Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - geear

#6766
Model X 2014 - 2022 / Sv: Flassende vinterfelger på MX
onsdag 06. november 2019, klokken 15:03
Nei, men slipstream bruker du vel sommerstid siden du har 19" vinterhjul. Sommerfelgene er helt strøkne, mens de som har gått to vintere er ikke. Ingen tvil om at saltet tar de.
#6767
Model X 2014 - 2022 / Sv: Flassende vinterfelger på MX
onsdag 06. november 2019, klokken 11:43
Ikke gi deg, ta kampen. Det er i mine øyne ingen tvil om at det der er klart grunnlag for reklamasjon i henhold til Forbrukerkjøpsloven. § 15 sier at tingen skal "svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper". For oss som er bilinteresserte, og dermed de fleste som kjøper Tesla, så betyr det også at utseende er en viktig del. I tillegg er det ikke vedlikeholdsvennlig når lakken har flasset.

Mine 20" slipstream har ingen synlige skader på fremsiden, men det legger seg dritt i den ubrukelige renna bak eikene, som er umulig å rengjøre skikkelig, og så korrorderer det nedi der. På et eller annet tidspunkt så vil det krype ut og bli synlig.

Senterkoppene mine ble veldig fort stygge, og de fikk jeg nye, men det måtte diskusjon til.
#6768
Den konkurrerer ikke i klassen for 7-setere..  :P
#6769
Og historikken på en bil er ikke noe som ligger "åpent" inne på Tesla-kontoen tilknyttet bilen. Hos Tesla ligger det helt sikkert mot chassisnummer, men det er mellom de og daværende eier. Det er tidligere eier som må gi deg historikken, og slikt bør være en del av avtalen du gjør når du kjøper en bil. Akkurat som dokumentasjon som følger med et hus eller annet man kjøper.
#6770
Hjul, dekk og felg. / Sv: Noen med erfaring med vinterdekket Roadcruza?
tirsdag 05. november 2019, klokken 10:13
Sitat fra: Muffinman på mandag 04. november 2019, klokken 19:51
Hva med når din testvinner pga topp egenskaper på is kommer i en situasjon hvor det er kritisk med grep på våt, bar asfalt som det scorer elendig på?
Du får sjekke forskjellen i bremselengde på et godt og dårlig dekk på is/snø, og samme på våt/tørr asfalt...

Fatter ikke at noen klarer å prestere å si at de "kjører helt normalt og ikke trenger det beste dekket" eller lignende, det er jo nettopp den ene unnamanøveren eller bråstoppen, som man normalt aldri gjør, man trenger det aller beste til.
#6771
Tesla SW og AP / Sv: 2019.36
tirsdag 05. november 2019, klokken 09:01
Har fått beskjed om at jeg må koble til wifi for å få 36.12.7 (selv om bilen vanligvis alltid står på wifi, men tydeligvis ikke klarte å initialisere trådløst i natt), så de distribuerer tydeligvis flere versjoner samtidig her nå? Både 36.12.8 og 36.1 er jo også ute..  :o
#6772
Eiendomsskatt har de også, og eksproprierer over en lav sko. At det er en møkkakommune er opplest og vedtatt for lenge siden.  :P
#6773
Lading av Tesla / Sv: Model 3 på Circle K 150kW
tirsdag 05. november 2019, klokken 08:54
Sitat fra: Kenny427 på tirsdag 05. november 2019, klokken 01:21
Jeg prøvde også 150kw laderne i Lier idag og igår men får maks 60kw selvom batteriet er varmt og på rundt 35%. Bør jeg ikke få mer?
Stod du på delt lader? De heter f.eks. 1A og 1B, og hvis 1A er i bruk og du kobler deg på 1B, så får du redusert fart.
#6774
Det forutsetter at man faktisk får stemplene til å slippe trykket mot kloss/skive, men får prøve tow mode ved neste anledning.  ;)
#6775
Audi e-tron / Sv: Lading av e tron
mandag 04. november 2019, klokken 10:44
Sitat fra: jkirkebo på mandag 04. november 2019, klokken 00:44
Sitat fra: gr på søndag 03. november 2019, klokken 19:25
Hvor har du de 80 % fra, og hva mener du er årsaken til et slikt krav?

Elektriker monterte 32 A 3-fas sikring på 32 A 3-fas ladestasjon her.

Det er ikke et krav men en anbefaling. Sikringer tåler ikke alltid merkelast over tid og kan løse ut, spesielt om det er varmt i sikringsskapet. Derfor greit å gå en størrelse opp på sikringen. Evt. justere ned ladestasjon til f.eks 30A.
Ikke for å være vanskelig her, men hvor står det noe om denne anbefalingen på 80 %? Hvordan skal man forholde seg til et slikt krav når schuko for elbil skal være sikret med maks 10 A sikring? Satt på spissen: Betyr det at alle ladekladder må justeres ned til 8 A eller mindre for å brukes etter anbefaling? Anbefaling fra hvem? Det skrives så ufattelig mye på nettet uten kildehenvisninger.

Er klar over at det er termisk utløsning på de fleste, og at det påvirkes av temp i skap, belastning på nabosikringer osv, men hovedregelen er at en kan en trekke betydelig mer enn merkestrøm, og det er noe regelverk/produsenter er inneforstått med, og tar høyde for.
#6776
Model S 2013 - 2022 / Sv: Konkurrentene sover ikke
mandag 04. november 2019, klokken 09:29
Sitat fra: Klykken på mandag 04. november 2019, klokken 08:40
Sitat fra: Muffinman på mandag 04. november 2019, klokken 06:01
Den P85`en din er jo ikke akkurat som alle andre heller da. Får wow-følelsen hver gang du legger ut et bilde :)
Ikke fått med meg. Link?  :+1: :+1:
Det står i signaturen hans, bare å søke opp Instaen. Enig i at det var en lekker S! Perfekt stance med sommerskoene. Sprek stance for en bestefar.  8)
#6777
I tillegg har de fått kunden til å betale for batterikapasitet som ikke blir utnyttet, og som de senere kan låse opp for å unngå bytte av batteripakker dersom noen biler skulle falle under garantispec, vipps har de tryllet seg gratis unna ansvaret - på kundens regning. Flinke folk!
#6778
Audi e-tron / Sv: Lading av e tron
søndag 03. november 2019, klokken 19:25
Sitat fra: opheim på søndag 03. november 2019, klokken 17:20
Sitat fra: Machina på søndag 03. november 2019, klokken 15:48Så det du sier her er at ladekladden som følger med bilen som standard kan levere 7,2kW så lenge du har en 32A kurs og bruker det medfølgende industristøpselet?

Jepp. Helst bør kursen ha 40A sikring, da det ikke er anbefalt å ha kontinuerlig last over 80% av sikring, og så bør det være separat B-vern på kursen i sikringskapet. Men ja - det vil gi 7,2kW lading med medfølgende standard ladekladd.
Hvor har du de 80 % fra, og hva mener du er årsaken til et slikt krav?

Elektriker monterte 32 A 3-fas sikring på 32 A 3-fas ladestasjon her.
#6779
Hmm, ok, den hev stadig på p-brems nesten uansett hva jeg gjorde så fort jeg letta rompa fra førersetet, men prøvde ikke tow mode. Det så ellers ut som disse bremsene er mye mindre utsatt for seizure-feilen som frembremsene er. Må bare påpeke hvor SYKT viktig det er å ta årlig service/smøring av frembremsene, Det var helt krise på min, og burde vært en tilbakekalling fra Tesla, og årlig KRAV, ikke anbefaling. Vår er øyeblikk to år (27kkm), og frembremsene satt bom fast. Helt krise.

PS: fant ingenting om de nye bremsene på youtube, kun de gamle/frembremsene, derfor jeg spør her.
#6780
Tesla SW og AP / Sv: 2019.36
søndag 03. november 2019, klokken 00:50
Ja, hater at den ikke reagerer på trafikkoner, som jeg passerer omtrent en gang i skuddåret.   ;D
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA