Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Grumle

#106
Tidlige elbiler: PSA / Hva ville dere gjort og hvorfor ? :)
lørdag 27. mai 2017, klokken 12:10
Hei.

Har nylig kjøpt en 5 seters 2000mod Berling som har gått 125k. Gått igjennom kvitteringer å sett at det er byttet rundt 8 celler opp igjennom historien til denne bilen.


Dum som jeg var leste jeg meg ikke opp om psa før kjøp og med den lange turen med biltralle for å hente bilen tok jeg meg heller ikke tida til å teste rekkevidden.

Kjøpte bilen for 38k.


Da jeg fikk bilen i Februar i år, hadde den stått fullladet i en lengre periode så på min første tur kom ladelampen på rund 40% og gimp mode etter det. . rekkevidden var ca 2 mil.

Fant da dette forumet å begynte å lese meg opp og konkluderte med at jeg hadde flere defekte celler og begynte straks å lete etter delebil.

Sendte også melding til forrige eier "som forøvrig bare hadde hatt bilen ett halvt år før han fant ut at rekkevidden ble for liten for hans bruk" spurte om han ville gi tilbake 5k på kjøpssummen for å sponse i til en delebil, siden han hadde skyld i at batteriene hadde stått fullladet så lenge.

Fikk ikke svar på melding og ikke tok han tlf da jeg forsøkte å ringte. Søkte han deretter opp på fb og sende han en pm. Jeg så at han hadde åpnet meldingen og lest den, svaret var blokkering^^

Kontaktet deretter han som hadde hatt bilen i mange år før han jeg kjøpte den av, som tipset meg om å prøve flere opp og utladninger for å se om det hjalp. og etter noen turer så jeg forbedring så nå går bilen ca 5-6 mil på en lading og ladelampen kommer på mellom 10-20% alt etter hvor hard jeg er på gassen mot slutten.

Jeg og ungene har blitt mere å mere glad i den lille praktiske bilen så har bestemt meg for å ikke heve kjøpet.

Har derfor kjøpt en 99 mod Peugeot 106 som har gått 61k for å ha tilgang til deler.

Hvilke deler dere ville tatt vare på fra 106'n og er det er noe spesielt man må tenke på før man begynner å demontere bilen ?

Men hovedspørsmålet mitt er om det er lurt å sette batteripakkene fra 106'n rett inn i Berlingoen og heller ha de pakkene som har gått lengst som reserve celler ? :)

#107
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Fylle vann på batteriene.
torsdag 25. mai 2017, klokken 16:17
Takker for innspill! Da blir det demontering av kasse 11 :)
#108
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Fylle vann på batteriene.
tirsdag 23. mai 2017, klokken 22:55
Takker for info! :) Men om det er den slangen som er problemet så kan det jo kanskje fungere å sette litt trykk på tanken man fyller vannet fra, eller hva tror du ? Så kan man modifisere slangen en gang man uansett må ta ned 11 kassen.
#109
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Fylle vann på batteriene.
mandag 22. mai 2017, klokken 22:31
Det hjalp! Tusen takk! :) Fant utløpsslangen å alt så greit ut. Må nok ned med den kassen da skjønner jeg.

Har du noe bilde av modifiseringen du utfører ? :)
#110
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Fylle vann på batteriene.
mandag 22. mai 2017, klokken 21:17
Hei. Prøver å fylle batterivann på en Citroen Berlingo. Har ladet den fullt opp og fylt til det renner ut, men får ikke fylt opp nippelen det står INTM G på.

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre og om hvor den batteripakken befinner seg ? Tenkte sånn at jeg kunne sjekke om avløpsslangen har tettet seg ? Påfyllingsnippelen ser ut til å være i orden.

#111
Har sendt deg pm :)
#112
Tidlige elbiler: PSA / Leaf pakke i Berlingo/Partner
onsdag 01. mars 2017, klokken 19:50
Hei :)

Noen som har noen tanker rundt hvordan
man bygger om en PSA til å bruke batteri pakke fra Nissan Leaf ?

Er det i det hele tatt gjennomførbart/mulig ?

Hvor mye utenom batteripakken må man ha ?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA