Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Tesla91

#46
Model X 2014 - 2022 / Sv: Ny feil
fredag 05. juli 2019, klokken 19:31
Høres jo relativt overkommelig ut den listen der da i forhold til alt jeg har vært gjennom. Model X er det verste dritet jeg noen gang har brukt penger på...... Men utifra det jeg leser er det absolutt grunnlag for heving av kjøp, kjør på!
#47
Model X 2014 - 2022 / Sv: Ville dere kjøpt TMX på nytt?
lørdag 08. juni 2019, klokken 20:15
DagfinnN: Det sier jeg ikke at de gjør. Jeg sier bare at du kan ikke konkludere på vegne av alle Tesla-eiere basert på en spørreundersøkelse i et bilforum om det aktuelle bilmerket, det blir for dumt. Spør i et hvilket som helst bilforum rettet mot et spesifikk merke om de er fornøyd med bilen sin. Jeg er sikker på at de fleste i de aktulle forumene er medlem der av en grunn.... Nettopp fordi de liker bilen.

Det er sikkert veldig mange som er storfornøyd med model X'en sin og Tesla generelt, men neppe 97% av eierne. Aldri. Jeg er dog helt greit fornøyd med Model S. Om man går fra en Mazda, Skoda, Ford, etc (biler i et normalt prissegment) og over til en hvilke som helst Telsa vil det naturligvis virke som en ganske stor overgang på de fleste punkt. Men om man er vandt til dyrere BMW, Audi, Merce, Porsche, etc vil jeg påstå at man er mer kresen. Og det er nok garantert førstnevnte som overrepresenterer eierstatistikkene (i Norge grunnet store fordeler, gode rentekampanjer og lave månedsutgifter selv om bilen har en høyere innkjøpspris).

Hodetelefoner: Til dels enig i byggekvaliteten til model S, men vil påstå det er Tesla generelt som sliter der. . Bruker S'n hovedsaklig i jobbsammenheng og til og fra butikken. Skal jeg kjøre fort å ha det morro på veien blir det i GT3'en.. En bil som faktisk flytter på seg etter 120 km/t og uansett drivstoffnivå. En Tesla leverer jo bare optimalt når batteriet holder en viss temperatur og batterikapasitet. Det hjelper lite å kjøre "P" utgave tidlig en lørdags morgen med kaldt batteri når råneguttene på 18 år i området kjører fletta av deg i slitne men trimmede bimmere pga batteriet ditt ikke er under optimale forhold  ;)
#48
Model X 2014 - 2022 / Sv: Ville dere kjøpt TMX på nytt?
lørdag 08. juni 2019, klokken 18:16
Jeg hadde 3 model S før jeg prøvde meg på X, etter jeg klarte å kvitte meg med byrden hoppet jeg over igjen til S. Kjører P100D nå. Men tuller ikke, prøv å gi meg en fullutstyrt X gratis og jeg sier blankt nei! Model S fungerer bra (men er svært fristende å hoppe over til Audi E-tron, få følelsen av litt kvalitet igjen)... Men venter til de evt har kjøpt seg inn på ladenettet til Tesla før det blir aktuelt!

DagfinnN: De færreste med Tesla holder vel til på et eller annet bilforum vil jeg anta? Så kakediagrammet er vel kun basert på de som henger i et bilforum? Og ofte er man jo en "entusiast" om man gjør så...

En annen teori jeg tror har en innvirkning på diagrammet ditt er jo at det er veldig mange med lavere bilbudsjett som har strukket seg langt for å ta seg råd til å kjøre Tesla, enten pga billigere utgifter totaltsett per måned, gode rentetilbud eller en kombinasjon av begge. Om man ikke er vant til premiumbiler i det høyere prissjiktet er det vel lett å bli forelsket i en bil som Tesla?
#49
Model X 2014 - 2022 / Sv: Ville dere kjøpt TMX på nytt?
lørdag 08. juni 2019, klokken 15:07
Har hatt X75D, X90D og XP100D... Ville ikke hatt model X igjen om jeg så fikk den slengt etter meg gratis med alt av utstyr... Forferdelig bil!

(Før flere påpeker "hvorfor har du hatt 3 stykker om den er så kjip", så kan jeg informere om at hver gang har jeg fått svært gode kompensajoner for å oppgradere til ny model X grunnet en rekke feil/mangler med bilene og de har kjøpt tilbake de jeg har hatt.) derfor, kun derfor!

Når jeg kvittet meg med XP100D'en som var nummer 3 i rekken av model X, var det som å poppe en gigantisk og vond kvise på ryggen, altså en svært befriende følelse. Nei, aldri mer.
#50
Model S 2013 - 2022 / Sv: Innbyttepriser
lørdag 08. juni 2019, klokken 13:29
"Det koster å være kar". Med mindre man kjøper nybil i 3-400k klassen, bør man ha råd til å tape noen hundrede laken på kort tid  ;) Helt normalt.
#51
Model S 2013 - 2022 / Sv: Helt plutselig ekstremt bra forbruk
torsdag 06. juni 2019, klokken 10:52
Har merket meg et bedre forbruk i det siste jeg og.. Men det er nok temperaturene ute som har mye av æren for det. I forrige uke var jeg på langtur i lånebilen jeg har via Tesla (en S85 2014 modell uten AP, med ca 180.000km på telleren...)

Turen startet i Bergen med 95% og endte på SUC Lier med 6%. Det er et stykke på 460km. Imponerende i en så gammal S85! Hadde 2 stopp på veien uten å lade.
#52
Model S 2013 - 2022 / Sv: Inventory priser
torsdag 16. mai 2019, klokken 15:58
Det er vel ikke så mange tilvalg på en Tesla at det gjør noe. 2 forskjellige interiør-fargevalg, ellers ganske få ting man kan legge til som ekstra... Kun rosa interiør med limegrønt panel kunne hindret meg i å spare 150-200k på en bil i denne prisklassen, eller vent, kanskje jeg hadde slått til da også.  ;)

Så lenge denne listen ikke blir alt for "allmenn kjent", kan jeg og andre fortsatt kjøpe ny bil til en billig penge, kjøre den 10-15.000 km på 3-4 mnd og bytte til ny bil uten særlig tap. Legger man til grunn bilgodtgjørelse (om man har det i arbeidsavtalen sin) og innkjørte km kr i denne perioden tjener (hvertfall jeg) penger (har hvertfall gjort fram til nå) på samtlige biler.

Ser forresten at det ligger flere 100D greit under 700k helt ny nå.. Disse kan man jo kjøpe å selge igjen ubrukt på finn.no med 35-50k i fortjeneste. 2 biler i måneden og man har en helt grei netto lønn  :)
#53
Model S 2013 - 2022 / Sv: Inventory priser
onsdag 15. mai 2019, klokken 22:32
Det er jo så mange biler i de listene til enhver tid at man får jo nøyaktig den bilen man ville bygget selv, men 2 mnd før og til en mye bedre pris.

Har hatt Tesla siden 2014 og alltid kjøpt det "nyeste" på markedet. Av S og X. Derfor mange biler.
#54
Model S 2013 - 2022 / Sv: Inventory priser
onsdag 15. mai 2019, klokken 19:34
Man kjøper da aldri "selvbygget" bil hos Tesla. Da taper man jo mye penger og må vente lenge.... Har kjøpt 8 av 8 Tesla via de "skjulte" inventory listene deres... Ikke tapt mye penger på de fram til nå  ;)
#55
Tesla Roadster / Sv: Selger min Roadster 2.5 med chademo
fredag 10. mai 2019, klokken 13:11
Jeg hadde lett vurdert den der om jeg ikke hadde lagt inn depositum på den nye Roadsteren som kommer i 2021! Vi måtte selvsagt ha diskutert litt vedr pris da, men ikke så alt for mye ned. Lykke til!
#56
Model S 2013 - 2022 / Sv: Takstativ - Thule eller Whispbar
tirsdag 25. desember 2018, klokken 16:39
Evt denne typen: Thule Wingbar Edge 958X / 958XB?
#57
Model S 2013 - 2022 / Sv: Takstativ - Thule eller Whispbar
tirsdag 25. desember 2018, klokken 16:30
Hei. Er det noen som har kontroll på hvilke takbøyler som passer model s 18 modell? Ser det er mange Thule stativ på finn.no til en billig penge, men usikker på om de passer.

Vil denne utgave passe: Thule Wingbar Edge Flush/fix?

#58
Model 3 / Sv: Selge reservasjon
torsdag 06. desember 2018, klokken 17:07
Mulig det er blitt sånn da ja. Vet de lovet oss med Tesla i 2016 fordeler/prioritet, om vi reserverte model 3..
#59
Model 3 / Sv: Selge reservasjon
torsdag 06. desember 2018, klokken 15:55
Nja. Tidlig reservasjon og eier av Tesla gir et par måneders fordel på levering, ikke mer. Så selv om jeg er eier av Tesla og reserverer selv idag, får jeg nok 2-3 mnd senere levering.

Men den korte ventetiden er ikke verdt å betale fantasipriser som enkelte ønsker, for å slippe unna. Det vil også være minimalt med penger å tjene på model 3, så reservasjons-spekulantene blir nok skuffet.
#60
Model 3 / Sv: Selge reservasjon
torsdag 06. desember 2018, klokken 14:34
Selv de som legger inn ny reservasjon i dag får konfigurere og sende bestilling på bil med en gang. De får også bil før sommeren 2019. De som reserverte 29.03.16 tjener vel kanskje 2-2.5 måneder på loddet de kjøpte den gang. Så det er begrenset hva man gidder å betale for 2 måneder fram i leveringskøen.

Før i går har jeg hatt en dialog med flere på ca 30k for å overta reservasjonen. Den summen er nå nede i 5-10k. Det er jeg villig til å gi for å spare et par måneders ventetid. Så om noen er interessert i å tjene seg 5-10k på å bygge bil for meg å sende bestilling, ta kontakt på PM.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA