Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Tesla91

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8
31
Model S / Sv: Dørhåndtak & kjørt over 100.000 - reklamasjon?
« på: Tirsdag 05. Mai 2020, klokken 21:02 »
Jeg har en fersk erfaring. Jeg meldte inn 2 defekte dørhåndtak på en tre år gammal bil. Bilen var dog passert 100.000km men fortsatt 2 år igjen av "reklamasjonsfristen". Tesla nektet å utbedre disse kostnadsfritt på reklamasjon "da bilen var passert 100.000 km" sa de. Jeg tok saken videre med Forbrukerrådet og etter mye frem og tilbake på mail med Tesla og Forbrukerrådet konkluderte de med at det ikke var å anse som en reklamasjon og jeg måtte dekke utbedringen selv. Nærmere 7500,- per håndtak skulle de ha.

Dette var hos Tesla Kokstad. Norges latterligste kundeservice?

32
Model S / Sv: Uenighet om reklamasjon (skifte av dørhåndtak mm.)
« på: Lørdag 11. April 2020, klokken 10:51 »
Hei! Jeg har nylig hatt en case mot Tesla vedørende blant annet 2 defekte dørhåndtak (de ville ikke komme ut). 3 år gammal bil som var gått ca 110.000 km når jeg meldte inn feilene. Tesla nektet å utbedre dette på reklamasjon da bilen var passert 100.000km, og de ønsket ca 7500,- i utbedring per håndtak da ledningsnettet frem til håndtakene måtte byttes (påstod de).

Jeg tok saken videre med forbrukerrådet som etter noen måneder frem og tilbake i dialog med meg og Tesla konkluderte med at Tesla hadde rett og jeg måtte dekke kostnadene for bytting selv.

I samme case var det påpekt svært slitte bærearmer foran, disse skulle Telsa ha nærmere 25.000,- for å bytte. Her bestilte jeg en time hos et tredjeparts verksted som byttes disse for 9.500,- inkl. deler og hjulstillingkontroll.


33
Tesla Roadster / Sv: Next gen Roadster
« på: Lørdag 11. April 2020, klokken 10:39 »
Hei! Er det noen "ververe" her som har fått en bekreftelse på rabatten de vil få på den nye Roadsteren? Jeg har opparbeidet meg ca 70% avslag på bilen men finner ikke igjen denne infoen noen plass etter de lukket verveprogrammet i februar/mars i fjor. Har sendt flere mail til Tesla uten å få svar...

34
Model 3 / Sv: Toppfart
« på: ſøndag 21. Juli 2019, klokken 16:50 »
Det hadde vært gøy med girkasse på den nye Roadsteren jeg har bestilt. Men tviler på noen klarer å levere en løsning som tåler de gjentatte belastningene alle de kreftene vil påføre den. Men kanskje den går bra nok i seg selv så man slipper å ønske seg det. Da får jeg parkere GT3'en på langturer når den er på plass!

35
Model 3 / Sv: Toppfart
« på: Fredag 19. Juli 2019, klokken 21:59 »
Girkasseløsning hadde vært kjekt ja. Men for at en P-Tesla og en Tesla generelt skal levere optimalt er man avhengig av rikelig med batteri, og at batteriet er varmt nok..... Og den perioden hvor det er optimale forhold varer ikke så lenge når man er på tur nedover i Europa på flottere veier.

Har "kappet" litt med naboen som har topputgaven av en Alfa Romeo Giulia, og jeg har faktisk aldri klart å holde følge fra 0 kmt i min SP100D. På papiret skal jo den være 0.6 sek raskere til 100.. Merkelig

36
Model 3 / Sv: Toppfart
« på: Onsdag 17. Juli 2019, klokken 09:37 »
Den skal vel klare 261..... Men den går jo som en bøtte med drit etter 150, så det tar jo litt tid å nå den hastigheten. (Vi har SP da, men har prøvd M3P i Tyskland tidligere i år og det var ikke noe å rope hurra for det heller).

Hvert år når vi ruller til varmere strøk har jeg med meg GT3'en, da er det morro på flottere veier nedover på kontinentet  8)  8)

37
Model 3 / Sv: Sentry mode går tunge dager i møte i Norge?
« på: Fredag 12. Juli 2019, klokken 23:55 »
Jeg tror og håper dette blir ulovlig i Norge.  (Har selv Telsa med dette her men bruker det ikke).

Jeg synes ikke det er greit at "halve" nabolaget konstant er under overvåking. Det samme gjelder jobben, utenfor butikken, etc. Jeg har intet å skjule men det er ikke greit at naboer, kollega og andre fritt kan benytte seg av denne form for overvåking.


38
Model X / Sv: Ville dere kjøpt TMX på nytt?
« på: Mandag 08. Juli 2019, klokken 19:12 »
Joda selvfølgelig kan man mene hva man vil. Kona mi er forøvrig verdens diggeste og favorittlaget mitt Leeds United er verdens beste fotballag. Uten tvil!

39
Model X / Sv: Ville dere kjøpt TMX på nytt?
« på: Mandag 08. Juli 2019, klokken 12:01 »
"Verdens best bilfabrikant" var vel å ta litt i da... Selv om mange plutselig har fått "råd" til å kjøre rask bil til en billig penge trenger man ikke å jasse det opp.


40
Model 3 / Sv: Ny verdensrekord i antall km kjørt i en elbil på 24 timer?
« på: ſøndag 07. Juli 2019, klokken 11:05 »
RuneW: minst, minst det dobbelte.

Automat: jeg kunne nok kjørt mer optimalt og lengre. Men ja, fra midten av Danmark og helt til Gøteborg var det nok helt uforsvarlig å kjøre da øynene ville igjen...

Uansett, poenget var at det er ikke noe problem å klare dette selv. Men ser ikke vitsen med et slikt forsøk, da er det mer spennende å se hvor mange bamsemums man klarer på 1 minutt.

41
Model 3 / Sv: Ny verdensrekord i antall km kjørt i en elbil på 24 timer?
« på: ſøndag 07. Juli 2019, klokken 09:29 »
Det er jo ingen heksekunst å tangere/slå denne rekorden. Et par timer planlegging på dataen for optimal rute, et par bekjente med egne biler som stiller opp mens man holder på og ellers lite å ta seg til i hverdagen  ;)

Selvsagt lett å sitte hjemme på dataen og planlegge. Noe annet blir det å faktisk bruke tid og penger på å reise ned og gjennomføre. Teslabjørn hadde så vidt jeg forstod en befaringstur i forkant også.

Annen trafikk er det forøvrig vanskelig å planlegge for.


Jeg kjørte ca 2100 km på 24 timer i en model SP100D i fjor sommer, på Tesla ladere fra Pula i Kroatia til Gøteborg (der hev jeg inn håndkle og tok meg 5 timer på hotell før jeg kjørte videre til Bergen). Dette uten å planlegge på forhånd men eneste mål for øye var å komme meg fortest mulig hjem til familien som heller ville fly hjem da de var jævla lei av å sitte i bil etter turen ned....

Så derfor tror jeg at dette er flisespikkeri å få til. M3 går lengre, Ionity laderne lader raskere og han kjører fram og tilbake på samme strekket som er nøye vurdert før det ble valgt.

42
Model 3 / Sv: Ny verdensrekord i antall km kjørt i en elbil på 24 timer?
« på: Lørdag 06. Juli 2019, klokken 14:47 »
Det er jo ingen heksekunst å tangere/slå denne rekorden. Et par timer planlegging på dataen for optimal rute, et par bekjente med egne biler som stiller opp mens man holder på og ellers lite å ta seg til i hverdagen  ;)

43
Model X / Sv: Ny feil
« på: Fredag 05. Juli 2019, klokken 19:31 »
Høres jo relativt overkommelig ut den listen der da i forhold til alt jeg har vært gjennom. Model X er det verste dritet jeg noen gang har brukt penger på...... Men utifra det jeg leser er det absolutt grunnlag for heving av kjøp, kjør på!

44
Model X / Sv: Ville dere kjøpt TMX på nytt?
« på: Lørdag 08. Juni 2019, klokken 20:15 »
DagfinnN: Det sier jeg ikke at de gjør. Jeg sier bare at du kan ikke konkludere på vegne av alle Tesla-eiere basert på en spørreundersøkelse i et bilforum om det aktuelle bilmerket, det blir for dumt. Spør i et hvilket som helst bilforum rettet mot et spesifikk merke om de er fornøyd med bilen sin. Jeg er sikker på at de fleste i de aktulle forumene er medlem der av en grunn.... Nettopp fordi de liker bilen.

Det er sikkert veldig mange som er storfornøyd med model X'en sin og Tesla generelt, men neppe 97% av eierne. Aldri. Jeg er dog helt greit fornøyd med Model S. Om man går fra en Mazda, Skoda, Ford, etc (biler i et normalt prissegment) og over til en hvilke som helst Telsa vil det naturligvis virke som en ganske stor overgang på de fleste punkt. Men om man er vandt til dyrere BMW, Audi, Merce, Porsche, etc vil jeg påstå at man er mer kresen. Og det er nok garantert førstnevnte som overrepresenterer eierstatistikkene (i Norge grunnet store fordeler, gode rentekampanjer og lave månedsutgifter selv om bilen har en høyere innkjøpspris).

Hodetelefoner: Til dels enig i byggekvaliteten til model S, men vil påstå det er Tesla generelt som sliter der. . Bruker S'n hovedsaklig i jobbsammenheng og til og fra butikken. Skal jeg kjøre fort å ha det morro på veien blir det i GT3'en.. En bil som faktisk flytter på seg etter 120 km/t og uansett drivstoffnivå. En Tesla leverer jo bare optimalt når batteriet holder en viss temperatur og batterikapasitet. Det hjelper lite å kjøre "P" utgave tidlig en lørdags morgen med kaldt batteri når råneguttene på 18 år i området kjører fletta av deg i slitne men trimmede bimmere pga batteriet ditt ikke er under optimale forhold  ;)

45
Model X / Sv: Ville dere kjøpt TMX på nytt?
« på: Lørdag 08. Juni 2019, klokken 18:16 »
Jeg hadde 3 model S før jeg prøvde meg på X, etter jeg klarte å kvitte meg med byrden hoppet jeg over igjen til S. Kjører P100D nå. Men tuller ikke, prøv å gi meg en fullutstyrt X gratis og jeg sier blankt nei! Model S fungerer bra (men er svært fristende å hoppe over til Audi E-tron, få følelsen av litt kvalitet igjen)... Men venter til de evt har kjøpt seg inn på ladenettet til Tesla før det blir aktuelt!

DagfinnN: De færreste med Tesla holder vel til på et eller annet bilforum vil jeg anta? Så kakediagrammet er vel kun basert på de som henger i et bilforum? Og ofte er man jo en "entusiast" om man gjør så...

En annen teori jeg tror har en innvirkning på diagrammet ditt er jo at det er veldig mange med lavere bilbudsjett som har strukket seg langt for å ta seg råd til å kjøre Tesla, enten pga billigere utgifter totaltsett per måned, gode rentetilbud eller en kombinasjon av begge. Om man ikke er vant til premiumbiler i det høyere prissjiktet er det vel lett å bli forelsket i en bil som Tesla?

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8