Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Huskestue

#1
EX90 / Sv: EX90 bestillinger
søndag 22. januar 2023, klokken 21:07
Hva er betingelser ved eventuell avbesilling. 22 mnd er langt frem... Noen som har fått noe form for rabatt? Storkunde avtale?
#3
EQS / Sv: EQS Suv
onsdag 13. april 2022, klokken 07:54
Ser bedre ut en EQS "sedan"....
#6
Denne har nå "trutnet" av seg selv... Dvs lønte seg å være litt treg denne gangen.
#7
OK takk for erfaringsdeling. Da får jeg bestille time på verksted.
#8
Noen andre som har fått denne feilmeldingen?

Nødanropsfunksjon: Feil! Funksjonen har begrenset tilgjengelighet. Oppsøk verksted.

Har hatt den noen dager nå, tenkte at den ville gå over av seg selv men så langt har ikke det skjedd. Hvis andre har opplevd denne hva ble gjort for å fikse?
#9
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
søndag 01. november 2020, klokken 11:19
Sitat fra: ThomasEL på søndag 01. november 2020, klokken 09:27
Sitat fra: turfsurf på søndag 01. november 2020, klokken 08:41
Sitat fra: daktari på lørdag 31. oktober 2020, klokken 23:05
Like store eller større krefter som virker på komponentene i hjuloppheng når du  kjører i fart vil jeg tro?
Nei. Sett deg i en bil uten servo og vri på rattet når bilen står i ro. Kjenn forskjellen til når du kjører.

Når hjulet står i ro og du vrir på det har du friksjon i begge retninger. Når det ruller får du hjelp av at hjulet går rundt.

Jeg tenker Daktari kan ha helt rett når det gjelder krefter på hjuloppheng totalt sett, men når det gjelder spesifikt komponentene knyttet til styring, så tenker jeg også at momentet som skal til for å vri stillestående hjul, er betydelig større enn hjul i bevegelse... Jeg er også akkurat gammel nok til å ha forsøkt å kjøre bil uten servo: Nesten umulig å vri rundt stillestående. Men i bevegelse nesten like lett som bil uten servo.

- Men hovedspørsmålet blir jo fortsatt hvorvidt man bør unngå det..?
(Jeg er åpen for at det bare er tull og tøys å være forsiktig med dette, at det er en gammel «myte» og at bilene ikke slites fortere...)

Si fra når du skal selge bil ThomasEL! Helt klart at jeg skal kjøpe bruktbil av deg :-D
#10
Audi e-tron / Sv: Ustabilt batteri
fredag 25. september 2020, klokken 23:07
Har du toppladet noen gang?
#11
Audi e-tron / Sv: Blå plugg - ladekladd
lørdag 19. september 2020, klokken 01:22
Kan bekrefte at det ikke er samme boks og det er enten eller ved bestilling. Tror blått adapter virkrt på rød boks men ikke prøvd.
#12
Tesla / Sv: Tesla aksjer
onsdag 08. juli 2020, klokken 01:42
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 07. juli 2020, klokken 22:50
Solgte på 1400. Har nå bare 1 stk aksje igjen.

Får se hvor jeg setter pengene nå.  ???

Gevinst sikret, gratulerer!
#13
Audi e-tron / Sv: Hvor nøyaktig er speedometeret på Etron?
torsdag 21. mai 2020, klokken 22:17
Tror du missforstår hvordan GPS en brukes mhp Speedometer. Det er nok en prosess som skjer en gang i blant for å kalibrere målingen som gjøres mhp rotasjon på hjul for å ta høyde for slitasje, dekk trykk eller skifte av dekk.

Denne kalibreringen skjer nok helt sikkert bare når bilen registrerer at nå kjører jeg rett frem og uten for store stigninger/nedoverbakker.
#14
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
søndag 17. mai 2020, klokken 12:39
10 og 11 pro max med cover går nedi med mye ekstra plass. Tror ikke det finnes telefoner det ikke er plass til der :-D
#15
Audi e-tron / Sv: Fra Tesla Model 3 til Audi E-tron
fredag 15. mai 2020, klokken 21:09
Sitat fra: No-name på fredag 15. mai 2020, klokken 08:22
E-tron er godt støyisolert, doble glass eller ikke.

Helt enig!

Har prøvd 55 litt som var produsert tidlig med doble glass og 50 som er ny produsert uten. Samme dag samme rute. Begge på 20 tommere sommerdekk (mulig det var forskjellig merke). Hele familien var enige om at ny 50 demo bil med vanlig glass var stillere enn brukt bilen. Uansett begge var ekstremt stillegående men å si at en trenger dobbelt glass på denne bilen er tull og tøys... E-tron er en av markedets mest stillegående biler. Jeg har hatt en god del hundre mil i både MB S klasse og Audi A8 av siste versjoner og den er helt på høyde med dem mhp innvendig støy. Så stille faktisk at skilt avlesing med fartsgrense varsel er mye viktigere enn dobbelt glass...   

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA