Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - geear

#10246
e-Golf / Sv: e-Golf Europaferie
torsdag 24. mai 2018, klokken 11:44
Vesentlig forskjell her om man snakker 24kWh eller 36kWh...

Legoland hadde gått greit med begge, men spesielt med 24kWh måtte man tatt tiden til hjelp, og ikke lagt cruisen på 140, som er forholdsvis normalt i Danmark...
#10247
Hvis du får 10km/t snittfart for samme forbruk (i 80-sone), så vil jeg heller si at forskjellen er ganske stor...
#10248
Tesla / Sv: Tesla aksjer
torsdag 24. mai 2018, klokken 11:39
Sitat fra: Doldis1 på torsdag 24. mai 2018, klokken 09:58
Hvor i all verden fant du 5 andre selskaper enn Tesla verd å sette penger på nåfortiden ? Ikke det at jeg har lett så mye men jeg fant kun to selskaper jeg tør sitte med når konjunkturene snur, Byd & Tesla  ;)
Er vel ikke gitt at han har gått inn nå, men for min del så er DNO oppe i 83% avkastning på noen måneder så langt, og NAS har også vært good. ;)

TSLA er jeg derimot på ingen måte trygg på.
#10249
SitatVi oppmuntrer til kommersiell bruk av Teslas kjøretøy samtidig som man bruker passende lade-løsninger. Vennligst ta kontakt med din lokale salgskontakt for å utforske kjøretøy og ladeløsninger som passer dine behov.

Men tråden omhandler vel uansett detektivarbeid, og ikke taxilading...
#10250
Model S 2013 - 2022 / Sv: P85 har fått nedjustert effekt
onsdag 23. mai 2018, klokken 14:45
Sitat fra: Lynet på mandag 21. mai 2018, klokken 10:41
Tar opp denne gamle tråden for P85.
Tok en rask forbikjøring i går med wattpedalen helt i bunn, noe jeg ikke gjør ofte. Bruker linkmytesla og gikk inn i etterkant for å sjekke makseffekt, og den kom med 344kW  :D, altså 466Hk. Er det skjedd en oppjustering?
Hvordan kalkulerer eller hvor henter LinkMyTesla effektdata?
#10251
Uansett så vil det kun være spørsmål om tid før taxiene forsvinner bort fra SuCene om Tesla velger å håndheve retningslinjene selv kun for biler solgt nye etter 15. desember '17. For det første kjøper de sjelden brukte biler i Norge, og for det andre så kjøres de så langt hvert år at de skiftes hyppig ut. Leasingavtaler er jo også som regel tre år.
#10252
Oida. Hvor mange kilometer/alder snakker vi om der?
#10253
Sitat fra: elektrolux på onsdag 23. mai 2018, klokken 10:33
Misforstå riktig.

Jeg kommer også til å fortsette å kjøre elbil innenfor stadig mindre bomring, diesel utenfor det, og el 2-3 hjuling når jeg må gjennom en lokal bomring.

Poenget er at jeg aldri ville kjøpt en elbil for de lange turene. I stedet er det lekre og omtrent verdiløse dieselbiler som kan brukes og antakelig kjøres for lavere totalkostnad så lenge jeg lever.
- Bompengene vil fortsatt være lavere på el kontra fossil i mange år fremover
- Strøm er betydelig billigere per kilometer
- Vedlikeholdskostnader er lavere per kilometer
- Du slipper å spy ut drit fra eksospotta
- Du bruker energien effektivt
- Du har gassrespons som knapt kan matches i fossilbil
- Du har lite støy
- Du har varmeapparat som virker med en gang

... men dette vet du jo, så hva er det egentlig som er problemet? ;)
#10254
Har ikke dukket opp på navi i min bil, men det tar gjerne litt tid?
#10255
Model X 2014 - 2022 / Sv: Hvordan er fit&finish på Model X nå?
tirsdag 22. mai 2018, klokken 13:57
Det var du som nærmest hevdet at alle Model X-er har sprekk i baklyktene, så er vel ikke rart om vi spør?

Vedr. utløp av garanti: Forhåpentligvis har de funnet en løsning innen garantien din utløper om ca. fem år..
#10256
I utgangspunktet hadde det vært helt fint å ha SuC i byene, slik at tilreisende kan tanke opp mens de gjør andre ting der de faktisk skal være, og gjennomreisende kan lade med god tilgang på andre aktiviteter i stedet for å stå i bushen et sted. Det er tross alt ganske dårlig med ladere på mange hoteller, og ikke alle en besøker har tilrettelagt for lading. Dessverre har det vist seg at laderne som ligger tett på byer blir misbrukt som "hjemmelading" og til taxier. Når da gjennomreisende da ikke lenger får tilgang på en nødvendig SuC fordi det alltid er kø så faller hele poenget bort. Folk og firmaer bør ha fast ladeløsning før de handler elbil...
#10257
Model X 2014 - 2022 / Sv: Hvordan er fit&finish på Model X nå?
tirsdag 22. mai 2018, klokken 13:25
Hvis det er de hvite feltene nederst du mener, så er de veldig like det jeg har, men hos meg er det fukt, ikke sprekker. Det lignet på sprekker, men når jeg klemmer på det så beveger det seg og en ser at det er fukt.

PS: Fuktproblemer i lykter får du om du kjøper Porsche til to millioner også. Problemene har nok aksellererert nå med at alt er LED og ikke avgir varme.
#10258
Model 3 / Sv: AWD og performance specs tvitret av EM
tirsdag 22. mai 2018, klokken 12:10
Rett rundt 700 bør det vel lande ja, basert på tvitringen. Men kanskje vinterhjul på toppen?
#10259
Tesla Roadster / Sv: Neste Roadster???
tirsdag 22. mai 2018, klokken 10:11
Er det ikke 2020 som gjelder enn så lenge?

Skal du ha bil tidlig, og "topputgaven" (Founders edition) er det første du må gjøre å reservere/bestille og overføre to millioner til Tesla slik at du har plass i køen og får Founders-utgaven. Er vel uklart hvor lenge den blir tilgjengelig, men kan selvfølgelig komme andre utgaver senere.
#10260
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Ny Chadeomlader på E134
tirsdag 22. mai 2018, klokken 10:00
Sitat fra: pudderjagar på mandag 21. mai 2018, klokken 14:16
Gr

BKK bygger kun eigne ladere og dei har ikkje 10aren. Ladarane rundt Stavanger er fortsatt eid av Lyse og dei bare leigar betalingstjenester frå BKK. Då er da avtalen mellom BKK og Lyse som styrer desse. Dei som er eigd av BKK bestemmer dei over sjøl.
Hvis de ønsker å ikke assosieres med 10eren i oppstart må de fjerne logoene sine på laderne og i appen. Så enkelt...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA