Du har linket de så det er en master og en slave, og satt 25A til group limit? Eller grid limit? Begge deler burde vel egentlig funke..?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: MeTesla på torsdag 31. oktober 2019, klokken 14:01Forutsatt MCU1, sett Energy saving OFF.
Hvordan endret du det i SW?
Sitat fra: S4e på onsdag 30. oktober 2019, klokken 19:33Hjelper såklart, men siste timen mot 100% vil uansett gå med forholdsvis lav ladeeffekt (på grunn av at batteriet blir fullt), så den bør ha stått på en stund for å ha opparbeidet lunk.Sitat fra: gr på onsdag 30. oktober 2019, klokken 13:19
Batteriikonet kom med en softwareoppdatering som jeg gjetter på kom for rundt et år siden. Forstod det slik at den har fungert likt i alle år, men at batterisymbolet ble innført for å vise når pakken blir forvarmet og ikke.Sitat fra: dragmore på onsdag 30. oktober 2019, klokken 08:48Noen ganger tar det en stund før det kommer på, og det du sier den ikke gjør, er nettopp det den gjør, den bruker strøm fra lader til å forvarme batteri dersom du står tilkoblet lader. Men med 6 kW batterivarme og 6 kW kupévarme (+ 6 kW til dersom du har X med tredje seterad), så sier det seg selv at du ikke kommer langt med en 16 A vegglader eller en 10 A schuko..), det må heftigere skyts til.Sitat fra: Motorwatt på onsdag 30. oktober 2019, klokken 08:21
Joda. Se symbolet øverst til høyre:
Jøss. det symbolet har jeg aldri sett før. Testa akkurat nå, men det mangler her.. sikkert pga. at bilen står i garasjen med ca. 5-6 grader.. Uansett så må jeg kjøre 5-6 mil før alle strekene (gule) forsvinner, selv om bilen ble ladet ferdig til 100% rett før tur..
Synes det er utrolig rart at den ikke kan bruke lade-strømmen, til å også forvarme batteriet før tur, selv om det ikke er -200 grader..
Hvis du ladet bilen ferdig til 100 % rett før tur og ikke har noe lunk, så har den enten stått for kort tid på lading (startet på høy SOC), eller så har du for lav ladeeffekt. Hvis du lader med for eksempel 10 A, så er det kanskje bare et par hundre watt som tapes til varme i stedet for energi inn på batteripakka. Da tar det LANG tid før en kald klump på 600 kg med batterier blir varm...
Hva om en lader med 6kw eller 11kw?
Sitat fra: RuneW på onsdag 30. oktober 2019, klokken 13:41Forskjellen er nok primært det at sentry mode blinker med lysene på bilen, og viser et stort rødt recordinglys på skjermen. Andre dashcams kan være tilnærmet usynlige blant dippedutter i ruta, og fanger derfor ikke oppmerksomheten til folk.Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 21:48
Siden Sentry Mode ikke gjør kontinuerlig opptak, er det ikke videoovervåkning i tradisjonell forstand.
Er det ikke mange dashcams som også trigger på bevegelser? Hva er forskjellen på Sentry Mode og dette, rent lovmessig? Det kan umulig være at det er flere kameraer involvert?
Sitat fra: dragmore på onsdag 30. oktober 2019, klokken 08:48Noen ganger tar det en stund før det kommer på, og det du sier den ikke gjør, er nettopp det den gjør, den bruker strøm fra lader til å forvarme batteri dersom du står tilkoblet lader. Men med 6 kW batterivarme og 6 kW kupévarme (+ 6 kW til dersom du har X med tredje seterad), så sier det seg selv at du ikke kommer langt med en 16 A vegglader eller en 10 A schuko..), det må heftigere skyts til.Sitat fra: Motorwatt på onsdag 30. oktober 2019, klokken 08:21
Joda. Se symbolet øverst til høyre:
Jøss. det symbolet har jeg aldri sett før. Testa akkurat nå, men det mangler her.. sikkert pga. at bilen står i garasjen med ca. 5-6 grader.. Uansett så må jeg kjøre 5-6 mil før alle strekene (gule) forsvinner, selv om bilen ble ladet ferdig til 100% rett før tur..
Synes det er utrolig rart at den ikke kan bruke lade-strømmen, til å også forvarme batteriet før tur, selv om det ikke er -200 grader..
Sitat fra: Andreas Sletten på mandag 28. oktober 2019, klokken 16:27Omtrent som kopiert fra en forhandler. Det er dette som uttales offentlig, men fakta er at du reduserer antall ladesykluser jo høyere opp du lader.
Takk for svar det høres veldig fornuftig ut, men sendte mail til elbilforeningen og de sa at så lenge du ikke lader mer enn 80% på hurtigladestasjonene og lader fullt med normal lading hjemme så vil det ikke ta noe skade på batteriet
Sitat fra: S4e på mandag 28. oktober 2019, klokken 15:30Er ikke eget valg i S og X heller, man slår på klima, så varmer den tempererer den batteriet også ved behov (når det er kaldt kommer det opp et batterisymbol i tillegg). Får du ikke opp det i Model 3? Har antatt at den bruker bakmotoren til å varme også når den står stasjonær.Sitat fra: Klykken på mandag 28. oktober 2019, klokken 14:34
Jo, TM3 varmer batteriet ved å benytte fremdriftsmotoren(e) i bilen "ineffektivt" og transporterer overskuddsvarmen motoren(e) produserer rundt battericellene. Selv når bilen står i ro. Ikke nødvendigvis like bra som S og X.
Klarer over at den gjør det f.eks. før en ankommer supercharger om en har lagt inn dette i navigasjon. Men jeg tror ikke du kan gjøre dette fra app når du har parkert før avreise. Finnes ikke et eget valg for dette i appen tilsvarende som for S og X?