man tar seg et lite pit-stop underveis ved behov
#28
B-Electric / Sv: dårlig kvalitet på motorer?
lørdag 01. desember 2018, klokken 20:12
Er Tesla motor og batteri, så regner med samme feil kan oppstå på produkter produsert før de fant feil(ene).

Rekkevidden på vinter er minst 70% av sommer. Med E+ og range+ klarer jeg fint 120km ved å kjøre i et strekk om vinteren. Start-stopp-start stjeler rekkevidde på grunn av full batterioppvarming to ganger. Sommer med E+ og range+ har jeg kjørt nærmere 180km med ca 10%. Holder fartsgrensen, og kjører forbi når det trengs.
Har ikke kjørt full test med å kjøre fra 100% + range+ Til 0%.
Mitt snitt med mye korte etapper er på ca 26kwh/100km. Dette inkludere fjellturer på ca 120 km t/retur i enkelte helger.

Range+ er ikke noe man trenger å spare på, men ingen grunn å trykke på knappen før lading dersom man vet at man ikke har behov (både fysisk og psykisk) dagen der på...
#29
Jeg fikk omlevering etter at min bil (2015 modell) var 4 måneder på verksted. Feilen oppsto da bilen hadde kjørt ca 10000 kilometer, ca 5 måneder gammel. Samme feil oppsto 1 kilometer fra verkstedet da jeg hadde hentet den.
Motor og girkasse, samt bærearm og hjullager ble byttet uten at lyden forsvant... Innbyttebilen ble lagt ut for salg av forhandler noen måneder senere, så antar de fant feilen til slutt.
Ingen feil med 2017 modellen.
#30
Har ikke kjørt den strekningen, men kan hende det akkurat går om vinteren. 20minutter på Dale, Voss eller Vinje vil nok gjøre susen. Har tidligere kjørt en uten Range+ til klatreparken og tilbake til Skulestadmo før jeg ladet, maks 5grader. Husker ikke rest strøm, men var over 10%. Strømmen varer lengre om man kjører kontinuerlig enn flere korte turer.

Kjører selv til og fra Kvamskogen ca 110km med full bil og takboks. Forvarmer bilen (uten å være tilkoblet) på returen. Men pleier uansett å stoppe på butikken på veg opp, og lader da samtidig. Til Kvamskogen er det jo først 250 meter opp til Gulbotn før det går ned til Bjørkheim, og ny stigning til 450 meter over havet.

Til Myrkdalen er det jo tilnærmet flatt til Voss, deretter stigning til 450 MOH.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA