Hei.
Har nylig kjøpt en 5 seters 2000mod Berling som har gått 125k. Gått igjennom kvitteringer å sett at det er byttet rundt 8 celler opp igjennom historien til denne bilen.
Dum som jeg var leste jeg meg ikke opp om psa før kjøp og med den lange turen med biltralle for å hente bilen tok jeg meg heller ikke tida til å teste rekkevidden.
Kjøpte bilen for 38k.
Da jeg fikk bilen i Februar i år, hadde den stått fullladet i en lengre periode så på min første tur kom ladelampen på rund 40% og gimp mode etter det. . rekkevidden var ca 2 mil.
Fant da dette forumet å begynte å lese meg opp og konkluderte med at jeg hadde flere defekte celler og begynte straks å lete etter delebil.
Sendte også melding til forrige eier "som forøvrig bare hadde hatt bilen ett halvt år før han fant ut at rekkevidden ble for liten for hans bruk" spurte om han ville gi tilbake 5k på kjøpssummen for å sponse i til en delebil, siden han hadde skyld i at batteriene hadde stått fullladet så lenge.
Fikk ikke svar på melding og ikke tok han tlf da jeg forsøkte å ringte. Søkte han deretter opp på fb og sende han en pm. Jeg så at han hadde åpnet meldingen og lest den, svaret var blokkering^^
Kontaktet deretter han som hadde hatt bilen i mange år før han jeg kjøpte den av, som tipset meg om å prøve flere opp og utladninger for å se om det hjalp. og etter noen turer så jeg forbedring så nå går bilen ca 5-6 mil på en lading og ladelampen kommer på mellom 10-20% alt etter hvor hard jeg er på gassen mot slutten.
Jeg og ungene har blitt mere å mere glad i den lille praktiske bilen så har bestemt meg for å ikke heve kjøpet.
Har derfor kjøpt en 99 mod Peugeot 106 som har gått 61k for å ha tilgang til deler.
Hvilke deler dere ville tatt vare på fra 106'n og er det er noe spesielt man må tenke på før man begynner å demontere bilen ?
Men hovedspørsmålet mitt er om det er lurt å sette batteripakkene fra 106'n rett inn i Berlingoen og heller ha de pakkene som har gått lengst som reserve celler ?
Har nylig kjøpt en 5 seters 2000mod Berling som har gått 125k. Gått igjennom kvitteringer å sett at det er byttet rundt 8 celler opp igjennom historien til denne bilen.
Dum som jeg var leste jeg meg ikke opp om psa før kjøp og med den lange turen med biltralle for å hente bilen tok jeg meg heller ikke tida til å teste rekkevidden.
Kjøpte bilen for 38k.
Da jeg fikk bilen i Februar i år, hadde den stått fullladet i en lengre periode så på min første tur kom ladelampen på rund 40% og gimp mode etter det. . rekkevidden var ca 2 mil.
Fant da dette forumet å begynte å lese meg opp og konkluderte med at jeg hadde flere defekte celler og begynte straks å lete etter delebil.
Sendte også melding til forrige eier "som forøvrig bare hadde hatt bilen ett halvt år før han fant ut at rekkevidden ble for liten for hans bruk" spurte om han ville gi tilbake 5k på kjøpssummen for å sponse i til en delebil, siden han hadde skyld i at batteriene hadde stått fullladet så lenge.
Fikk ikke svar på melding og ikke tok han tlf da jeg forsøkte å ringte. Søkte han deretter opp på fb og sende han en pm. Jeg så at han hadde åpnet meldingen og lest den, svaret var blokkering^^
Kontaktet deretter han som hadde hatt bilen i mange år før han jeg kjøpte den av, som tipset meg om å prøve flere opp og utladninger for å se om det hjalp. og etter noen turer så jeg forbedring så nå går bilen ca 5-6 mil på en lading og ladelampen kommer på mellom 10-20% alt etter hvor hard jeg er på gassen mot slutten.
Jeg og ungene har blitt mere å mere glad i den lille praktiske bilen så har bestemt meg for å ikke heve kjøpet.
Har derfor kjøpt en 99 mod Peugeot 106 som har gått 61k for å ha tilgang til deler.
Hvilke deler dere ville tatt vare på fra 106'n og er det er noe spesielt man må tenke på før man begynner å demontere bilen ?
Men hovedspørsmålet mitt er om det er lurt å sette batteripakkene fra 106'n rett inn i Berlingoen og heller ha de pakkene som har gått lengst som reserve celler ?