Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SveinJ

#586
Ladekøangst, eller irritasjon av manglende utbygging. Har kjørt inn til Oslo fra Austbygde to dager på rad. Må da lade i Drammensområdet for å kunne komme tilbake dit etter tur innom området rundt/nord for Oslo.
Ladekø på Liertoppen, IKEA Slependen, på returen ladekø på IKEA Slependen, Liertoppen, CircleK Kjellstad og på Buskerud Campingsenter.
I Drammen ved Drammenshallen og på Kongsberg på Moane. Jeg sto ikke i kø alle disse plassene, fikk ladet greit. Men duverden hvor stressende dette blir etterhvert.
Ville diesel/bensin funnet seg i det samme tro?
#587
BMW i3 / Sv: Koding av I3 - Hva har du gjort?
fredag 03. november 2017, klokken 18:50
Oppdaget i dag at Bimmercode ikke er gratis! 300 for å låse den opp?
#588
BMW i3 / Sv: epost: " NB! Kontroller ladenivået på batteriet i bilen"
torsdag 02. november 2017, klokken 22:34
Lurer på om alt dette med wlan, blink osv har noe med opprinnelsen på tråden å gjøre  :-\
#589
BMW i3 / Sv: Varmen blir borte i kupéen etter kort tid
torsdag 02. november 2017, klokken 18:08
Sleit med manglende varme i bilen i hele fjor vinter: elbil :-1-:
Så når sommeren kom, ingen kjøling!
Kontroll på Bilsalongen, byttet varmepumpe, den som satt i var kaputt. Nå er det både varme og kulde nåe jeg ønsker det.
Kjører i EcoPro med 22 grader og alt er vel!
#590
BMW i3 / Sv: epost: " NB! Kontroller ladenivået på batteriet i bilen"
torsdag 02. november 2017, klokken 08:06
Tja, nå har jeg fått 6 e-post varsler! Og jeg kjører bilen hver dag. Artig dette må jeg si.
#591
BMW i3 / Sv: Lønner forvarming seg?
lørdag 28. oktober 2017, klokken 10:50
Tror nok forvaring lønner seg. Gårsdagen opplevelse: 4 timer etter ankomst jobb og ladet med ladekladd, startet jeg med kaldt batteri og 168km rekkevidde. Kjørte oppover fra Notodden mot Kongsberg, etter 20 km 186 km rekkevidde. Etter 46 km tilbake til 168km. Artig erfaring!
#592
BMW i3 / Sv: Hvor lang avstand tilsvarer 1000m høydeforskjell?
lørdag 21. oktober 2017, klokken 13:14
Kjører alltid i EcoPro og 21 grader. Ikke en eneste gang har Gjettometer truffet riktig, men mn lærer jo etterhvert hva som kreves av % på batteri for å komme fram.
#593
BMW i3 / Sv: Hvor lang avstand tilsvarer 1000m høydeforskjell?
lørdag 21. oktober 2017, klokken 09:36
Sitat fra: lr-80 på fredag 20. oktober 2017, klokken 23:54
Min erfaring er at det er rimelig presis rekkevidde når jeg har lagt inn destinasjon på GPS. Denne tar høyde for høyde, for å si det sånn.

Stemmer ikke helt det, startet med 80% på Åssiden og skulle kjøre hjem. Beregnet restkm var 60, ankom med 29km.
#594
BMW i3 / Sv: Hvor lang avstand tilsvarer 1000m høydeforskjell?
torsdag 19. oktober 2017, klokken 22:06
Det er en utrolig mengde meninger om forbruk av elektroner ved kjøring under en mengde ulike forhold. Min erfaring er ved en tur til Aurland i påsken, var forbruket ikke mye annerledes enn til jobben. Fra Austbygde til toppen av Imingfjell, 3 mil og 25% av kapasiteten er brukt. Men ved ankomst Geilo, samme kW/100km som å kjøre til Notodden. Man kan spekulere og spekulere, side opp og side ned. En fasit finnes ikke :-}
#595
Den er grei :) men D må Modertor være mye mer våken. Mange «utskeielser» i flere tråder  ???
#596
Sitat fra: Toalmar på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:07
Sitat fra: Agmuns på søndag 08. oktober 2017, klokken 09:37
Nei, jeg har bedt om at overlevering (og registrering) ikke skjer før i 2018.
Samme gjorde jeg også sist høst. Min kom i slutten av November, men jeg hentet den i begynnelsen av januar. Da har jeg helt ren 2017 modell og fikk en fordel nå i høst som jeg ikke visste om. Bedre batterigaranti. Det eneste jeg måtte gjøre var å betale den når den kom sa de. I bilen så servicene for fremtiden merket med november i istedenfor Januar i påfølgende år


Sent from my iPhone using Tapatalk


Hva har dette med trådens opprinnelige tema å gjøre?

#597
BMW i3 / Sv: Automatisk nødbrems på I3?
fredag 06. oktober 2017, klokken 08:58
Sitat fra: samohT på fredag 06. oktober 2017, klokken 08:01
Jeg brukte cruisecontrollen her om dagen på e-18 når nødbremsen plutselig bestemte seg for å fungere. Ikke at jeg hadde biler foran, men den viste meg at den fungerer/ikke fungerer.
Kan det være bugs/critters i systemet?

ACC har gir ofte uønskede oppbremsinger. kamera er følsomt for andre ting enn trafikk: regn, sol, møtende bil i sving osv. Fenomenet har vært debattert andre steder i forumet. Kjører for det meste uten ACC, bare CC pga problemene.
#599
Sitat fra: Agmuns på mandag 02. oktober 2017, klokken 14:32
Betryggende å se at du hadde høyt forbruk i dag du også :) Det ble ikke noe særlig køkjøring i dag, men jeg hadde 16,1 i gjennomsnitt på vei til jobben, og i dag regnet det så mye at cruise control ikke ville aktiveres. I følge selgeren skyldes det at det var for mye vann på sensoren.

Da føler jeg meg tryggere på at jeg vil klare å ligge omtrent på det forbruket du skrev du pleier å ha under litt mer normale kjøreforhold.

Samme vei hjem uten motvind og våt veibane, 12,5 grad ute. 21 inne. Ned på 14,3 som jeg finner er ganske normalt under slike tilstander. Så om jeg ligger rundt 14 er jeg fornøyd.

#600
I dag morgen, i storm og regn, kjørte jeg omtrentlig som vanlig til jobben. 10,5 grader ute, 22 inne. Lys og vindusviskere på hele veien. 17,1 kW/100km. Vel 40 km på CC. Ganske mye over det som er vanlig på tørr vei uten motvind i 80km.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA