Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Tesla91

#31
Hei. Det er ikke så mange gode alternativer på finn. Ikke "seriøse" alternativer hvert fall.

Jeg burde kanskje oppsummert kriteriene litt bedre ja. Det er vel gjerne bare Tesla MX som p.dd, oppfyller det vi ser etter (men er åpen for forslag/tilbud om noen har noe annet). Alder, batteristørrelse, utstyrsnivå spiller liten rolle så lenge den har 6+ seter.
#32
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Slett meg.
søndag 21. februar 2021, klokken 13:15
Slett meg.





#33
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Slett
mandag 02. november 2020, klokken 21:33
Kan slettes.
#34
Jeg har en fersk erfaring. Jeg meldte inn 2 defekte dørhåndtak på en tre år gammal bil. Bilen var dog passert 100.000km men fortsatt 2 år igjen av "reklamasjonsfristen". Tesla nektet å utbedre disse kostnadsfritt på reklamasjon "da bilen var passert 100.000 km" sa de. Jeg tok saken videre med Forbrukerrådet og etter mye frem og tilbake på mail med Tesla og Forbrukerrådet konkluderte de med at det ikke var å anse som en reklamasjon og jeg måtte dekke utbedringen selv. Nærmere 7500,- per håndtak skulle de ha.

Dette var hos Tesla Kokstad. Norges latterligste kundeservice?
#35
Hei! Jeg har nylig hatt en case mot Tesla vedørende blant annet 2 defekte dørhåndtak (de ville ikke komme ut). 3 år gammal bil som var gått ca 110.000 km når jeg meldte inn feilene. Tesla nektet å utbedre dette på reklamasjon da bilen var passert 100.000km, og de ønsket ca 7500,- i utbedring per håndtak da ledningsnettet frem til håndtakene måtte byttes (påstod de).

Jeg tok saken videre med forbrukerrådet som etter noen måneder frem og tilbake i dialog med meg og Tesla konkluderte med at Tesla hadde rett og jeg måtte dekke kostnadene for bytting selv.

I samme case var det påpekt svært slitte bærearmer foran, disse skulle Telsa ha nærmere 25.000,- for å bytte. Her bestilte jeg en time hos et tredjeparts verksted som byttes disse for 9.500,- inkl. deler og hjulstillingkontroll.

#36
Tesla Roadster / Sv: Next gen Roadster
lørdag 11. april 2020, klokken 10:39
Hei! Er det noen "ververe" her som har fått en bekreftelse på rabatten de vil få på den nye Roadsteren? Jeg har opparbeidet meg ca 70% avslag på bilen men finner ikke igjen denne infoen noen plass etter de lukket verveprogrammet i februar/mars i fjor. Har sendt flere mail til Tesla uten å få svar...
#37
Model 3 / Sv: Toppfart
søndag 21. juli 2019, klokken 16:50
Det hadde vært gøy med girkasse på den nye Roadsteren jeg har bestilt. Men tviler på noen klarer å levere en løsning som tåler de gjentatte belastningene alle de kreftene vil påføre den. Men kanskje den går bra nok i seg selv så man slipper å ønske seg det. Da får jeg parkere GT3'en på langturer når den er på plass!
#38
Model 3 / Sv: Toppfart
fredag 19. juli 2019, klokken 21:59
Girkasseløsning hadde vært kjekt ja. Men for at en P-Tesla og en Tesla generelt skal levere optimalt er man avhengig av rikelig med batteri, og at batteriet er varmt nok..... Og den perioden hvor det er optimale forhold varer ikke så lenge når man er på tur nedover i Europa på flottere veier.

Har "kappet" litt med naboen som har topputgaven av en Alfa Romeo Giulia, og jeg har faktisk aldri klart å holde følge fra 0 kmt i min SP100D. På papiret skal jo den være 0.6 sek raskere til 100.. Merkelig
#39
Model 3 / Sv: Toppfart
onsdag 17. juli 2019, klokken 09:37
Den skal vel klare 261..... Men den går jo som en bøtte med drit etter 150, så det tar jo litt tid å nå den hastigheten. (Vi har SP da, men har prøvd M3P i Tyskland tidligere i år og det var ikke noe å rope hurra for det heller).

Hvert år når vi ruller til varmere strøk har jeg med meg GT3'en, da er det morro på flottere veier nedover på kontinentet  8)  8)
#40
Model 3 / Sv: Sentry mode går tunge dager i møte i Norge?
fredag 12. juli 2019, klokken 23:55
Jeg tror og håper dette blir ulovlig i Norge.  (Har selv Telsa med dette her men bruker det ikke).

Jeg synes ikke det er greit at "halve" nabolaget konstant er under overvåking. Det samme gjelder jobben, utenfor butikken, etc. Jeg har intet å skjule men det er ikke greit at naboer, kollega og andre fritt kan benytte seg av denne form for overvåking.

#41
Model X 2014 - 2022 / Sv: Ville dere kjøpt TMX på nytt?
mandag 08. juli 2019, klokken 19:12
Joda selvfølgelig kan man mene hva man vil. Kona mi er forøvrig verdens diggeste og favorittlaget mitt Leeds United er verdens beste fotballag. Uten tvil!
#42
Model X 2014 - 2022 / Sv: Ville dere kjøpt TMX på nytt?
mandag 08. juli 2019, klokken 12:01
"Verdens best bilfabrikant" var vel å ta litt i da... Selv om mange plutselig har fått "råd" til å kjøre rask bil til en billig penge trenger man ikke å jasse det opp.

#43
RuneW: minst, minst det dobbelte.

Automat: jeg kunne nok kjørt mer optimalt og lengre. Men ja, fra midten av Danmark og helt til Gøteborg var det nok helt uforsvarlig å kjøre da øynene ville igjen...

Uansett, poenget var at det er ikke noe problem å klare dette selv. Men ser ikke vitsen med et slikt forsøk, da er det mer spennende å se hvor mange bamsemums man klarer på 1 minutt.
#44
Sitat fra: automat på lørdag 06. juli 2019, klokken 23:37
Sitat fra: Tesla91 på lørdag 06. juli 2019, klokken 14:47
Det er jo ingen heksekunst å tangere/slå denne rekorden. Et par timer planlegging på dataen for optimal rute, et par bekjente med egne biler som stiller opp mens man holder på og ellers lite å ta seg til i hverdagen  ;)

Selvsagt lett å sitte hjemme på dataen og planlegge. Noe annet blir det å faktisk bruke tid og penger på å reise ned og gjennomføre. Teslabjørn hadde så vidt jeg forstod en befaringstur i forkant også.

Annen trafikk er det forøvrig vanskelig å planlegge for.


Jeg kjørte ca 2100 km på 24 timer i en model SP100D i fjor sommer, på Tesla ladere fra Pula i Kroatia til Gøteborg (der hev jeg inn håndkle og tok meg 5 timer på hotell før jeg kjørte videre til Bergen). Dette uten å planlegge på forhånd men eneste mål for øye var å komme meg fortest mulig hjem til familien som heller ville fly hjem da de var jævla lei av å sitte i bil etter turen ned....

Så derfor tror jeg at dette er flisespikkeri å få til. M3 går lengre, Ionity laderne lader raskere og han kjører fram og tilbake på samme strekket som er nøye vurdert før det ble valgt.
#45
Det er jo ingen heksekunst å tangere/slå denne rekorden. Et par timer planlegging på dataen for optimal rute, et par bekjente med egne biler som stiller opp mens man holder på og ellers lite å ta seg til i hverdagen  ;)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA