På reklame/artikler om Ionity har det vært minst to andre typer enn Porsche og Tritium også, så hvem vet. Har også kun sett Tritium sine i Norge (Lura, Sira, Lillesand).
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: StigV på søndag 28. juli 2019, klokken 23:09https://elbilforum.no/index.php?topic=47039.msg818974#msg818974
Jeg har latt være å oppgradere sw på min bil etter å ha lest bl.a i denne tråden. Har 2019.16.2.
Var det versjonen etter denne dere har merket reduksjon i ladehastighet og/eller rekkevidde?
Sitat fra: kikkomana på torsdag 25. juli 2019, klokken 13:36Raskest mulig løsning (sett bort fra DC-lading) får du med 400V trafo. Da kan du bruke TWC eller annen vegglader og få inntil 22kW lading. Krever heftig inntak...
Ønsker høyest mulig hastighet på ladingen og at det skal være mulig å lade andre biler enn Tesla (hvis vi kjøper elbil nr 2).
Sitat fra: kikkomana på torsdag 25. juli 2019, klokken 13:36Vil det være lurere å kjøpe en Easee- eller Zaptec-ladeboks i stedet? Vil den kunne gi høyere KW og passe til alle elbiler med type2 kabel?Ulempen med TWC er at du foreløpig ikke får 11kW på Model 3 på 230V 3-fas, slik som på f.eks. Easee og Ecolite. Model 3 er vel eneste bil som støtter fullverdig 230V 3-fas så langt. Ellers ville jeg trodd det var ett fett. TWC har også lastdeling. Ulempe er at den krever jordfeilbryter type B i sikringsskap, mens andre veggbokser kan ha det innebygget.
Sitat fra: kikkomana på torsdag 25. juli 2019, klokken 13:36Leste at Wall Connector kun passer til Tesla når man bruker 3-fas på 230V nett?Har selv Ecolite på 230V, og har ladet fire forskjellige biler på den uten noen som helst utfordring (3-fas 32A kabel):SitatMerk: Denne konfigurasjonen skal bare brukes
med Tesla-biler.
Sitat fra: kikkomana på torsdag 25. juli 2019, klokken 13:3616,5kW med 400V trafo, 8,5kW med kvasi 3-fas 32A.
Hva er høyeste KW en model S kan få på hjemmelading i et 230V IT-nett?
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 24. juli 2019, klokken 15:38Ok, kan hende det var 30kWh? Kan og hende det ikke er rett, hvem vet av det man leser på nett. Men det skal iallfall være signifikant lavere andel kobolt i Model 3 enn tidligere pakker.Sitat fra: gr på onsdag 24. juli 2019, klokken 09:40
Mener jeg har lest at en Nissan Leaf 24kWh inneholdt 23kg kobolt, mens en Tesla Model 3 LR (med 78?kWh) inneholder 7kg kobolt. Det sier litt om prioriteringer...
Det er feil. Nissan har LMO-kjemi i 24kWh-pakkene, de inneholder 0% kobolt. 30kWh og opp har NMC med kobolt så vidt jeg vet.