Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - J@x

#211
Hyundai Ioniq / Sv: Tesla Wall Connector med Ioniq?
torsdag 19. januar 2017, klokken 19:28
Lurer på å få tak i jeg også, men er det noe problemer med den kombinasjonen?
#212
Hyundai Ioniq / Re: Sv: Hvordan lade på timeren...?
onsdag 18. januar 2017, klokken 23:25
Sitat fra: ProsjektX på onsdag 11. januar 2017, klokken 17:50
Sitat fra: Knallipadden på onsdag 11. januar 2017, klokken 17:15
Baserer du konklusjonen din på 1 lading?

Er det noen andre som kan verifisere at dette er korrekt? Og gjerne noen fra Hyundai?

Vel, hvis du er så jævla skeptisk så er det jo bare å prøve selv...? ::) Men funker gjør det!


8)
#213
Hyundai Ioniq / Sv: (U)lyder i Ioniq
tirsdag 10. januar 2017, klokken 13:06
Sitat fra: moby666 på tirsdag 10. januar 2017, klokken 12:42
De struper ladekabel til 9 ampere  :(

Kommer de nye nå med maks 9A?? Går det an å få satt de tilbake?
#214
Sitat fra: dabis på torsdag 10. november 2016, klokken 09:58
Sitat fra: Chivas på søndag 09. oktober 2016, klokken 18:37
Sitat fra: Capt på søndag 09. oktober 2016, klokken 12:27
- sliter med dugg, vet ikke hvorfor
- bakluke subber i støtfanger bak, ikke mye men vises på lakken ser ut som det er grei klaring, men kommer borti når man tar bakluka hardt igjen.
(Såg en annen egolf med mye rust på bakluka grunnet det samme feil)
Tror det med bakluke er en kjent feil som du kan/bør få fikset på garanti.

Chivas

Jeg hadde min inne på justering og omlakkering etter at jeg oppdaget samme problem med bakluke. Det er rett og slett montert noen millimeter skeivt. Så den skeivøyde apekatten som setter på den luka er vist tilbake. Viktig å påpeke dette tidlig etter du får bilen da du kun har 6 måneder på deg til å kunne påpeke feil på bil ved leveranse.

Min var nesten 2 år når jeg oppdaget det og Møller fikset det uten å blunke..
#215
Hyundai Ioniq / Sv: Tekniske ting vi lurer på
mandag 09. januar 2017, klokken 21:14
Sitat fra: henrikhoe på mandag 09. januar 2017, klokken 17:52
Hei folkens.

Fant ikke et bedre sted å spørre om dette, uten å lage en ny tråd. Vi er et ungt par, som har kjøpt vårt første hus, og vi har nå spart egenkapital til å få kjøpe ny bil.

Vi klarer oss med 1 bil foreløpig, og valget har kommet på Ioniq EV. Har noen spørsmål. Kommer fra en bmw 3 serie 2009 modell. Er det "enkelt" å sette seg inn i bilen, jeg pendler som regel med tog, så er samboer som vil kjøre bilen for det meste.

Ser kanskje at svensken over meg har spurt om dette, men for å forsikre meg. Om vinteren, når vi vil at bilen skal være varm på forhånd, hvordan fungerer dette? Etter bildene forstod jeg ikke helt, må du sette opp planlagt lading fks klokka 2400, velger man avreise fks 0800? er da bilen klar til 0800 med riktig varme, eller begynner den 0800 og varme opp kabinen.

Sikkert utrolig dumme spørsmål, men dette med elbil er ganske nytt for oss

edit; virker også for meg som det er en del bugs med bilen, 12v problemer tilknyttet AUX? hva nå det betyr skrevet av forum medlemmer her inne. Problem med varming av bilen hvis man ikke velger defroster hvis den står ute, ikke velge defroster hvis den står i garasje? Samt veldig masse problemer med lading på timer. Virker som det ikke fungerer.

Jeg har ikke fått min enda, så kan ikke svare på alt av detaljer, men bilen er ikke så vanskelig å sette seg inn i. Har lånt bilen 3 ganger før jeg bestilte.

Når det gjelder bugs, dette tror jeg du ikke skal bekymre deg så mye over. Alle biler har bugs, og det er ofte altfor mye skrevet om dette. Det er bare å sjekke de andre modellene også, f.eks e-Golf. De har hatt mye problemer med avgangstider, lading, ladeluke, varmeapparat etc.. men det er desto fler som ikke har hatt problem, og tror det gjelder ioniq også.. jeg har hatt e-Golf i snart 2 år, og har aldri hatt problem med den som har noe med elbil å gjøre, bare vanlige vw-ting.
#216
Hyundai Ioniq / Sv: Fjernlys
onsdag 04. januar 2017, klokken 15:22
Sitat fra: versus13 på onsdag 04. januar 2017, klokken 15:17
Sitat fra: BuyMeTheMoon på onsdag 04. januar 2017, klokken 13:38
Sitat fra: sotgutt på fredag 02. desember 2016, klokken 12:18
har du kjennskap om disse kommer å fungere / ikke skader lampe?
http://www.megalys.no/products/hb3-9005-whitevision

Prøvde du disse? Fungerer de?

Noen som har helt konkrete eksempler med link? :)

Jeg har satt disse pærene i bilen min, men vet ikke hvor stor forskjell disse utgjorde da jeg byttet pærene mine med en gang da jeg fikk bilen siden alle klagde på fjernlysene

Hva syns du om fjernlysene da?
#217
Hyundai Ioniq / Sv: Kule dingser til bilen?
tirsdag 03. januar 2017, klokken 15:03
Sitat fra: 400VDC på tirsdag 03. januar 2017, klokken 14:49
Ikke at det er spesielt kult, men har noen var borti skvettlapper til Ioniq? Har det på Leafen og det er en god beskyttelse.

Har sendt forespørsel til min forhandler, de kunne ikke svare og sendte spørsmål videre til Hyundai. Dette var en stund før jul, og de hadde fortsatt ikke fått svar i går.
#218
e-Golf / Sv: e-Golf 2017 vs Hyundai Ioniq
mandag 02. januar 2017, klokken 16:57
Sitat fra: moby666 på mandag 02. januar 2017, klokken 16:13
Kjørte Oslo-Sarpsborg-Oslo (uten å lade) i romjulen og lå i fartsgrensen og vel så det, dvs mye 120 (på speedometer). Kom meg hjem med ca 10% gjenstående.

Kjører jeg eGolf fra Oslo-Sarpsborg i fartsgrense++ kommer jeg såvidt frem til Sarpsborg på denne tiden av året.

Oslo - Sarp er ca 90 km

Sitat fra: Chivas på mandag 02. januar 2017, klokken 16:04
Sitat fra: moby666 på mandag 02. januar 2017, klokken 15:54
I utgangspunktet har ikke dette så mye å si da reel lengde er det som er viktig. Nå har jeg ikke testet nye eGolf, men IONIQ går i praksis nesten dobbelt så langt som dagens eGolf i sammenlignbare situasjoner og lader dobbelt så fort.


Sitat fra: Chivas på mandag 02. januar 2017, klokken 14:26
Ionic'en bruker riktignok mindre suppe per mil enn e-golfen, men 28 kWh kontra 35,8kWh må vel ha noe å si også?
?
Mtp at den nye e-golfen ventelig øker rekkevidden med overkant av 50% høres det litt vel heftig ut med 100% økning på ionic??

Har samme erfaring med min e-Golf (uten varmepumpe vel og merke). En tur til Ørsta og tilbake for meg, gjennom undersjøisk tunell, er ca 92km. Denne turen klarte jeg med nød og neppe vinterstid på en lading, og altfor kaldt i kupeen. Når jeg lånte Ioniqen kjørte jeg denne turen + en del mer, og faktisk rekkevidde pluss estimert rest var da ca 180km, da hadde jeg det varmt og godt og sparte ikke på noe. Så for meg er byttet fra gamle e-Golf til Ioniq ca en dobling av rekkevidde på vinterstid. Når det gjelder forbrukstall, så hadde jeg lavere forbruk en vestlandsvinter (2-4 grader og regn) en helg med Ioniq enn snittforbruket mitt en vestlandssommer med e-Golfen.
#219
e-Golf / Sv: e-Golf 2017 vs Hyundai Ioniq
mandag 02. januar 2017, klokken 11:05
Jeg gikk lenge og hadde samme problemstilling, e-golf 2017 eller Ioniq?
Jeg hadde en 1. gen e-golf fra før, og var egentlig innstilt på ny e-golf fordi jeg ville ha litt lenger rekkevidde.
Prøvekjørte Ioniq og ble imponert. Fikk tilbud på begge, en topp spekket hvit Ioniq uten takluke med litt rabatter: 275.000kr. Tilsvarende spec hvit e-Golf med litt rabatter: 347.900kr. Da er der litt utstyr på Ioniq som ikke er på e-Golf, og samme motsatt vei... Med en prisforskjell på nesten 73.000kr og lenger leveringstid på e-Golfen, ble det nok Ioniq på meg.

Jeg er nok mer en VW-person enn Hyundai, men e-Golfen er ikke så mye bedre, og på mange områder er Ioniq´en også ganske overlegen..
#220
Kjøpe elbil? / Sv: Forbruk på elbil...
mandag 02. januar 2017, klokken 10:30
Sitat fra: Eirik Tømmerås på lørdag 31. desember 2016, klokken 18:39
P.S Koreansk bil sitter litt langt inne for en gammel mann. Men etter å ha rattet nyere Mercedes i senere tid begynner det og å sitte langt inne, i hvertfall for kona...

Jeg og kona var også skeptiske til koreansk bil etter 25 år med tyske og svenske biler, så jeg skulle bare teste en Ioniq for moro skyld. Endte med handel.... Den imponerte på mange måter, fin finish, godt utstyrt, finere i virkeligheten enn på bildene, og ikke minst lavt forbruk ift det meste av andre elbiler.. Solgte eGolfen.
#221
Hyundai Ioniq / Sv: Tekniske ting vi lurer på
fredag 23. desember 2016, klokken 00:07
Vet ikke om dette har vært diskutert her tidligere, men jeg sendte spørsmål rundt dette med app-styring til Hyundai Norge. Her er svaret fra de:

Hei,
Her må vi rett og slett bare si at det dessverre ikke finnes infrastruktur for dette i Europa på nåværende tidspunkt.
Infotainment-enheten som sitter i de europeiske IONIQ electric-bilene har heller ikke støtte for dette i dag, og vi vet dessverre ikke noe om når dette eventuelt vil komme.

Beklager at vi ikke kan være mer behjelpelig på akkurat dette.

Med vennlig hilsen
Hyundai Motor Norway
kundeservice@hyundai.no
#222
e-Golf / Sv: Nye E-golf
søndag 18. desember 2016, klokken 21:40

Bilen står på podie med masse lys, så de er nok ikke slett så lyse som det ser ut på bildene...


Sitat fra: Chivas på søndag 18. desember 2016, klokken 21:17
Sitat fra: TM på søndag 18. desember 2016, klokken 19:21
Sitat fra: Chivas på søndag 18. desember 2016, klokken 18:45
Jeg ble brått usikker på disse setene som nå tilbys, men jeg kan godt leve med disse hvis det er de:
Disse ser da knallbra ut. Hvor har du fått de bildene fra ? Jeg har blitt fortalt av produktansvarlig at det blir samme seter som på comfort-line. Bildene viser vel sportsseter ?
Ja, dette er sport-seter fra GTI elns, men trekket har jeg hatt inntrykk er noe ala det som kommer - med store forbehold.
Jeg var på Møller og fikk vist bilde av hvordan de mente setene skulle bli, og jeg kan ikke erindre at de var så lyse som J-B sine bilder viser - men formfaktoren tror jeg stemmer bra.
#223
e-Golf / Sv: Nye E-golf
søndag 18. desember 2016, klokken 20:38
Et til
#224
e-Golf / Sv: Nye E-golf
søndag 18. desember 2016, klokken 20:36


Setene fra visningen i LA ligner veldig på de samme som forrige versjon, bare med andre farger....
#225
Hyundai Ioniq / Sv: Hvordan lade på timeren...?
søndag 18. desember 2016, klokken 13:11
Nå har jeg ikke Ioniq enda, så får ikke sjekket, men slik det fungerer på egolf, så setter man et sted et minimum ladenivå, f.eks 80%. Da vil den lade opp til 80% med en gang man plugger i, så stopper den og tar de siste 20% frem mot avgangstiden. Er denne verdien satt til 100%, vil den alltid lade 100% uavhengig av avgangstid. Noen som vet om det er lignende på Ioniq?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA