Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - keepitsimple

#256
Sitat fra: Trekkoppbil på søndag 04. juni 2017, klokken 19:50...
På forumet her er det vel en som meldte fra om industrikonakt som hadde smelta.
Industrikontakter er billige, og de har en viss kina-preg, mens schuko-kontakter pleier å komme fra dyre fabrikanter...
Dette var interessant. Jeg har bare sett en type (bare sett i fra utsiden da). Jeg skal snart få en CEE-kontakt montert og jeg vill jo ha god kvalitet på den. Hva skal jeg spørre elektrikern for å få en bra CEE kontakt?
#257
Ufint. Personen skulle iaf. skrevet en lapp som forklarer hvorfør, og signert med mobilnummer og navn.
#258
Det er rett å slett for mange veier i Norge med tanke på befolkningen. Alle fylkesveier med mindre en 500 biler i døgnet burde gis tilbake til naturen å alle som bor der bli kjøpt ut til over markedspris.
#259
Sitat fra: Askøy på onsdag 31. mai 2017, klokken 23:02
Keepitsimple:
Jeg er ikke lokalkjent på stedet som du beskriver. Om du kan poste et "streetwiew" bilde av stedet, da kan du nok få en forklaring. Må se hvordan det er skiltet på stedet.
Tror ikke googlemaps er oppdatert men dette er prinsippet. Høyre kjørefelt "må" vike høyre untatt for buss/taxi.
https://www.google.no/maps/@59.864949,10.7837413,89a,35y,11.49h,45.03t/data=!3m1!1e3

#260
Lurer fortsatt på hvordan man skal kjøre når buss/taxi får kjøre rakt i kollektivfeltet. Det er enda mer vanlig i norgående rettning på Mosseveien ved krysset mot Nordstrand. Der kjør omtrent ALLE elbiler rakt i kollektivfeltet, men jeg er usikker på om det er tillatet.
#261
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Skjøteledning
onsdag 31. mai 2017, klokken 18:12
Ja lade med trommel høres veldig skummelt ut. 1.5 mm kabel tror jeg er helt ok. Brukt det i snaut 3 måneder 5 dager i uken og kabeln blir aldrig varm. Ibland blir kontakten varm (dårlig uttak).
#262
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Skjøteledning
onsdag 31. mai 2017, klokken 14:21
#263
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 30. mai 2017, klokken 20:15
Sitat fra: Kavorka på tirsdag 30. mai 2017, klokken 17:25
Jeg kjøpte servicepakke to år tilbake, og får beskjed om at justering av hjulstilling kun gjelder de som kjøper den "nye" servicepakken. Hvis jeg vil ha noe justert ønsker de ekstra betalt. Så ja, det er en grunn til at det har blitt inkludert (trengs tydelig ofte), og ja, det er en grunn til at det har blitt dyrere (det begynner å bli dyrt for Tesla).

Lurer på om andre opplever det samme ved andre servicesenter, eller om det er et lokalt fenomen?

Synes det er dårlig håndtering å legge kostnad ved designsvakhet over på kundene, ikke minst å endre spillereglene underveis!
Skaff dokumentasjon på avtalen som ble inngått, dvs innholdet i servicepakken og betingelser, når du kjøpte. Om et av vilkårene er at de kan endre vilkårene etter eget forgodtbefinnende vil det nok bli satt til side om man velger å få det prøvet. Tror nok at denne kan komme til anvendelse i et slik tilfelle:
https://lovdata.no/lov/1918-05-31-4/§36
[/quote
Tror veldig mange ikke har en avtale. Iaf. ikke en påskrevet avtale. Så jeg lurer på hvordan Tesla kan si at ikke siste vilkor gjelder da det ikke finnes noe fra før.
#264
Usikker på om Tesla kan nekte å justere hjul med tanke på hvor mange som har problem med det. Dvs just pga. mengden er det en garantisak.
#265
Haha. Er det noe som er kommet nylig? Men det er vel iaf. kollektivfelt før krysset fortsatt?
#266
Har praksis endrets?

Jeg har for eksempel alltid kjørt rakt i kollektivfeltet før shell på Mosseveien i sørgående rettning.
#267
En mareritt om ladestasjoner blir et godt alternativ til hybrider. Da får raskt elbiler ikke plass.


#268
Lade hjemme / Sv: Valg av ladestasjon hjemme? Hjelp.
tirsdag 30. mai 2017, klokken 13:41
Sitat fra: Frodeaasp på tirsdag 30. mai 2017, klokken 12:59
Jeg snakket med elektriker som står for totalentreprisen på huset jeg bygger, han opplyste at det ligger i budsjettet lader fra Salto eller Garo. Har dere noen kjennskap eller anbefalinger fra disse merkene?
Det var inkl. Salto for meg. Det skulle bli 20 000. Valgte CEE uttak til 6000 istedenfor.
#269
Lade hjemme / Sv: Valg av ladestasjon hjemme? Hjelp.
tirsdag 30. mai 2017, klokken 11:54
Sitat fra: Orbit på tirsdag 30. mai 2017, klokken 10:45
Jeg har selv akkurat kommet i gang med denne. Totalkostnad på stasjon, tilførselskabel og overbelastningsvern/automatsikring i sikringsskapet og elektrikerjobb ender rundt 10-12000 på en nyinstallasjon. Ikke billig, men ditt fremtidige jeg vil takke deg.
Det var et bra pris. Hos meg skulle eletrikern ha 6000-7000 for et industriuttak (nybygg). Dette inkluderte bare type A vern.
#270
Model S 2013 - 2022 / Sv: Multimedia for barn i Model S
fredag 26. mai 2017, klokken 21:30
Lurer på om den dær fra clasolson klarer kreftene. Jeg hadde ikke prøvt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA