Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - geear

#7741
Tesla SW og AP / Sv: 2019.20
søndag 09. juni 2019, klokken 12:04
Fra 20 til 20.1 ja, men fra 16 til 20 er mer, feks batteritemp.
#7742
e-Golf / Sv: lese data fra OBD-port
lørdag 08. juni 2019, klokken 19:10
OBDII-standarden dekker vel egentlig kun motorstyring og sikkerhetsfunksjoner? Resten er merkespesifikt. Du får for eksempel OBDeleven som kan kode og gjøre en del mer på VW, men kom aldri så langt at jeg testet noe ifm batteriet.
#7743
Kia Niro EV / Sv: Går du for Tesla Model 3 i stedenfor e-Niro?
lørdag 08. juni 2019, klokken 19:06
Sitat fra: Kårepåsporet på lørdag 08. juni 2019, klokken 16:34
Sitat fra: gr på lørdag 08. juni 2019, klokken 15:54
Joda, men hendler for regen er meningsløst. Det er bare å ha en mye mer smooth regen, og enten kunne velge av eller på. Ikke noe man trenger å justere til stadighet.

En annen ting som irriterer er at det ikke går an å trykke på memoryknappene når man ikke er i drive. Har måttet stoppe og sette i park bare for å få tilbake mine innstillinger.

Hvilke minneknapp? Sete? Tror du skal være glad for det, hvis feks du er 158 cm høy og feks din ektefelle er 1,95. Trykker en da på feil knapp når en omtrent ikke pedalene, eller motsatt så blir en klemt «flat».
Streng tatt burde mye av menyer osv være låst når bilen står i drive.
Men jeg synes Ioniq sin regenering er ok, antar den er sammenlignbar med Soul og Niro, for meg så kan ikke regenering bli kraftig nok, feks ned bratte vestlandsveier med hårnålssvinger.....
Du lan vel velge villet nivå på regenerering skal stå på ved start?
Det kan enkelt løses med at man må holde inne knappen under justering, til den har oppnådd satt posisjon.

Nå setter jeg meg gjerne inn i madammen sin innstilling (som ikke er veldig forskjellig fra min, siden hun bare er 3-4cm lavere enn meg), setter i drive og kjører før jeg finner ut at jeg må justere, og da må jeg stoppe bilen og sette den i park før jeg valgt min. En annen sak er at profilen burde være koblet mot nøkkelen, men har ikke funnet mulighet for det heller.
#7744
Kia Niro EV / Sv: Går du for Tesla Model 3 i stedenfor e-Niro?
lørdag 08. juni 2019, klokken 19:02
Sitat fra: trykkertor på lørdag 08. juni 2019, klokken 18:37
Sitat fra: gr på lørdag 08. juni 2019, klokken 15:54
Joda, men hendler for regen er meningsløst. Det er bare å ha en mye mer smooth regen, og enten kunne velge av eller på. Ikke noe man trenger å justere til stadighet.
Da har du sikkert bare ikke lært deg å bruke bilens regen-system til det fulle.
Mange savner hendlenes funksjoner etter å ha kjørt Kona Electric og e-Niro en stund, og kjører noe annet.
Min påstand er motsatt - at de som har behov for hendler, og de som lager biler med hendler, ikke har forstått funksjonen, og hvor enkelt det kan gjøres. Det er unødvendig og dårlig design. Kjører man med regen så kan bilen kjøres kun med gasspedalen, forutsatt at regenovergangen er designet fornuftig, kjører man uten, så er det bare å bruke bremsepedalen, da også den gir regen frem til maks regen og bremsene tar over. Altså er hendler helt bortkastet. Juster regen enten med gasspedalen eller bremsepedalen.
#7745
Kia Niro EV / Sv: Går du for Tesla Model 3 i stedenfor e-Niro?
lørdag 08. juni 2019, klokken 15:54
Joda, men hendler for regen er meningsløst. Det er bare å ha en mye mer smooth regen, og enten kunne velge av eller på. Ikke noe man trenger å justere til stadighet.

En annen ting som irriterer er at det ikke går an å trykke på memoryknappene når man ikke er i drive. Har måttet stoppe og sette i park bare for å få tilbake mine innstillinger.
#7746
Kia Niro EV / Sv: Går du for Tesla Model 3 i stedenfor e-Niro?
lørdag 08. juni 2019, klokken 10:10
Regen på e-Niro er kanskje det største irritasjonsmomentet for min del. Foretrekker å kjøre med regen som feks Tesla sin standardsetting eller VW sin B. e-Niro har knall regenkraft, men den er så brå at den blir ubehagelig å kjøre med. Så jeg skulle altså ønske meg level 3 kontinuerlig, men med en jevn overgang/gradvis innfasing, slik at det oppleves som en jevn oppbremsing. Nå er det som å gå fra gass til ganske hard oppbremsing på direkten.
#7747
Vekt på felgen utgjør også en signifikant forskjell (uavfjæret vekt), siden du går i detalj, men uansett om alt er likt, så kan det skape problemer under reklamasjon hos mange merker, når forhandleren skal sende inn bilder av bilen til fabrikken. Du vil nok alltids vinne gjennom via forbrukerkjøpsloven, men det er en ekstra kamp å ta.
#7748
Model S 2013 - 2022 / Sv: Helt plutselig ekstremt bra forbruk
fredag 07. juni 2019, klokken 22:34
Forbruksvisningen bugger godt på min X med 16.3.2 iallfall...

https://elbilforum.no/index.php?topic=46276.msg813987#msg813987
#7749
Tesla SW og AP / Sv: 2019.16
fredag 07. juni 2019, klokken 14:42
Ja, den var interessant.

Since last charge 59,9km 1,1kWh 19Wh/km. Går billig denne børsa her. Bare en full mismatch med forbruksmåleren som nå viser 898Wh/km i snitt siste 50km.  ::)
#7750
Tesla SW og AP / Sv: 2019.20
fredag 07. juni 2019, klokken 14:40
 :+1:

Syns ikke det er så rart med 2019.20 som første utgave og så over til 2019.0.1 når man gjør en liten bugfiks, men hva som trigger første eller andre tallet er uvisst for meg. Ny funksjonalitet vs bugfiks kanskje?
#7751
De må uansett få til autoviskere som fungerer bedre enn i dag før det er akseptabelt å ha visker-greiene på skjerm som 3, for det er fortsatt elendig, iallfall uten å legge på rainx over kameraene.
#7752
Tesla SW og AP / Sv: 2019.20
fredag 07. juni 2019, klokken 13:32
2019 er årstall og 20 er ukenummer, så følger minor-versjoner bak...
#7753
Tesla SW og AP / Sv: 2019.16
fredag 07. juni 2019, klokken 13:30
Funky..?
#7754
Elbiler i media / Sv: Tyveri av Tesla
fredag 07. juni 2019, klokken 12:58
Vil tro det er minst like lukrativt å demontere en elbil som en fossilbil. Den dyreste enkeltkomponenten er batteripakken, og den kan splittes opp og selges i moduler for 1000-1500,-/kWh. Den er dermed helt umulig å spore og det trenger ikke selges i shady miljøer, siden det aldri vil bli oppdaget av noen hvis stjåle celler står i en batteripakke i et hus eller hytte. Selv i Norge selger det godt, og det er sikkert minst like stor interesse for lithiumbatterier nedover Europa, hvor strømmen er dyrere.

De fleste andre deler selger nok som normalt.
#7755
Sitat fra: OhmPaPa på fredag 07. juni 2019, klokken 09:58
Har dere tipset om de nye superchargerene til https://supercharge.info/changes
Andrewas over her fikser nok det..  :P
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA