Sitat fra: pudderjagar på lørdag 18. mars 2017, klokken 16:12Igjen ser jeg påstander jeg ikke får helt til å stemme, og fortsatt ingen dokumentasjon. Du skriver at Zoe har den største omformeren av alle, hvordan kan de i så fall finne på å putte den største omformeren i en bil med en liten motor? Høres i så fall ut som en dårlig prioritering av pengene bilen koster. Det fornuftige vil være å skalere batteripakke, kabling, elektroniske komponenter og motor i forhold til hverandre. Og hvor er logikken i at Zoe har den største omformeren og allikevel kun kan ta regen på 50kW? Jeg kjørte en liten tur med Golfen i går, og så -68kW inn mot en rundkjøring, selv om det ikke var en veldig hard oppbremsing. Overhodet ingen pro Golf tanker her, stusser bare på påstandene om at Zoe har en av markedets kraftigste regen. Vil anta at Tesla også lett klarer mye mer ettersom de har skalert til å kunne levere 400hk+, og ikke minst har mye høyere egenvekt.
Den har den minste motoren ja, men regenerering har mange andre parametre også slek som at frekvensomformeren skal klare å ta imot strømmen frå motoren og likerette den for at den skal kunne gå inn på batteriet. Her har næmleg Zoe den største omformeren og dermed er ikkje dette begrensa slek som i andre bilar.
Da er ikkje alltid den minste er den svakaste skjønna du
Tar gjerne i mot data for regen og omformer på Zoe og de andre elbilene siden du har oversikten.